Hallo, Ik had een vraag. Eén maart heb ik een miskraam gehad en 2 dagen gebloed. Een halve week erna heb ik een zwangerschaptest gedaan en die was duidelijk negatief. Ik heb wel weer geklutst. Vanaf vorige week heb ik weer verschijnselen die ik ook die maand ervoor had. Veel witte afscheiding, ruikt anders (ruikt net als toen ik zwanger was, niet stinken). Mijn urine ruikt sterker en zoeter en zitten witte vlokjes (vliesjes, wat het mag zijn) erin, mijn tepelhof is boller en een bruine kring en soms kleine steekjes. Heb af en toe steekjes in mijn buik, mijn buik rommeld weer behoorlijk en winderig. Ben wat moeier dan normaal en soms hoofdpijn. Heb koud en dan heel warm. Kan dit betekenen dat ik opnieuw zwanger ben of is het nog van mijn miskraam? Wil het graag weten zodat ik niet onnodig zorgen hoef te maken en mijn levensstijl kan aanpassen. Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes, Meid22 ps: Verschijnselen waren al langzaam verdwenen na miskraam en nu weer terug.
Hoi Meid22, dat je een halve week na je miskraam negatief hebt getest, is snel. Je bent dan heel kort zwanger geweest waarschijnlijk, dan zou het kunnen. Het klinkt nu meer als toch nog de restverschijselen van de miskraam, maar ik kan niet uitsluiten dat je wellicht opnieuw zwanger bent. Het zou wel snel zijn voor de klachtjes, maar ik zou dus maar even afwachten tot je weer ongesteld zou moeten worden en eventueel weer testen. Groetjes Brigitte
Hallo, Bedankt voor de reactie. Het klopt inderdaad dat ik heel kort zwanger was. Ongeveer een week of 5, was een week overtijd toen ik heb getest was positief maar geen vette streep dus denk dat het al fout is gegaan bij innestelling. Nu zijn er nog wel klachten die even weg zijn geweest wat ik ook bij de vorige zwangerschap had. Hoor je vaker dat je na miskraam de verschijnselen verschijnselen verdwijnen die licht aanwezig zijn geweest en uiteindelijk weer terug komen? Ga zowieso als ik te laat ongesteld ben een test er tegenaan gooien. Misschien maak ik me te gauw zorgen dat kan. Alvast bedankt voor de reactie, Groetjes, Meid22
Hallo, Ik heb afgelopen maandag positief getest en ben weer zwanger. Nu alleen weinig symptomen, soms wat misselijk en elke ochtend bloedneus en warm maar verder niet. Alleen nog een vraag. Ik heb nu twee test gehaald bij de apotheek en maandag was die licht positief (wel duidelijker dan vorige zwangerschap). Zaterdag nog een test gedaan iets duidelijker maar niet veel duidelijker. En vandaag een test gedaan van kruidvat en die was ook positief maar niet zo duidelijk als controlestreep. Betekent dat er niet meer hcg is gestegen dat het misschien weer fout gaat? Ben zo bang dat weer fout gaat. Ik hoop dat je mij daar meer info kan over geven. Ik werk ook op moment bij een productiebedrijf met kleine flesjes die ze bedrukken. Is verf en tinner schadelijk voor ongeboren kind? Ze geven aan dat het niet echt chemisch is. Alvast bedankt. Groetjes, Meid22
Hallo, Kan iemand mij antwoord geven op vorige vraag. Zal heel fijn zijn. Wil heel graag gerussteld worden. Groetjes, Meid22
Hoi Meid22, ook een lichte streep is positief en zegt niets over de hoeveelheid HcG. Alleen dus dát je zwanger bent, waarvoor gefeliciteerd! Wat je werk betreft, het is inderdaad niet goed voor een kindje de eerste 3 maanden om dagelijks blootgesteld te worden aan chemische luchten. Tinner lijkt me toch wel chemisch. Ik zou het navragen bij je werk en zeggen dat je dit zwart op wit wilt. En niet echt chemisch vind ik te onduidelijk. Probeer in ieder geval niet continue in die lucht te staan en zorg voor ventilatie als dat lukt. En overleg anders voor vervangend werk oid. Ze hebben vast wel eens vaker iemand gehad die zwanger was. Toxische stoffen zijn nu eenmaal niet goed voor een vruchtje (zeker niet zo vroeg in de zwangerschap) Succes! Groetjes Brigitte
Hallo, Bedankt voor antwoord. Er is niet veel ventilatie, is een nieuw pand waar nog aan de ventilatie gewerkt moet worden. Ik moet veel zware dozen tillen met flessen en dat lijk me ook niet goed. Je ruikt een behoorlijke verf lucht daar en de machines zijn heel warm. Er hangt een behoorlijke benauwde lucht daar wat niet prettig is. Ben wel blij met de zwangerschap. Heb nu ook licht bruinverlies gehad vorige week en af toe een stipje in ondergoed. Het ziet er nu positiever uit dan mijn vorige zwangerschap dat eindigde op mk. Soms voel ik steekjes bij mijn vagina heb 2x gehad, is dat een innesteling? (verdeeld over een week) Was tussen week 4 en 5. Of wat kan dat zijn. Ik wil jullie vriendelijke bedanken voor de goede hulp wat julie geven aan de zwangeren. Ben echt blij met deze site. Ik laat nog van mij horen. Vriendelijke groeten, Meid22
Graag gedaan en die steekjes horen er inderdaad bij! Ook de drupeltjes kunnen van de innesteling komen idd. Succes in deze spannende weken! Groetjes Brigitte
