Wanneer begint dat buikje nu te bollen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Femmes, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Misschien stom, maar ik wacht er echt op totdat mijn buikje begint te bollen! Ik heb het idee dat ik al wat merk, beetje buikje heb ik van nature al :rolleyes: maar heel gezond hoor! Nu voel ik net boven mijn schaambeen dat er iets 'op komt', lijkt een volle blaas, maar als die leeg is heb ik dat ook.

    Of is dat heel voorbarig bij 6 weken? Het is natuurlijk nog maar zo klein...

    Hoe ontwikkelden jullie buikjes zich in het begin?

    Liefs,
    Femke
     
  2. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    In het begin is het buikje alleen maar je darmen die een nieuwe plek moeten zoeken. Pas na ongeveer 12 weken komt je baarmoeder boven je schaambot uit.

    Liefs Hummel.
     
  3. juud21

    juud21 Lid

    1 jun 2007
    56
    0
    0
    muziekdocente, tandartsassistente
    Hasselt
    ik vroeg me dat inderdaad ook af. Ik heb namelijk een dikkere buik gekregen en ook van die straie streepjes er op. dus ik weet het niet
     
  4. Teardrop786

    Teardrop786 Actief lid

    20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    In het begin kan je buik er inderdaad een beetje opgezet uit zien, maar dit zijn inderdaad je darmen!

    Bij mij zie je pas eigenlijk nu een duidelijke bolling. Een heel klein heuveltje bij m'n onderbuik. Maar vanaf week 13 zag ik al wel wat verschil, voelde ook harder als normaal, maar was toch niet echt duidelijk.
     
  5. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    klinkt logisch die darmen.... hoe voelt bandenpijn? Ik merkte vandaag een soort trekken in mijn onderbuik, ik las iets over bandenpijn, maar heb je dat ook al zo vroeg dan?
     
  6. Bij mij kon je het duidelijk merken zo in de 12e week. Maar de verloskunde vertelde dat het per persoon verschilt.

    Gefeliciteerd! 8)
     
  7. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    bandenpijn kan aanvoelen zoals menstruatie pijn...

    kan alleen in de onderbuik, maar ook in je liezen en in je onderrug kan je t voelen.

    in mijn album staat mijn buikje met 7 weken, maar als ik nu kijk lijkt ie juist weer kleiner geworden te zijn ...
     
  8. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Draag al positiebroeken omdat gewone broeken te strak zitten. Vocht/ darmen en vet zegt mijn huisarts. Bij prenatal zeiden ze dat ik naar voren draag en dat een dikke buik nu al vaker voorkomt.
     
  9. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik ben nu ruim 20 weken en zie nog steeds niets.. dus ja, is lastig te zeggen hoor wanneer.. is bij iedereen anders.. ;)
     
  10. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik ben nog net geen 5 weken en heb al een duidelijk evrschil, had ik bij ons 2 de ook toen.
    Heb een foto in album zitten, ook mijn broeken zitten veel te strak.
    M'n gewicht is nog het zelfde.
    Als het zo blijft doorgaan weet ik niet wat ik moet doen om m'n buik op m'n werk te verstoppen. Ik draag een uniform en de broeken zitten enorm strak, zou nog graag tot september wachten met het daar te vertellen
     
  11. Moonie

    Moonie Fanatiek lid

    19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Bij mij ging het heel snel...
    Met 6 weken kreeg ik mijn broeken niet meer dicht, dat zijn in het begin natuurlijk je darmen, maar ben nu ruim 11 weken en draag alleen nog maar positiebroeken en heb al een behoorlijke bolle buik :)
    Ik denk inderdaad dat het enorm kan verschillen per persoon...
     
  12. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Ik merk ook dat ik moeilijk naar het toilet kan, dus daar krijg je ook wel een dikkere buik van, maar ik weet zeker dat dat niet de enige reden is. Als ik thuis kom uit mijn werk, zit mijn joggingbroek nog het lekkerst... :))
     
  13. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik heb ook al echt een buikje !
    Maar ondanks dat het meer van m'n darmen is ;) ben ik er wel trots op !

    :D :D :D
     
  14. Twins

    Twins Actief lid

    18 mrt 2007
    472
    0
    0
    België
    bij mij net andersom.. heb van mezelf sowieso een buikje, maar dat is nu fel verminderd (door misselijkheid en overgeven)
     
  15. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Het verschilt echt per vrouw. Bij mijn eerste zwangerschap was ik veel sneller dik dan bij mijn tweede, ben nu zwanger van de derde en merk nog niets maar ben nog erg pril dus..
    We wachten af, je kan nog lang genoeg dik zijn dus geniet nog even van je strakke lijfje!
     
  16. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zit nu ook al in de positiebroeken..
    Bij mijn normale broeken krijg ik de knoop niet dicht en de rits maar half...
    Dit valt echt niet te verstoppen. :)

    Maar een kennisje van mij kreeg pas een buikje met 14 weken, dus ik denk dat dat erg verschilt per persoon.
     

Deel Deze Pagina