Hoe snel weer zwanger...?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Minnimouse, Sep 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0
    Ik was even benieuwd hoe snel na de bevalling de zp forummers weer zwanger zijn geworden/het weer zijn gaan proberen.
    Ik ben eind juli bevallen en wij willen graag een derde kindje. Omdat ik geen 20 meer ben willen we niet te lang wachten. De verloskundige heeft ons nu na 8 weken tijdens de nacontrole groen licht gegeven voor een volgende zwangerschap. Toch is dat best wel snelh ;)...hoe denken jullie erover...en wat zijn jullie ervaringen en ideeën?

2. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    In principe wilde wij een jaar wachten en dan beginnen. Maar we hebben nooit anti conceptie gebruikt dus eerder was ook goed geweest. Helaas wil mijn lichaam niet doen wat ze moet doen dus we zijn nog steeds aan het wachten.

Ik denk dat het wel zwaar kan zijn met 2 kleintjes, maar als jullie er samen achter staan wie houd je dan tegen? Ik zeg, heel veel succes en ik hoop dat het snel lukt.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Bij milan zijn we na 1, 5 jaar weer begonnen, nu zijn we na 2 jaar weer begonnen. Eerder was ik er niet aan toe en achteraf ben ik ook blij met dit leeftijdsverschil. De kids van mijn beste vriendin schelen 13 maanden en dat vind ik behoorlijk druk.
    Mijn eigen leeftijd was bij milan overigens pas 26 ( en inmiddels bijna 30).

4. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Tsja,lastig dit.
    Ik zou zeggen,geniet eerst van jullie kleintje tot ze een maand of 6-8 is en ga er dan voor.
    Stel je raakt nu meteen weer zwanger,lijkt me echt een aanslag op je lijf.
    Daarbij zal nummer 2 nog niet lopen als nummer 3 geboren zal worden (mocht het snel raak zijn) en dat lijkt me best onhandig. ;)

5. Manyi

Manyi Bekend lid

Feb 3, 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hier nog geen kinderen maar ik vind dat als jullie er weer klaar voor zijn er voor moeten gaan :)
    Misschien krijg je reacties van mensen, maar dat blijft toch we, dan vinden ze he te snel dan te laat, ze hebben altijd wel wat op of aan te merken...
    Ik vind het niet te snel ofzo

6. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0
    Dank voor de reacties...het is idd snel. We hebben tussen de eerste twee 5 jaar leeftijdsverschil dus wat minder is nu ook wel leuk ;)
    Het is inderdaad een aanslag op je lichaam maar als je wat ouder wordt begint dat wel op te wegen tegen de risico's van langer wachten. Zwanger worden duurt langer, meer kans op miskraam, meer kans op afwijkingen. Daarbij had ik al een vrij goede conditie en ben ik nu weer redelijk in vorm.

Tot nu toe ben ik 3 keer heel snel zwanger geworden (1 miskraam) dus het zou heel snel kunnen gaan. Anderzijds heb je geen garanties en kan je zo maanden verder zijn...ben nu ook weer ouder...

Jee Esther15 ik hoop echt voor jullie dat het snel raak is en dat je snel een lief brusje voor je mannetje in je armen hebt!! Het lijkt me erg heftig als het niet lukt, Sterkte!

7. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    oef na 2 maanden lijkt me wel heel snel. ik zou zeker een half jaartje wachten, dan is alles wat gesetteld. wij zijn zelf na 9 maanden weer begonnen en ronde 3 was raak.

Share This Page