Bij 20 weken echo nog steeds verdikte nekplooi..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door blij muisje, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Hoi allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik hier onder de naam Bang Muisje mijn verhaal gedaan over de combinatiestest.
    Mijn uitslag was 1:58, dus de kans op een kindje met een afwijking was zeer aanwezig (volgens de kansberekening dan..).
    De vlokkentest heeft uitgewezen dat er niks aan de hand is mbt chromosomale afwijkingen.

En nu hebben we de 20 weken echo gehad.
    Alles zag er goed uit (nieren, hartje, hersenen e.d) maar..de nekplooi hoort in deze fase kleiner dan 6 mm te zijn.
    Uit meerdere metingen gisteren kwamen ze met 6,3 mm daarna 6,5mm en vervolgens 5,7mm!!!!

De gyn probeerde ons gerust te stellen door nogmaals de uitslag van de vlokkentest te vertellen maar toch..
    Het knagende gevoel blijft he....

Iemand hier ervaring mee?

Liefs,
    Blij (maar nu toch weer wat bang) Muisje

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom gaan ze met de 20 weken echo nogmaals een nekplooimeting doen?? Die is (zover ik weet) alleen betrouwbaar rond de 12 weken. (ondanks dat je met 20 weken een hogere marge kan aanhouden).

En, feit dat ze 3x gemeten hebben en 3 verschillen diktes meten, zegt mij meer over de "onkundigheid" van de echoscopist dan over de daadwerkelijke nekplooi!

Als de chromosomen goed waren, dan zou ik niet teveel "hangen" aan de uitslag van deze nekplooi.

3. Ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Ik wist inderdaad ook niet dat ze de nekplooi opmeten tijdens de 20 weken echo. Ik kan je helaas geen advies of hulp geven, maar wil je wel sterkte wensen en hopelijk kun je toch genieten!! (met de uitslag van de vlokkentest in je achterhoofd!)

Deel Deze Pagina