even mij zorgen met jullie delen , en hopen op advies. Mijn meisje is 17-10-14 geboren als dysmatuurmeisje. ze is verder helemaal gezond en heeft nu een gezond gewicht. ze krijgt volledig BV , en drinkt op dit moment zo'n 8 voedingen per 24 uur. vast voedsel wil alleen niet heel erg lukken , ze eet wel goed fruit , nectarine eet ze een hele van op in stukjes , stukjes aarbei , stukjes banaan. maar als ik hapjes voor der maak , fruit of groente , of stukjes groente aanbied , vind ze het wel interesant , maar ze eet niet veel , 2 hapjes en dan vind ze het wel prima , ze geeft duidelijk aan dat ze niet meer wil. ik maak me zorgen dat ze nog niet veel vast voedsel binnen krijgt . stukjes alla rapley of hapjes , het maakt niet uit. iemand die dit herkent ?
Ik herken het niet als iets wat typisch iets is voor een dysmatuur. Wanneer geef je de vaste voeding? Voor of na een borstvoeding? Dat kan nl ook nogal schelen.
Hier ook een late eter, vooral stukjes brood enzovoorts. Fruit ging altijd heeeeel goed. Ik dacht dat het lag aan de verborgen reflux maar het was echt een fase. Het ging vanzelf beter. Bij 11 maanden at hij brood. Ik denk ook niet dat het met het dysmatuur te maken heeft, wel kan de timing van het eten wel schelen. Borstvoeding is op deze leeftijd volgens mij toch nog de hoofdvoeding? Fijn dat ze zo goed op gewicht is !
ik herken het ook niet mijn meisje is geboren dysmatuur 40 weken en 2146 gram. maar ze is nu 2 en eet werkelijk alles wat los en vast zit..
Hier herken ik het ook niet hoor. Zl was dan wel een randdysmatuur hij is altijd een hele goede eter geweest en lust ook alles. Hier is bloemkool favoriet met een toasjes (swieback van Holle) erdoor gemalen en een deserlepel blanke amandelmoes. Amandelmoes en swieback kan je bij de natuurvoedingswinkel kopen. Hier krijgt R. Prakjes omdat de Raplay methode hier echt geen succes is. Maar wie weet vind jou dochter dat juist wel een succes. Daarnaast haalt ze nog het grootste deel van haar voedingsstoffen uit de bv. Hier krijgt ZL 3-4 x bv per dag nu met 9,5 maand en voor de rest water/ thee of een schepje kv in de fles voor de smaak. Leren eten met de Rapley methode - Ecomama