"stoppen met de pil"

Discussion in 'Zwanger worden' started by Cynthia26, Jun 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynthia26

Cynthia26 Lid

Jun 6, 2007
    69
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje....Ik moet nog 4 dagen slikken voordat mijn pilstrip op is, ik heb de pil niet doorgeslikt zeg maar, kan ik nu gewoon al stoppen met de pil, ook eigenlijk om de menstruatie te vervroegen?
    Dit komt omdat we de 30ste een familie-uitje hebben en we gaan varen en de nichten en neven zijn nogal rauw dus als ik in het water beland vind ik dat niets (ik kan geen tapon in daar ben ik allergisch voor).

Mocht ik ongesteld worden (vorige maand is die uit gebeleven) zou dat gaan dan vandaag geen pil meer slikken?

Ik hoop op antwoord!

Groetjes Cynthia

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Zou het niet kunnen zijn dat je zwanger bent, omdat je zegt dat je ongesteldheid vorige maand uit is gebleven.. ik zou voor de zekerheid ff een testje doen.. en ander kan je idd nu al met je pil stoppen en de stopweek in gaan je wordt dan eerder ongesteld..

3. Cynthia26

Cynthia26 Lid

Jun 6, 2007
    69
    0
    0
    Hoi Linda,

Ik heb al twee testen gedaan toen in mijn stopweek van de pil zeg maar toen ik ongi moest worden, negatief daarna een week later weer gedaan weer negatief dus ja ik weet het niet...zou ik nu al kunnen testen dan is dat niet te vroeg?

Groetjes....

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik stopte ook wel eens een aantal dagen eerder als mij dat goed uitkwam met de pil. Dit ging altijd goed. Lijkt mij dus geen probleem om 4 dagen eerder te stoppen, maar zou wel even nagaan waarom je niet ongesteld bent geworden vorige maand.

5. Cynthia26

Cynthia26 Lid

Jun 6, 2007
    69
    0
    0
    Hoi majel...

Ja ik heb al allerlei gedachten voorbij laten gaan: Zwanger, in februari heel veel gebloed en de maand daarna zomaar een klein beetje op 1 dag daarna niets meer dus dnek je leeg is leeg. Naar de huiarts kan ik niet die zegt of de pil een jaar door slikken of een zwaardere pil maar alle twee de optie's wil ik niet....dus zo ie zo stop ik een paar maanden met de pil en kijken hoe het dan loopt!

Het is afwachten wat het van de week dan doet en dan zou ik toch weer naar die huisarts moeten...
    Kan ik dan wel gewoon mijn cyclus berekenen vanaf de 1ste dag dat ik ongie word of is mijn cyclus dan gelijk weer in de war?

Groetjes

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als je nu toch gewoon ongesteld word dan is dat weer de eerste dag van je cyclus.
    De reactie van je dokter vind ik toch een beetje vreemd. Voor zover ik weet moet je toch altijd ongesteld worden in een stopweek en zo niet terwijl dit normaal nooit zo is lijkt me toch wel dat ze moeten gaan kijken wat de oorzaak is. Al is het maar om echt uit te sluiten dat je echt niet zwanger bent aangezien de pil volgens mij toch wel schadelijk kan zijn voor een vruchtje.

7. Cynthia26

Cynthia26 Lid

Jun 6, 2007
    69
    0
    0
    Ja daar ben ik me ook van bewust, maar als je huisarts je niet wilt helpen waar ben je dan?
    Ik heb al van verschillende (medische personen) gehoord dat je niet perce ongesteld hoeft te worden als je de pil slikt, maar toch ben ik daar heel onzeker over dat "vuil" zou er toch een keer uit moeten, ik heb vorig jaar het advies opgevolgd van de huisarts om de pil door te slikken en dit is het resultaat.

Waneer zou ik eventueel weer kunnen testen? Maandag of wachten totdat ik "overtijd" ben?

groetjes

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou het nu gewoon eventueel proberen, maar waarom neem je dan niet gewoon even contact op met een andere ha.Dan leg je het "probleem" uit en kijk je wat die ervan vind. Vind dat een dokter ook als taak heeft jou gerust te stellen en hoe het nu gaat is dat absoluut niet zo.

9. Cynthia26

Cynthia26 Lid

Jun 6, 2007
    69
    0
    0
    Ik heb al contact opgenomen met een andere huisarts inderdaad maar daar moet ik dan perce via mijn zorgverzekering naar toe omdat het inprincipe een second opnion is.

Ik ga nu even een testje doen maar hij zal wel negatief zijn!

Groetjes

10. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    @ cynthia:

Je kan gewoon eerder stoppen met je pil hoor.
    Dan vervroeg je idd gewoon je :evil: :evil: .
    Ennuh iki zou idd proberen om een andere huisarts te regelen.
    Ik dacht dat dat gewoon kon als je het niet eens bent met zijn werkwijze.

