negatieve 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ellenhelena, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Dag allemaal,

Afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad in het ziekenhuis.
    Daarvoor al 4 echo's gehad. Het zag er prima uit. De laatste echo van een week geleden liet ons weten dat we een meisje/zusje krijgen.
    En dan is daar de 20 weken echo. Onze maag kromp ineen wat we daar allemaal hoorden.
    Het meisje is veel te klein. De kleine hersenen( cerrebellum) ontbreken.
    Een hartafwijking. Afwijkingen aan de voetjes( dat duidt op chromosomale afwijkingen) Ook de maag en het hartje lagen rechts ipv links.
    Dinsdag moeten we naar het Radboud voor verder onderzoek.
    We zijn verslagen en kunnen het niet bevatten.
    Wie herkent hier iets van? Wie heeft ervaringen in Nijmegen met de prenataal diagnostiek?

Hoop op reacties!

Met vriendelijke groeten Ellen

2. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het niet, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen!

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een verhaal! Ik herken je verhaal niet maar wil je iniedergeval heel veel sterkte wensen!

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb hier ook geen ervaring mee of tips voor je maar ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit vreselijke nieuws..

Liefs Michelle

5. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Hoi EllenHelena,

Misschien kun je eens een kijkje nemen in de Vlindertuin van dit forum, hier zijn meer vrouwen die een negatieve 20 weken echo hebben gehad, met alle gevolgen van dien. Ik begrijp helaas in welke situatie jij je bevind, je kunt mijn verhaal lezen bij vlindertjes van 17 t/m 24 weken. Ik ben ook in het Radboud geweest, ons dochtertje is 7 weken geleden geboren en gestorven, 23 weken, ze had een ernstige en complexe hartafwijking.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe aankomende week, een dikke knuffel want die kun jij nu wel gebruiken! Liefs Evelien

6. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Dank je wel voor jullie reacties. Nu al.
    Dat doet ons goed!

Ik zal kijken bij dat forum , al ben ik bang wat ik te lezen zal krijgen.
    Ons meisje leeft nog in mijn buik........

Lieve groeten, Ellen

7. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    :( wat verschrikkelijk voor jullie....
    Wens jullie heel veel kracht en sterkte toe de komende tyd... Ben er voor elkaar!

8. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Wat een schok om zoiets te horen te krijgen!
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat een verdriet, bezorgdheid en onzekerheid.

Heel veel sterkte!

10. me83

me83 Niet meer actief

wat verschrikkelijk nieuws! veel sterkte de komende tijd!

11. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Doe vooral wat je gevoel je ingeeft, neem alle tijd, en als je meer wilt weten hoe en wat nu verder dan weet je de vlindertuin te vinden. Overhaast niets, ik weet hoe het voelt als je meisje nog in je buik trappelt en LEEFT, dan mag er niet over nog meer nare dingen gesproken worden, je koesterd je meisje, dat verdient ze! Sterkte meid, het is een oneerlijke strijd die je moet leveren :(

12. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Ik wil jullie ook heel veel sterkte en kracht toewensen voor deze en aankomende tijd.

Liefs,
    Blij muisje

13. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Tranen met tuiten bij jouw verhaal over je kleine meisje!
    Zucht

14. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Jeetje wat een shock zeg! Het enige dat ik herken van je verhaal is het volgende. Wij staan onder controle van de gynaecoloog en wat mij opgevallen is is dat zij veel minder geavanceerde echo apparatuur gebruiken dan de echoscopisten. Bovendien zijn die gynaecologen ook niet bepaald goed in het 'lezen' van de echo. De echoscopist die wij hadden heeft veel betere, scherpere apparatuur en zij kon werkelijk alles zien. Ik zie een grijze blob maar zij kon ons er van alles over vertellen.
    Dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen voor het feit dat alle echo's 'goed' waren en de 20 weken echo niet.

Heel erg veel sterkte!!

15. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Dank je wel,

Dinsdag naar Nijmegen voor een uitgebreide echo en intens hopen dat zij positiever bericht hebben!!!!!!!!!!!!!

16. Locusta

Locusta Niet meer actief

Heel veel sterkte toegewenst!

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat erg dat jullie zulk nieuws hebben gekregen bij de 20-weken echo. Veel mensen staan er niet bij stil dat dit het nieuws is dat je kunt krijgen tijdens elke echo en als je dan dat slechte nieuws hoort, is dat verpletterend. Ook wij kregen heel slecht nieuws en het was meteen duidelijk dat ons dochtertje buiten mijn buik geen enkele kans had. Heeft de arts daar iets over gezegd? Ik wil jullie heel veel licht en liefde wensen!

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    heel veel sterkte en succes bij de volgende echo. hoop dat hun wat positiever zijn..
    heeft t kindje wel overlevingskansen buiten de baarmoeder?

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik wil jullie echt heel erg veel sterkte wensen voor de komende tijd.

over de de prenatale diagnostiek kan ik wel het een en ander vertellen.
    radboud zit namelijk ook in het rijnstate in arnhem met de p.d.
    de apparatuur is heel erg uitgebreid en laat echt alles zien.
    ons kindje hebben ze helemaal moeten onderzoeken door een afwijking in de navelstreng hier kwamen ze achter bij de 20 weken echo in zevenaar.

mijn ervaring is dat ze heel erg secuur zijn en je echt alle optie vertellen mocht het nodig zijn.het is wel erg klinisch en appart om daar zo te zijn. waarschijnlijk zal er een kinderarts/neuroloog mee kijken om naar de ernst te kijken.

bij voorgaande echo's was er niet naar gekeken dus kwamen we er pas met 20 weken achter.

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O wat vreselijk nieuws zeg. Ik wil jullie heel veel kracht wensen voor de komende tijd. Sterkte!

Deel Deze Pagina