Waar moet het bedje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by BoBam, Apr 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Als het kindje geboren is zie je wel eens dat ouders het bedje bij hun op de kamer hebben staan. Hoe doen jullie dat? Ook bij jullie op de kamer of direct in het eigen kamertje?

2. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    wij hebben ons dochtertje gelijk op haar kamertje gelegd en dat doen we met de 2e weer....en we hebben trouwens ook geen ruimte bij ons op de kamer ;)

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben het wel van plan om d'r bedje bij ons te zetten. De kraamzorg raadde het ook aan om dit te doen.

Het is ook wel een fijn idee vind ik, je kan 'r lekker in de gaten houden, meteen pakken als ze honger heeft en wakker wordt...

Maar ja, of het een succes wordt zien we wel :D

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik zit hier ook nog aan te twijfelen, maar voor hoelang houden jullie haar dan naast jullie? na hoeveel weken/maanden gaat ze naar haar eigen kamer?

5. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Wij hadden de kinderwagen bij ons op de kamer staan en Tycho kan daarin slapen (of bij ons op bed al vind de kraamzorg niet dat dat kan...)
    Zijn bedje gewoon in zijn kamer.

Overdag kon hij dan "wennen" aan slapen in zijn kamer en snachts hoefden wij de trap niet af elke voeding.. Voor ons werkte het perfect!

Jooze

6. bouchere

bouchere Niet meer actief

vanaf het begin meteen in hun eigen bedje,
    in hun eigen kamertje.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Mijn kindje komt ook eerst bij mij op de kamer te liggen, idd makkelijk met het voeden en toch ook wel een stukje eigenbelang hoor, kan ik lekker aan haar wennen en in de gaten houden ;) Ben van plan om haar iig iets van een half jaartje bij mij op de kamer te houden, daarna mag ze op haar eigen kamertje.

Liefs Jessy

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

pff moeilijk dus,haha wat een verschil met iedereen he, als je het kindje wel bij je zelf op de kamer houdt hoe lang doe je dat dan? Het is wel makkelijk ja voor als je er uit moet, maar bij ons is de babykamer direct naast die van ons. twijfel twijfel

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Meteen op een eigen kamertje. Hoor wisselende ervaringen van meiden die de kleine op de ouderslaapkamer hebben gelegd, de meesten vonden het erg onrustig, omdat ze steeds aan het luisteren waren of de kleine 'het nog wel deed' en zelf niet aan hun rust toekwamen.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik laat het bedje zelf gewoon in de kinderkamer staan. maar ben nog aan het twijfelen of ik een wiegje neem voor in de slaapkamer.
    Is op zich wel makkelijk, en lekker dat ze/hij zo dichtbij je is.

Denk net wat je zelf aan ruimte hebt en waar je je prettig bij voelt.

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Wij doen het anders, ons bed komt in de babykamer. Dan zit ik op dezelfde verdieping als de badkamer, dit ivm de bekkeninstabiliteit en dat ik dan nog geen trap mag lopen.

12. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    doen wat er het eerste in je op gekomen is meid.

ik heb het met mijn zoontje niet gedaan en dat beviel me prima je komt meer aan je rust toe omdat je niet alleen maar aan het kijken bent of je kindje wel lekker slaapt ;)

ik heb door keizersnede een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met mijn zoontje naast me in zoon visse bak. ik lag alleen maar te kijken hoe lief hij lag te slapen en ik kon er niet vanaf blijven :D
    thuis lag hij in zijn eigen kamertje en ik kreeg daardoor meer rust.

en wat je ook besluit te doen als je besluit uiteindelijk niet bevalt heb je toch binnen een mum van tijd het bedje verplaatst, naar de plek wat jij prettiger vind, dus zou mij er niet te druk om maken.

succes met je keuze ;)

13. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Net zoals bij mijn twee andere kinderen op de eigen kamer in het eigen bed.
    De babykamer komt tegenover onze kamer.

14. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    ikzelf dacht in eerste instantie in de eigen babykamer, maar mn man wil met alle geweld die kleine naast zn bed...
    we zien wel hoe het gaat. Lijkt me toch ook wel handig hoor, met voeden inderdaad...

15. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee is gelijk in haar eigen bedje in haar eigen kamer gaan slapen.
    kraamzorg zei wel kinder wagen bak in de slaapkamer zetten maar dat heb ik niet gedaan, heb er geen plek voor, onze slaapkamer is vrij klein en ik zou anders geen oog dicht hebben gedaan en alleen maar naar haar ademhaling luisteren en naar haar kijken.
    en als de baby huilt en het ligt in de eigen slaapkamer je hoort het heus wel.

16. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Ons meisje gaat na de geboorte ook gelijk in haar eigen kamer.
    Mocht ik haar toch graag bij me hebben of ik vind het te zwaar met voeden om steeds naar haar kamer te gaan dan gebruik ik tijdelijk de kinderwagen....

We zullen zien hoe het gaat!

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Dylano sliep het eerste half jaar bij ons op de kamer, enerzijds door de omstandigheden anderszijds omdat ik dat prettig vond betreft de bv.
    Ook onze 3e kleintje komt eerst bij ons op de kamer, maar wel minder lang.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit waren wij ook van plan. Maar ik zit ook nog te twijfelen om een wiegje te kopen en die bij ons op de kamer te zetten.

19. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wij nemen ons meisje straks bij ons op de kamer.. we hebben een heel schattig klein schomelwiegje ervoor gekocht waar ze in kan slapen.. en na een maand of 3 dan gaat ze op haar eigen kamertje..
    Lijkt me wel fijner voor een kindje en de papa en mama om zo'n kleine uk eerst dicht bij je te hebben.. ze komt uit je buik waar het altijd warm en veilig was en je altijd heeft kunnen horen.. om haar dan zo ineens in een grote kamer te leggen alleen vindt ik zo zielig.. haha.. maarja dat zal ik wel weer zijn.. :p

ze kunnen natuurlijk ook wel direct op hun eigen kamertje.. is maar net wat je zelf prettig vindt...

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van mij wel. Die heeft de baby ook bij haar op de kamer gehad maar stapte hier snel weer vanaf. Ze lag de hele nacht wakker van elk geluidje en het gesabbel op de duim en zo. Zij vond het niet zo prettig.

Share This Page