buikkrampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chanisse, 18 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanisse

chanisse Lid

12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    hallo

ik hoop dat je jullie mij kunnen geruststellen..
    ik ben nu 16 weken zwanger en gisteravond had ik 5 hele erge pijnlijke buikkrampen achter elkaar..in mijn onderbuik en bij de laatste voelde ik het zelfs tussen mijn benen.
    vlak daarna moest ik wel een grote boodschap doen,verder heb ik de hele nacht niet kunnen slapen omdat ik daarover aan het piekeren was en omdat ik nog buikpijn had die ik vandaag nog steeds voel.
    ik voel de hele dag al gerommel in mijn buik en luchtbellen,ook heb ik telkens het gevoel een opgeblazen buik te hebben en heb ik t gevoel telkens scheetjes te moeten laten.
    vorige week voelde ik nog de hele week luchtbelletjes in mijn buik,maar deze week voel ik dat niet meer.
    vorige week ben ik nog bij de verloskundige geweest en alles was goed,maar ik maak me zorgen om die krampen.
    wat zou dat geweest kunnen zijn..ze deden echt ontzettend veel pijn.
    ook heb ik al de hele week urine verlies of af toe afscheiding,gewoon doorzichtig of wit van kleur.

groetjes chanisse

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Chanisse,

Dit zijn waarschijnlijk je darmen, zeker gezien je na de krampen naar de wc moest. Je voedsel wordt trager getransporteerd door de darmen, doordat zwangerschapshormonen hierop inwerken. Je houdt dus meer lucht vast, de windjes en opgezette buik. En ook kan je last krijgen van een moeilijke stoelgang.

Tips voor een moeilijke stoelgang:
    Drink voldoende vocht, neem voldoende vezels (evt Albram, volkorenbrood, volkerenpasta etc) en beweeg voldoende.

De afscheiding, deze is toegenomen in de zwangerschap, je kan hier niks aan doen. Behalve geen inlegkruisjes en vaker schone katoenen onderbroeken.

Eigenlijk ben je gewoon op en top zwanger, niks om over te piekeren (zover jouw vraag en verhaal), nog gefeliciteerd! en hopelijk heb je minder dit soort klachten

groetjes,
    Japke

3. chanisse

chanisse Lid

12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    maar het zou geen voorteken kunnen zijn van een miskraam

Deel Deze Pagina