Ik snap er niks van..... Ik zal bij het begin beginnen. 29 augustus ben ik gestopt met de pil (was hem kwijt geraakt op vakantie en na terugkomst van vakantie samen met mijn vriend besloten definitief te stoppen) 2 september onttrekkingsbloeding gehad. 23 september eerste menstruatie. Omdat ik gelezen had over verschillende methoden om je eisprong te testen en ook graag inzicht wilde krijgen in mijn cyclus vanaf het begin ben ik op 1e dag van menstruatie meteen begonnen met temperaturen. Wetende dat je dan pas achteraf merkt wanneer je eisprong is geweest dacht ik 'ach... Over een paar maanden heb ik dan wat meer inzicht erin. Dag 1 temp 37.9 (ik meet ' s avonds om 20.00 uur omdat ik vaanwege mijn onregelmatige diensten 's ochtends temperaturen niet handig vind. Dag 2 - 18 temp tussen 37.0 en 37.3 met 2 'uitschieters' van 37.4 en 37.5 (na lang gewerkt te hebben en na huishoudelijke bezigheden, daar daar dus aan geweten) Dag 19 temp 38.0 (zaterdag 11 oktober) Hierna temp tussen 37.6 en 37.9 gebleven. Gisteren dag 26. Vanwege een dancefeest 's nachts nog wakker. Blijk ik opeens bloed te verliezen. Helderrood, genoeg om een tampon in te moeten doen. Vond ik sowieso een prettiger gevoel aangezien ik veel stond te dansen. Door het temperaturen weet ik dat ik tussen vrijdagavond 20.00 uur en zaterdagavond 20.00 uur mn eisprong heb gehad, gezien de plotselinge stijging. Overal te lezen dat je eisprong nogal wisselend kan zijn, hoeft niet altijd persee op dag 14, zo blijkt bij mij ook. Maar ook overal te lezen dat in bijna alle gevallen 14 dagen ná je eisprong je menstruatie begint. Dit zou dus 25 oktober moeten zijn. Rondom eisprong veel geklust, waaronder (achteraf bij toeval) ook op dag van eisprong. Heb ik nu in innestelingsbloeding? Of toch mn menstruatie? Als het een innestelingsbloeding is lijkt het me zo veel bloedverlies .... Als ik mn menstruatie heb is het zo snel (7 dagen) na eisprong. Way betreft overige kwaaltjes.... Niks noemenswaardigs. Voel me gaar nu, maar heb ook maar 5 uur geslapen na een nachtje doorhalen. Heb wel wat steekjes links in onderbuik. Temp meten kan pas vanavond wet, anders is t niet te vergelijken met de vorige. Het is niet dat ik het heel erg vind als t menstruatie blijkt te zijn, weet dat ik pas net gestopt ben met de pil, maar snap de logica kwa dagen en dergelijke dan niet. Ben benieuwd naar jullie info en ervaringen! Alvast bedankt!
Volgens mijn kan je alleen in de ochtend tempen, omdat anders het beeld vertekent raak door lichamelijke inspanning. Althans mijn is vertelt door de gyn en fertiliteitsarts therometer naast bed en elke dag zelfde tijd tempen dus bv 7 uur. Of je ongesteld bent geworden weet ik niet zou kunnen je lichaam is nog aan het ontpillen. Maar ik begrijp goed dat dit ronde 1 is waarom dan al tempen en niet gewoon ff kijken wat de natuur doet raak je niet zwanger dan kan je dit soort dingen gaan doen
Je kunt een zwangerschapstest doen, dan heb je daar in ieder geval duidelijkheid over. Ook voor je NOD zou je dan al een licht positieve test kunnen hebben. En wb temp: idd na t wakker worden doen op dezelfde tijden anders is t niet betrouwbaar. Succes!
Klinkt als een menstruatie, maar je kan altijd een zw test doen. Verder in de avond tempen is niet betrouwbaar, dus aan je temp lijstje heb je nu niks. De temp in de avond is afhankelijk van wat je overdag gedaan hebt. Weet niet hoe je onregelmatige diensten zitten, maar je kan elke dag om 5.00 je wekker zetten en dan tempen en evt weer verder slapen. In ieder geval je wekker elke dag zetten om de vroegste tijd die je opstaat. Verder hebben feestjes/korte nachten/alcohol enz allemaal invloed op je temp. De temp die je dus de ochtend na een feestje/korte nacht meer, is onbetrouwbaar. Als je alles in een app zet, kan je die ook discarden (en ook gewoon doen, anders heb je niks aan je temp curve).
Hoi TS, denk dat het met meten niet goed is gegaan door eerder genoemde zaken en dat je gewoon je mentruatie hebt nu. Waarschijnlijk is de eisprong toch eerder geweest dan je dacht. Na de pil duurt het meestal even voor je een vast ritme gaat ontdekken in je cyclus. Maar je kunt ook al heel snel zwanger raken....Spannend Laat je weten wat er uit de test komt als je die gaat doen?
Het tempen heb je helaas niet goed gedaan. Dit kan alleen in de ochtend op dezelfde tijd als je net wakker bent en nog niet uit bed bent geweest anders helpt het tempen helaas niet. Zodra je iets hebt gedaan, al is het snel naar wc en weer terug in bed is het tempen al niet meer nauwkeurig. ik zou ok ovutesten gaan gebruiken dan weet je wanneer je ei is en dan ovutesten icm tempen op de ochtend zelfde tijd. anders word het lastig om inzicht te krijgen. Je bent net gestopt, dus je lichaam is nog aan het ``ontpillen`` dat kan lang duren, maar zoals ik dit lees is dit je menstruatie.
Bedankt voor alle reactie. Er is geen specifieke reden voor t tempen. Ben gewoon ongeduldig.. wil zo graag T voelt vandaag al meer en meer als menstruatie, jammer maar niet raar als je bedenkt dat ik net 2 maanden gestopt ben met de pil. Alles op zn tijd... Lastig.... Hihi
Als er geen medische reden voor is zou ik lekker stoppen met tempen en gewoon lekker samen genieten van het maken van een kindje als je je over een half jaar afvraagd of je al een eisprong hebt kun je je altijd nog gaan verdiepen in het temperaturen.