harde schok met auto en rhesus negatief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anouk2005, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.263
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben nu 30 weken zwanger.Ik ben B-Neg.
    Ik heb afgelopen woensdag mijn anti-D prik gekregen.Nu zat ik vanmiddag in de auto om weg te rijden.Ik bedacht ineens dat ik iets was vergeten en deed mijn gordel af en zette de motor uit.Maar de auto stond nog in zijn 1ste versnelling waardoor de auto dus in ene keer naar voren schoot en dit voelde ik ook in mijn buik.
    Kan dit nu kwaad voor de baby?.
    Ik voel de baby voor de rest goed bewegen maar ik schrok er wederom wel van omdat het best een flinke beweging was.
    Geeft de anti-D prik die ik afgelopen woensdag heb gekregen nu voldoende bescherming tegen het vormen van eventuele antistoffen?.
    En zou het kunnen dat door deze onverwachte beweging er bloed van de baby in mijn bloedbaan is gekomen of vangt het vruchtwater deze klap op en merkt de baby er niets van?.
    Ik had de gordel niet om op het moment dat het gebeurde.

Alvast bedankt.

gr.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ben je echt met je buik tegen je stuur geknald? In dat geval zou ik toch even overleggen met je eigen verloskundige of aanvullend onderzoek nodig is. Het komt wel mooi uit dat je net die prik hebt gehad overigens en ik maak me ook geen zorgen om de baby, die voel je goed bewegen.

Mirjam

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.263
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben niet met mijn buik tegen het stuur aangekomen maar het was gewoon een flinke beweging in mijn buik.

Gr.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    in dat geval is het niet erg!
    het gaat er echt om of je ergens tegenaan bent gekomen of een schop of klap in je buik hebt gehad

Mirjam

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.263
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik voel me weer een stuk geruster.

Gr.