Ik ben nu 10 weken en 4 dagen zwanger, nu heb ik de bekende kwaaltjes: Misselijk (ochtend, eind van de middag en na het eten), Gevoelige borsten (minder als voorheen, gelukkig!!) en ook geurtjes.Maar dat heb ik nu vrij erg, mn man die bakt in de ochtend een ei voor het naar zn werk gaan, en niet eens een halve minuut later hang ik boven de wc, de geur alleen al kan ik niet aan. Zelfde met een frikadel, nu heb ik die dingen nooit lekker gevonden maar de lucht kon ik hebben. Nu hoef ik dat ding maar te zien en ik ga over mn nek. Tot een week geleden was ik gek op cheese & onion chips. Maar nu? ik ga over mn nek zodra mn man die zak open trekt, de lucht kan ik niet hebben, ook al eet hij ze aan de andere kant van de kamer, de geur van dat schaaltje kan ik gewoon niet hebben. Hebben de vrouwen hier, daar ook last van? En wat deden jullie er tegen?
Ahhh wat vervelend hè die luchtjes? Laatst zat ik achter iemand in de tram en ik rook gewoon z'n hoofdhuid, of tenminste, dat was mijn voorstelling ervan..haha. Onpasselijk gewoon! Ben gauw ergens anders gaan zitten. Heb het ook met poepluiers, of als ik 's ochtends bv het warme eten zie van de vorige avond (wat nog in de koelkast staat) En eigenlijk lust ik alleen nog maar hartige dingen, boterham met kaas is favoriet. Normaal eet ik graag beschuitje hagelslag maar daar moet ik nu niet aan denken.. Drink veel Spa rood, heel vies verhaal hoor, maar daarmee 'boer je de misselijkheid een beetje op' ipv dat het zo blijft hangen. Dat trucje kende ik van cola drinken als je niet lekker bent, maar om nou de hele dag cola te drinken vind ik ook weer zo wat..hoop dat je gauw door de ergste misselijkheid heen bent!
Waterijsjes eten schijnt ook te helpen tegen misselijkheid. Ik heb geen last meer van misselijkheid, maar wel dat ik frietjes erg sterk ruik. Van de week een eigen eiersalade gemaakt. Was op brood echt heerlijk, maar wat ik weg had gegooid bleef ik enorm ruiken. Zo goor! En van de week in de supermarkt rook ik iets heel fris en lekker. Soort Robijn lucht.
He ja dat is erg vervelend! Compromis sluiten met je man, of het gewoon niet meer halen. Ik had het met knakworsten, hamburgers, ham etc.... Ging gewoon over me nek als ik het rook! We hebben het een hele tijd niet gegeten, en nu gaat het wel weer goed
Sommige luchtjes zijn niet te harden. Mijn dochter had vorige week last van haar amandelen. Pfff arme schat stonk uit haar giecheltje maar brrr wat vies. De hond stinkt uit zijn bek en ook als ik denk aan bepaalde luchtjes dan komt het alweer hoog. Gember zou helpen tegen misselijkheid.
dank jullie voor de reacties!! Mn man die zei ook al tegen me die worden gewoon niet meer gehaald, dus was daar gewoon al erg blij mee ^_^ alleen die frikadellen zal hij toch echt zelf moeten klaar maken, want dat doe ik niet meer, hihi, en hij maakt ook geen gebakken eieren meer in de ochtend Jet, het is inderdaad wel zo, dat als ik dan een boer laat dat het wel oplucht. Dank je wel voor het id!! Misselijkheid is gelukkig wel minder is me opgevallen. Alleen mn geur is enorm sterk, en als ik iets ruik wat niet lekker is dan gaat het direct weg. Sommige dingen haal ik niet eens meer bij het boodschappen.
ik heb dat in begin met frieten gehad..,. bah als mijn man frieten had gehaald moest ik echt in de woonkamer gaan zitten want daar kon ik echt niet tegen, heb ze ook een hele tijd zelf niet gegeten nu begint het weer dat ik ze kan eten en ruiken
Ik heb het ook.. Vooral met koffie, kruiden en als ik afwasmiddel ruik hang ik gelijk boven het toilet. Doe er niks tegen.. Heb dit alleen 's ochtends zo erg.. Ja geen koffie zetten of inschenken maar op mn werk is dat onmogelijk helaas.
Hoi, heb vandaag een positieve test in handen gehad. Ben zo'n 4 weken(bijna 5). Ik vind het de laatste tijd zo vies als mijn man koffie zet...Ik ruik het tegenwoordig helemaal op onze slaapkamer! Blehhh, haha!
hoi meiden,.. ik heb een enorme goede tip gehad afgelopen week van een vrouw die ook zwanger was, het helpt tegen spugen,maagpijn en maagzuur. gewoon een paar lepels vanille vla,..het werkt ik heb het geprobeert,..het maakt je maag rustig! groetjes
Doorbijten.... Ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt. En alles en iedereen stinkt.... Mijn man, de kat, bezoek, kleding, eten, drinken, ons eigen huis, het huis van anderen.... Maarrrr het enige dat wel een beetje helpt is neusverkouden worden en een verstopte neus hebben Bovendien heb ik vaak een dichte neus, dus ben ik min of meer gewend door mijn mond te ademen en doe ik dat nu wat bewuster. Dat scheelt wel iets. Qua misselijkheid ook geen tips helaas, was het maar waar. In elk geval hoop ik dat jouw misselijkheid niet zo lang aanhoudt!
tandpasta!!!! verschrikkelijk als ik er al aan denk kan ik rennen. heb ze allemaal geprobeerd. kinder smaakjes en al, maar bij elke geur of poetsbeurt hang ik boven de pot,
Erg he die luchtjes! Vandaag bij de winkel was zo erg. Eerst kwam er een man langs met aftershave... hij heeft of er veel opgespoten of het ligt aan mijn zwangerschap.. later ja hoor ligt aan mij iemand stond achter me in de rij met vette parfum lucht op, ook al dus! En daarvoor ging ik over mijn nek van de verse vislucht afdeling in de Makro hahahaha. Oh ja.. en koffielucht brrr.