Begrijp ik nou wel goed dat je wel zwanger wilt zijn?
    In dat geval duim ik voor je!

Laat je het nog even weten.

groetjes Debby

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoi,
    allereerst wil ik even zeggen dat de pil niet schadelijk is voor het vruchtje...(ik ben apothekersassistente) je moet natuurlijk wel stoppen met de pil als je erachter komt dat je zwanger ben maar als je per ongeluk de pil bent blijven slikken en bijvoorbeeld door de pil heen zwanger ben geraakt en evt 2 maanden door heb geslikt (niet wetende dat je zwanger bent) dat is dat niet schadelijk...

Verder zou ik toch even contact opnemen met je huisarts want als je pil te licht is dan wordt je juist ongesteld en meestal eerder dan de bedoeling is (doorbraak bloeding) dus dat heeft er niks mee te maken waarom je niet ongesteld bent geworden vorige maand.. Ik zou anders even aansturen op een bloedtest als een gewone zwangerschapstest een negatieve uitslag geeft.
    Succes verder, ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat even weten als je wat meer weet xxx linda

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    welke pil slik je trouwens?

13. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Waarom neem je de pil gewoon niet door? Je hebt er nog 4 te gaan, dan heb je nog een tiental dagen voor het eind van de maand. Ik weet dat mijn huisarts me vroeger, toen ik nog de pil nam, vertelde dat je de pil altijd de hele strip moet slikken en als je je maandstonden wil vermijden moet je gewoon doorslikken, dus onmiddellijk beginnen aan een tweede strip. Want als je nu stopt voordat de strip helemaal leeg is, dan ben je niet meer beschermd maar het hangt er natuurlijk van af of je al dan niet zwanger wil worden...

14. Cynthia26

Cynthia26 Lid

Jun 6, 2007
    69
    0
    0
    @djezelf ik zou het niet erg vinden als ik zwanger ben het is zeker gewenst...maar 13 juli heb ik een genetisch onderzoek in utrecht en eigenlijk wil ik die heel stiekem afwachten (ik heb een ghandicapte zus vandaar dat genetisch onderzoek)
    Helaas werkt het bij ons niet zo om een andere huisarts te nemen als zijn werkwijze je niet bevalt.

@linda het is fijn om te horen dat het niet schadelijk is voor het vruchtje dan hoef ik me daar niet zo n zorgen over te maken.
    Helaas was de test vanmiddag negatief zoals verwacht....ik wacht van de week nog af ofdat de ongi er door komt is dat niet dan zou ik toch terug moeten.
    Ik slik de pil rigevidon en hiervoor heb ik steridil (hoop dat ik het goed zeg 30 geslikt maar ik ging een nieuwe pil dosis halen en toen kreeg ik ineens deze mee!
    Hoop dat je me meer info kan geven over deze pil?

@mano82 Ik wil eigenlijk eerder stoppen met de pil omdat wij 30 juni een familie uitje hebben en we waarschijnlijk ook gaan zwemmen (wat ik graag doe) en tegen tampons ken ik niet dus dan ben ik gauw klaar met zwemmen. Ik kan inderdaad de pil nog een maand door slikken maar het liefst zou ik gewoon willen stoppen, ook in verband met het hopen dat dan mijn cyclus weer goed komt!

Groetjes Cynthia

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoi cynthia,

rigevidon is hetzelfde als microgynon30 en deze is weer vergelijkbaar met stederil30. microgynon30/rigevidon is een van de meest voorgeschreven pillen die er zijn.
    Dit is een pil waar van je gewoon eenstrip van 21 pillen hebt en na die strip een stopweek hebt waarin je ongesteld zou moeten worden...
    ik hoop dat het gynetische onderzoek een goede uitslag heeft...
    succes, als je nog meer weer weten/vragen hoor ik het wel

groetjes linda

16. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Oh vandaar.
    Spannend zo'n onderzoek!
    Is er een grote kans dat het erfelijk is of heb je er geen idee van?
    Succes ermee in ieder geval!
    Tja snap ook dat je dat eerst maar even af wilt wachten.
    Je kunt wel toch stoppen met de pil en dan maar een tijdje met condoom ofzo toch.
    Kan je lijf wel alvast beginnen met het 'ontpillen'.

Groetjes debby

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Het is toch wel vaker zo dat de menstruatie tijdens de stopweek uitblijft. Normaal gesproken is het niet erg als dat één keer gebeurt.

Een paar dagen eerder stoppen met de pil kan in principe geen kwaad. Het kan zijn dat je na 2 dagen ongesteld wordt, maar het kan ook zijn dat je lichaam de 'cyclus' van de pil blijft volgen (ik heb navraag gedaan in de apotheek hierover vorige week). Je bent normaal gesproken wel direct vruchtbaar als je eerder stopt met de pil dan dat de strip op is. Ten minste: dit is wat mij is verteld in de apotheek.

Share This Page