Hallo, Bedank voor bericht. Ik heb onderzoek gedaan en het enige wat ik weet dat ik werk met verf dat oplosmiddel vrij is. De uv-licht zorgt ervoor dat de bedrukking op flesje blijft. De soort tinner wat geen tinner is dat is oplosmiddel vrij. Denk je dat ik me nu nog zorgen moet maken? Ik weet niet als verstandig is om mijn baas te zeggen dat ik zwanger ben, is nog zo prill allemaal en heb een baan via uitzendbureau. Kunnen jullie mij vertellen welke stoffen gevaarlijk kunnen zijn voor ongeboren kind? Als het gaat om verf en dergelijke. Die verflucht ruik je wel is dat een probleem? Ik hoop dat julie me verder kunnen helpen welke stoffen gevaarlijk zijn zodat ik kan informeren als die op werk aanwezig zijn. Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Meid22
Hoi Meid22, ik kan je niet precies vertellen welke stoffen schadelijk zijn (in grote hoeveelheden dan he), dat is namelijk een hele waslijst. Ze vallen veelal wel onder hetzelfde kopje van chemische stoffen; als tinner, verf op olie basis of anders dan op waterbasis, stoffen met PVC's en veel CO2; lucht van het verbranden van chemische stoffen als plastic en rubber en ook in sigarettenrook of andere chemische dampen zitten giftige stoffen. Een enkele blootstelling kan niet direct kwaad, wel als je er dagelijks mee in aanraking komt. Je zegt dat ze tinner geen echte tinner is, maar op waterbasis. Dan is het denk ik wel prima. Zorg er gewoon maar voor dat je genoeg frisse lucht krijgt en je moet zelf inschatten wanneer je het je baas gaat vertellen. Groetjes Brigitte
Hallo, Ik wil je nog bedanken voor de antwoorden op mijn vraag. Ik heb het mijn baas verteld en het blijkt dat de verf en dat soort tinner allemaal op waterbasis is en geen kwaad kan. Ben er heel blij mee. Wel heb ik nog een aantal vragen. - Als ik mijn onlasting kwijt raak dan voel ik naast mijn heup links onderin buik een druk/steek, omdat ik wat harder moet persen. Weet je wat dat kan zijn? Ik voel dat soms ook al van links opzij ga om iets laag te pakken (werk). - Ook als ik op de fiets zit dan voel ik mijn schaambot!? - Heb nu al alst van heupen/bekken, kan dat nu al van zwangerschap zijn? Heb al steunzolen voor been lengte verschil van 1cm. Zo ja, kan ik daar iets tegen doen? - Kun je iets tegen die moeheid doen, ben zo verschikkelijk moe en doe met moeite het werk wat ik op moment doe. Zelf heb ik vandaag weer een test gedaan van samenwerkende apothekers en die is positiever uitgeslagen, had dezelfde kleur als controle streep alleen minder duidelijk maar dat zal wel horen. Ook aan de zijkanten van mijn borsten heb ik een soort spierpijn gevoel als je eraan zit. Heb op werk dat ik heel warm heb, opvliegers. Warmte op werk met drukte wel goed? Lichaamstemptemp is gemiddeld 37,2. Zoals nu naar uit ziet dan denk ik dat de zwangerschap beter doorzet dan de vorige die op mk is geeindigd. Ook al heb ik over algemeen minder verschijnselen. Bruine afscheiding is weer verdwenen heb er 5 dagen last van gehad vooral met bewegen meer last van gehad. Sorry voor die onzekere vragen, hopelijk hebben jullie voor mij een antwoord. Alvast bedankt. Jullie hebben me echt geholpen nu kan ik weer met gerust gevoel naar werk. Vriendelijke groeten, Meid22
Hoi Meid22, ontlastong kan wat moeizamer gaan in de zwangerschap doordat de hormonen je darmen trager kunen laten werken. Harder drukken is op zich geen probleem, maar ga alleen als je aandrang hebt en stel het dan ook niet uit. Zorg dat ej zeker 2 liter op een dag drinkt en eet vezelrijk en citrusvruchten. DIt helpt allemaal bij de ontlasting. Je bekken is ook je schaambeentje en ook door de hormonen verweekt je bekken al. Geen probleem, want dat hebben eignelijk alle zwangeren. We noemen dit bekkenpijn en is niet erg. Kijk maar wat je kunt volhouden en als iets te zwaar wordt, doe je het minder of laat je het. Luiste rnaar je lichaam. Tegen moeheid is niet heel veel te doen. Zorg dat je thuis kunt uitrusten en niet teveel meer doet na je werk totdat je je wat fitter voelt en neem eventueel een extra vitamine preparaatje zoals bijvoorbeeld Gravitamon of FemNatal. Pijnlijke borsten horen ook bij de hormonen en drukte op het werk kan voor de kleine geen kwaad, jij moet gewoon goed op jezelf letten, dat doet je kleintje ook! Groetjes Brigitte
Meid22 ligt sinds dinsdag in het ziekenhuis want ze heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en heeft dit nog maar net overleefd. Ze hebben één eierstok bij haar moeten verwijderen. Gelukkig komt ze morgen weer thuis. Keiharde dame. bijna 3 liter bloed verloren en nu alweer zo sterk. Ik ben haar vriend en wilde dit verhaal ff kwijt. Alle overige dames hier wens ik heel veel succes en ik verwacht dat jullie van haar het hele verhaal nog wel krijgen als ze zover is!