Neg ochtend, posi avond testen???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door apie3, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    belachelijk hoor.. maargoed wat is dan ook weer 1 dagje eigelijk he.. voor jou zo heel erg lang ;)

ik krijg vandaag als het goed is uiterst gevoelige testen van zwanger en kids dus ik ben ook al paar keer naar de brievenbus gegaan hahaha

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    klopt ze hebben de uitslag heel snel , met mijn bzz wist ik het binnen het uur ..En toen ik met een volgende zs bloed moest prikken en er antistoffen in mijn bloed zaten werd ik ook al met het uur terug gebeld dat ik opnieuw moest ..Maar ja er gaan zoveel mensen bloedprikken op een dag en zolang hun er geen spoed bij zien ben en blijf je een nummertje in de lange rij en moet je wachten wat de situatie ook is ,.....das behoorlijk frustrerend ....

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Schijnt dat ook sommige zeep-soorten voor een positieve uitslag kunnen zorgen...

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    zou toch eigenlijk niet moeten kunnen he ...ZAL DENKIK WEL VERSCHIL ZITTEN IN HELE GEVOELIGE TESTJES EN TESTJES DIE MEER HCG NODIG HEBBEN .Ik heb ook weleens gelezen dat sommige testjes ook wel op een ei kunnen reageren , ook zo iets raars

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, globaal genomen: hoe gevoeliger de test, deste minder specifiek. Dus testen die heel gevoelig kunnen meten (bv kruitvat 2v5), die zullen eerder positief uitslaan bij andere stoffen dan Hcg, dan bijvoorbeeld de CB die gewoon iets meer Hcg nodig heeft om positief uit te slaan.
    De kunst voor fabrikanten is om daar een acceptabel evenwicht in te vinden. Echter, steeds meer vrouwen willen bijna nog voor de bevruchting (bij wijze van) weten of ze zwanger zijn, dus testen worden steeds gevoeliger gemaakt.
    Maar elke test (thuis-test of in het ziekenhuis) kent het verschijnsel 'vals-positief'. Dat maakt een test niet gelijk onbetrouwbaar (het staat bijvoorbeeld ook in de bijsluiter: gevoeligheid is 'zoveel' procent en de specificiteit is 'zoveel' procent), maar het is soms wel zuur.

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    tuurlijk bij een 2e streepje denk je gelijk dat je zwanger bent ...

7. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Zeep soorten?? Daar heb ik dan nog nooit van gehoord! Maar hey, alles lijkt zo niet zoals het hoort, dus ik kijk nergens meer van op haha..
    Welke zeep is dat dan?

En idd, kijk de hele gevoelige hebben bij mij ook wel eens posi gegeven. Dan werd ik later alsnog ongi, dus ik test niet voor nod. Zinloos. Maar zoveel verschillende merken... Raar hoor. Ik heb 1 keer een gevoelige gebruikt van testpoint. Die was toen ook gelijk mooi duidelijk. Maar goed. Hopen dat er snel een ongi aankomt, dan kunnen we weer door naar de volgende ronde! Tenzij de gyn morgen heel mooi nieuws heeft, maar dat vertrouwen heb ik niet meer

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen idee welk merk zeep of zo. Maar google maar eens, dan vind je vast wel meer.

wat betreft je test... de enige hele kleine hoop die ik voor je heb is dat ze een buisje verwisseld hebben. Dit is bijna niet mogelijk, want na afname worden er barcode-stickers opgeplakt (als je in het ziekenhuis hebt laten prikken), en daarna gaat het in een groot apparaat (om de test te doen). Er kan dus bijna geen menselijke fout meer worden gemaakt in de zin van verwisseling.
    Maar ja... je weet nooit...

9. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Aha.. zeep. Als er zeep in een bekertje achter blijft kan je een vals positieve test krijgen. (hoewel er door de meeste fabrikanten gezegd wordt juist een vals negatieve test te krijgen). Maar dat gaat dus niet op voor de 'overheen pies' testen. Ik heb ook altijd gezorgd dat mijn bakje meerdere keren gespoeld werd voor ik er in plaste.... Hardnekkige zeep misschien ;)
    Ik heb niet alleen dipsticks gebruikt...

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eh... douche jij niet in de ochtend? ;)

11. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Hahaha nee ik ben een viespeuk!:D
    Ik douche elke avond voor het naar bed gaan. Is voor ons s'morgens (behalve in de weekenden) niet te doen. Er moeten er 2 om acht uur op school zijn. Bepakt, bezakt, en vol gedouwd met brood staan die om kwart voor 8 klaar.... Dan moet ik om 6 uur opstaan... Daar ben ik dan weer te lui voor ;)

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hahhaha dat wou ik ook al vragen ...

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

hier ook in de avond hoor :D red ik ook niet met 2 kids als ik moet werken om nog eerst s'morgens te gaan douchen,ja kan wel maar dan moet ik mega vroeg mijn bedje uit geen zin in hihi

14. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Ben ik gelukkig niet de enige stinkerd hier dan hahahahaha

15. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Voor mijn lieve trouwe volgers ;)

Gisteren de uitslag gehad van de 2e bloedtest. Deze is negatief... Hoe het kan weet de gyn niet. Hij wil het wel gaan uitzoeken, en noemde het uiterst interessant... In al die 25 jaar dat hij gyn is, heeft hij het iig nooit meegemaakt... Dus, geen steek wijzer. Mijn lichaam lijkt een stofje te produceren waardoor het denkt zwanger te zijn, en daar reageert de test ook op, maar het is geen hcg. Ben je lekker mee. Stom lichaam....

xxx apie

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Apie, fijn dat je nog even schrijft. Ik durfde er gisteren niet meer naar te vragen...
    Helaas worden de vermoedens nu bevestigd. Wat een domper!
    Heb je dit eigenlijk nooit eerder ervaren met zwangerschapstesten? (weet niet hoe lang je al aan het proberen bent...)
    Heel veel sterkte met alles!!!

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    fijn dat je nu duidelijkheid hebt...
    maar wel heel apart indd !

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jammer meid !!

knuuffffffffffffff

19. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    We zitten nu in ronde 9 volgens mij, of 8. Iig al die maanden natuurlijk gewoon testen gebruikt. Nooit eerder mee gemaakt dit.
    Ze worden ook gewoon donkerder!!
    Ik kan er niets aan doen, maar ik blijf ergens de vage hoop hebben dat ze het op het ziekenhuis verschrikkelijk mis hebben hoor!
    Ik weet wel dat 2 bloedtesten 200% zeker zijn. Maar een zw test die donkerder wordt is ook 99% betrouwbaar.. Zo vreemd ook dat ze er geen verklaring voor kunnen geven.

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap dat je hoop houdt, maar probeer jezelf ook een beetje te beschermen. De kans dat een bloedtest het mis heeft (laat staan 2x) is velen malen kleiner dan de foutenmarge van die huistesten. Thuistesten zijn leuk en meestal werken ze ook, maar het blijven 'maar thuistesten'....

Deel Deze Pagina