Wanneer weer zwanger na eerste kindje(s)?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lon, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij zijn de gelukkigen die een tweeling mochten krijgen...ze zijn nu een jaar oud. Het was/is een hele drukke tijd en we weten natuurlijk nog niet wat er allemaal op ons af zal komen. Toch kriebelt het opeens enorm om voor nummer 3 proberen te gaan. Mijn man wil ook nog graag een derde, maar we weten niet zo goed wat de 'beste' tijd is.

Ik denk steeds 'je wordt misschien niet meteen zwanger en bovendien ben je ook weer 9 maanden verder voordat er eventueel een kleintje komt'. Maar van de andere kant wil ik de eerste twee ook niet tekort doen. Ze zouden dan ongeveer twee jaar zijn als het kleintje (hopelijk) komt.

Zijn er meer mensen die een derde kindje hebben gekregen na een tweeling? En hoe lang hebben jullie gewacht? Wij hebben niet de leeftijd om nog 4 jaar te wachten. Ik ben eens benieuwd naar jullie ervaringen (ook van de mama's die geen tweeling hebben maar het tweede kindje snel na de eerste hebben gekregen).

Groetjes, Lon

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Mij lijkt ongeveer 2 jaar tussen de kindjes ook ideaal, maar dat valt natuurlijk niet te plannen.
    Wij hebben in januari besloten geen condooms meer te gebruiken en te kijken wat moeder natuur ons nog wil geven. ZL was toen 9 maanden.
    Ook vanwege mijn leeftijd ( ik ben net 38 jaar geworden) hebben wij besloten om niet te lang te wachten met weer zwanger proberen te worden.

3. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie. Wat leuk dat jullie weer zijn begonnen. Het ligt er inderdaad helemaal aan hoe het zwanger worden verloopt.

Ik merk dat ik de hele dag eraan denk en die baby-programma's op tv helpen ook niet mee. Laatst zei iemand dat ik beter kon wachten tot de oudsten naar school gaan, zodat ik alle tijd heb voor baby 3. Maar dat lijkt me toch echt te lang, het leeftijdsverschil hoeft niet zo groot te zijn wat mij betreft.

Maar misschien is dat bij een tweeling wel anders?

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb geen verstand van tweelingen, maar ik ben na 10 maanden weer zwanger geraakt en onze kindjes zullen 1,5jaar schelen.
    Waar ik wel rekening mee zou houden in jou situatie is dat de tweeling al redelijk kunnen lopen.
    In mijn geval kan ik voor een duowagen gaan, maar een triowagen lijkt me al lastiger. En meestal kunnen kindjes van 2 nog geen lange stukjes lopen.

Maar goed, als jij daar geen problemen in ziet dan is het natuurlijk helemaal geen probleem.

5. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar zat ik ook al over na te denken. Een vriendin zei dat het geen probleem hoeft te zijn aangezien we een duowagen hebben. Daar kan een reiswieg op voor derde kindje, een zitje voor een van de twee andere kindjes en eentje kan dat op een meerij-plankje. Of is dat niks? Heb er nog geen ervaring mee...

6. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Ons zoontje is 8 maanden, en ik hoop nu zwanger te zijn (zie banner) Ons lijkt het leuk zo'n klein leeftijdsverschil :)
    en het liefst hoop ik nu op een tweeling, marja... het zit niet in de fam. ofzo dus kans is heeel klein:)

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij ons schelen de Kids 20 mnd. Vond het best pittig. 2 is nee, periode breekt dan aan.
    Als ik het over mocht doen, had ik er minstens 2,5 jaar tussen gehad. Maar iets sneller Zwanger als de 1 keer en tja je komt er pas achter of iets 'bevalt' als je ermee geconfronteerd wordt..
    2,5 baseer ik op dat wanneer de baby gaat kruipen etc je de oudste kan uitleggen waarom (toren kapot) en een net 2 jarige snapt het niet..

8. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Onze dochter is nu 7 maanden en zijn nu weer bezig met klussen ;) Doe wat goed voelt, dat is het belangrijkste!

9. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ons zoontje zal als het allemaal goed mag gaan straks 26 maanden zijn als hij een broetje/zusje krijgt.

10. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen tweeling maar onze kindjes schelen net geen 13 maanden. Het was niet zo gepland maar we wisten al voor de eerste dat we weinig leeftijdsverschil ertussen wilden (of je dat gegund is is het tweede natuurlijk).

Ik was dus 3,5 maand na de bevalling weer zwanger. De schok was groot maar het idee wende snel. Overigens had het hier niks met leeftijd te maken maar dan begrijp ik het nog meer.

Ik zou het niet anders willen, ja het is zwaar en met momenten vraag ik me ook af waar we aan begonnen zijn maar ik merk aan mezelf dat dit beter is dan dat we er 3/4 jaar tussen hadden gelaten. De babyperiode loopt nu gewoon door, ook zit alles nog vers in m'n geheugen en ook 's nachts moest ik er nog altijd uit dus dat is nu geen verschil of opnieuw wennen voor mij.

Straks ben ik in 1 keer van de babyperiode af, vind ik wel prettig eigenlijk. Over een aantal jaar ben je toch gewend aan je nachtrust, een vast ritme wat al heel lang hetzelfde is, geen luiers meer, kinderen zijn dan al een tijd zelfstandiger en dan ineens weer een baby. Nee, dat lijkt mij persoonlijk niks.

11. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn oudste was 9 maanden toen ik zwanger testte van de nu nog jongste ;). Ze hebben een leeftijdsverschil van 17 maanden en zijn dikke vriendjes, en soms ook niet. haha.

12. MFI

MFI Lid

25 apr 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 6 maanden en we zijn nu twee maanden bezig.. hopelijk binnenkort een positief resultaat!

Deel Deze Pagina