Negatief testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Steph887, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph887

Steph887 Actief lid

31 aug 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje tussendoor:)
    Ik heb nu 4 testen gedaan en 4x negatief ( vandaag de laatste gedaan ) van de kruidvat.
    Toch ben ik dus overtijd en geen enkel spoor van een menstruatie...
    Terwijl ik normaal de klok er gelijk op kan zetten...
    Zou een andere test misschien beter zijn?
    Of ben ik gewoon echt niet zwanger?:(
    Ik heb geen idee meer wat ik nu moet denken...

2. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Ben je zeker van je eisprong?
    En ja een cyclus kan natuurlijk wel eens anders zijn,ik kan ook de klok ermee gelijk zetten maar toch was het deze maand een rommeltje en dan ben ik al anderhalf jaar van de pil ;)

3. Steph887

Steph887 Actief lid

31 aug 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na mijn idee een eisprong + innesteling gevoelt..
    Maar ja, 100% zekerheid kan ik niet zeggen, heb niet zo'n test gedaan;)
    Maar dan is het afwachten en blijven duimen...
    Sommige zeggen na 10 dagen overtijd weer testen, dus doe ik dat maar denk ik...:(
    Maar je leest hier zoveel dat je al voor je nod positief test;) Begin behoorlijk onzeker te worden;)

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Good luck! Hier dag 45... dacht ook dat ik mijn ei had gehad!

5. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh

dat geloof ik meteen ja maar dat voor nod positief testen verschilt echt per zwangerschap hoor heb zelf bij de eerste op nod posi getest bij de tweede 7 dagen voor nod en bij de derde 1 dag voor nod!
    Ik denk dat je het beste ook na 10 dagen overtijd nog een test kunt gaan doen.
    ik wens je veel geduld met wachten (en dat is zo moeilijk ;))en hopelijk gauw een positieve test :D

6. Steph887

Steph887 Actief lid

31 aug 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx:) ik blijf hoop houden:)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even ter bemoediging: ik testte pas 19 dagen overtijd positief en aangezien ik mijn ei getempt had, wist ik heeeeel zeker dat het echt 19 dagen overtijd was. 4,5 week na mijn ei dus pas een positieve test.
    Dat kan, omdat een innesteling tot wel 2 weken kan duren, (en dat heeft invloed op de termijn van je zwangerschap). En behalve dat kan het ook als oorzaak hebben dat je laag in je HCG zit: niet iedere vrouw en niet elke zwangerschap produceert namelijk even veel HCG.
    Bij mij was het denk ik een combi, want 2 dagen voor NOD forse menstruatiepijn en dat klopt achteraf met de uitgerekende datum (we werden bij de termijnecho anderhalve week terug gezet) en moet de innesteling geweest zijn. Dan zou je normaal gesproken zo'n anderhalve week daarna toch echt wel positief moeten kunnen testen, maar ik heb dan dus uiteindelijk omgerekend 2 weken overtijd positief getest, dus zat ook nog eens laag in m'n HCG.
    Maar het resultaat daarvan woont hier al 2,5 jaar bij ons in huis, dus zolang je niet ongesteld wordt, is er zeker een kans dat je gewoon wel zwanger bent :)

8. maaike80

maaike80 Niet meer actief

hoi rozemarijke, jeetje zolang overtijd, kunnen ze het dan ook niet zien met een bloedtest?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ben toen wel bij de huisarts geweest en die vond dat ik gewoon echt niet zwanger was vanwege negatieve test. (Onze huisarts neemt me trouwens inmiddels, ook na allerlei ervaringen met ons dochtertje, wel serieus, dat scheelt.... die is er ook wel achter gekomen dat bij ons helemaal niets op de normale manier gaat.... :().
    En toen wist ik nog niet wat ik nu weet, dus tja... opnieuw maar weer afwachten.
    Toen we uiteindelijk terug werden gezet, (bij de eerste echo zelfs 2,5 week teruggezet!!), snapte ik daar niets van en heb dat altijd heel vreemd gevonden, omdat ik mijn ei zo zeker wist. Die echoscopisten deden toen ook heel kortaf, zetten mij echt een beetje weg als eigenwijze trien toen, erg vervelend....

Toen we bij de vorige zwangerschap weer voor de echo gingen, heb ik direct bij die echoscopist het hele verhaal van de data gedaan, zo van: als het nu weer gebeurt, wil ik daar wel wat meer mee dan de vorige keer.
    Die man vertelde ons dus dat 2 weken verschil met je cyclusdatum of je eisprong heel normaal is vanwege de duur die de innesteling kan nemen. Maar dat meer dan 2 weken verschil dus wel gek is en ze om die reden bij zo'n groot verschil altijd een tweede termijnecho inplannen, (hebben we dus ook gehad toen, alleen hebben we destijds nooit deze uitleg erbij gehad).
    Want meer dan 2,5 week verschil, dan is er dus iets aan de hand: of er is iets mis met de metingen, (was toen ook, ze kon het niet helemaal goed meten, zei de eerste echoscopist toen ook), of er is iets mis met het vruchtje.

Inmiddels ben ik idd zoveel wijzer dat een bloedtest aan kan tonen wat een zwangerschapstest niet kan en zou ik dus gewoon bij een week overtijd en nog geen positieve test, gewoon om een bloedtest vragen. Die bijna 3 weken wachten waren toen echt zoooooo frustrerend!!!

10. Steph887

Steph887 Actief lid

31 aug 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geeft weer hoop:)
    Heb echt geen enkel bloedverlies maar wel meer afscheiding;) dus dat is wel een goed teken:)
    Spannend:):):)

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoop voor je dat je snel posi mag testen! En is bloedprikken dan geen oplossing? Of wil de HA dat nog niet doen?

12. Steph887

Steph887 Actief lid

31 aug 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet bij de huisarts geweest.
    Heb nu voor mezelf besloten dat ik woensdag weer ga testen, dan ben ik 10 dagen overtijd dus moet je hcg hoog zijn...
    Is hij dan weer negatief ga ik die maandag erop naar de huisarts vragen hoe en wat...
    Vandaag nog steeds niks...alleen iets kramp maar dat heb ik dus al vanaf mijn nod, voel me verder best goed:)

Deel Deze Pagina