Hallo allemaal, Ik zit met de volgende kwestie, in het kort: We zijn sinds 2,5 jaar aan het proberen zwanger te raken en hebben nu voor de 2e keer iui gedaan. Er is geen aanwijsbare oorzaak voor waarom het niet lukt, we zijn allebij uitgebreid onderzocht. Vandaag is het 16 dagen na de 2e inseminatie, en afgelopen vrijdag 14 dagen na inseminatie) werd ik ongesteld, maar met minder krampen dan anders. Omdat ik zelf denk dat de iui 2 dagen te vroeg was uitgevoerd - ik voelde namelijk twee dagen daarna mijn ovulatie - dacht ik dat ik eigenlijk vandaag ongesteld zou worden. Toen ik vrijdag bloed zag, ging ik er echter toch maar vanuit dat het ook deze keer niet was gelukt en vanavond moet ik weer starten met Clomid voor de derde ronde IUI. Nu blijven mijn tepels gevoelig, iets wat normaal altijd direct stopt op het moment dat mijn menstruatie begint. Voor de zekerheid heb ik toch nog maar een kruidvat testje gedaan, omdat ik dat zo raar vond. Nu komt deze test heel licht positief uit, terwijl hij afgelopen donderdag nog spierwit was (de ovitrelle was dus al uit mijn lichaam). Wie heeft dit ook gehad? Kan clomid kwaad als je het neemt terwijl je zwanger blijkt te zijn? Kan het een gedeeltelijke miskraam zijn (ik had 3 eicellen bij de iui)? Wie snapt het?
In de bijsluiter staat het volgende: Gebruik tijdens zwangerschap en bij het geven van borstvoeding. Clomid mag niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Daarom zal uw arts vóór de behandeling moeten vaststellen of u zwanger bent. Dus ik zou het wel duidelijk aangeven aan de gynaecoloog alvorens je aan de nieuwe tabletten begint. Als je vanavond zou moeten beginnen, zou ik eerlijk gezegd dit niet doen en morgen bellen met het ziekenhuis wat te doen. Een dag later beginnen kan geen kwaad hoor! Heb je ook een foto van je test?
Hoi nana, bedankt voor je reactie! Ik wacht inderdaad maar even met de Clomid. Morgenochtend doe ik een nieuwe test en bel ik even met het ziekenhuis. Ik hoop dat die test dan iets donkerder is! Ik voeg een foto bij, streepje is echt licht, maar wel zichtbaar geloof ik... Hopelijk stopt het bloedverlies ook! Vooralsnog ga ik er maar van uit dat het niets wordt, want bloed is nooit goed!
Even met de gyn overleggen. Wellicht kan er een bloedonderzoek gedaan worden om te kijken of er HCG in je bloed zit. Clomid tijdens een zwangerschap is niet zo'n goed idee. Ik hoop voor je dat het allemaal goed zit, succes!
Ik zie ergens in de verte wel een streepje...Goed idee om nog eens te testen morgenvroeg en inderdaad misschien vragen om bloed te prikken voor hcg gehalte? Laat je het nog even weten wat het zkh zegt?
Wat lief, al dat medeleven! Ik heb vanochtend getest, en die test was negatief. Ik heb even met het ziekenhuis gebeld, en straks doen ze een bloedtest, als het goed is weet ik dan aan het einde van de middag meer. Ik houd jullie op de hoogte. Ik ga er zelf echter maar van uit dat het niets wordt, want een negatieve test is geen goed teken, zeker niet in combinatie met bloedverlies....
Even een laatste update: ook de bloedtest was negatief, helaas! Vraag me af of het ooit nog gaat lukken.... Nu maar weer vol goede moet verder met iui poging 3. Bedankt voor het meedenken allemaal!