De eerste berichten alweer gelezen over mensen die hun testuitslag te laat binnenkregen om met het vliegtuig op vakantie te gaan. Of mensen die al bij de grens van Italië staan en nog wachten op hun uitslag. Ruim na de 24 uur die gezegd was. Mijn zoon heeft zijn afspraak staan voor donderdagochtend en hij moet hem uiterlijk vrijdag 18.00 uur hebben. Zou wel heel erg balen zijn als hij te laat binnenkomt. Wie heeft al getest voor zijn reis en hoe lang moest je er op wachten?
Is dit gewoon via de ggd? Want ik weet wel hoelang die test heeft geduurd afgelopen weekend. Ik ben zaterdag om 15.00 getest en kreeg gisteren om 16.00 de uitslag, dus na 49 uur.
Ik heb vanmiddag om 13 uur de test, ik hoop uiterlijk woensdag op donderdagnacht mijn (negatieve) uitslag te krijgen. Begin nu wel te denken dat we misschien ook gewoon een antigeentest kunnen doen ipv pcr, dit mag voor Frankrijk ook. Weet iemand of je dat nog a la minute kan wijzigen? Als je daar bent?
Hij moest zijn test plannen via een andere site. Testenvoorjereis geloof ik. Las vandaag een artikel dat ze erg achterlopen met de doorgeven van de uitslagen. Dat weet ik niet. Is dat misschien op de site te lezen? Of kun je contact met ze opnemen? Fingers crossed voor een snelle negatieve uitslag.
Ben geweest en wijzigen kon niet meer, maar de mensen daar gaven aan dat men tot nu toe steeds binnen 24 uur de uitslag heeft gekregen. Dus fingers crossed maar!
Wij zijn gevaccineerd dus dat loopt wel los, maar onze kinderen zijn te oud om zonder test Italie binnen te mogen en te jong om te vaccineren volgens de regels nu. Gelukkig mag een sneltest ook. En maar hopen dat de lokaties een beetje ginstige openingstijden hebben. Om te beginnen maar DigiD's aanvragen
Ik kon het af met een antigeen test, dus in 30 minuten de uitslag. Maar dat ligt aan het land waar je naar toe gaat.
Er schijnen nu achterstanden te zijn. Maar check even of een antigeen test ook is toegestaan, dan kan je die beter nemen. Die uitslag is er veel eerder. Ik had hem met 45 minuten.
Het kan allebei, pcr en antigeen. Maar de PCR is 72 uur geldig en de antigeen maar 48 uur. Door de organisatie van de reis is de PCR geadviseerd. Dan hebben ze meer tijd om het bewuste land in te reizen.
In de mail die je hebt gehad staat of het bij de GGD is. Ga je naar een commerciële (ook via de site testenvoorjereis te boeken) dan zie je aan je mail al dat hij niet afkomstig is van de GGD.
Antigeen is toch met mondslijm dus minder naar? Pcr wel die nare neus test? 3 van gehad en ik wil echt niet meer…. Als we op vak gaan ben ik 5 dg gevaccineerde (2e)
Als je je test inpland via de site testenvoorjereis krijg je de keuze pcr of antigeen. Daarna kun je zien waar je terecht kunt.
Echt zenuwslopend dit... man heeft een half uur geleden de (negatieve) uitslag ontvangen, maar ik tot op heden niets. We zijn tegelijk geweest gisteren... krijg hier echt zo de zenuwen van!
Dit dus, hier heb je een spoedteststraat ( raar woord) en betaal je 40 euro en krijg je de uitslag van je antigeentest binnen een half uur mee op papier. Maar ik weet niet of alle landen die testen accepteren.