Hoi ellenhelena, Ik weet wat je moet doormaken heb ook een slechte 20-weken echo gehad en ben doorverwezen naar het Radboud. Ze zijn daar erg goed en leggen alles goed uit. Bij ons zijn er diverse artsen bijgehaald om mee te kijken. Wij hebben toen na 5 uur nog een vruchtwaterpunctie gehad, moest extra personeel voor blijven na hun dienst maar dat doen ze voor je. Reken er dus op dat het wel een lange dag kan worden, dit ivm oppas. Ik vond alleen het maatschappelijk werk wat minder. Veel sterkte morgen.
Dank je wel voor je reactie. Wil je vertellen hoe het bij jullie is afgelopen? Wij gaan nu van het ergste uit . Ik schrik dus niet. Positieve of negatieve verhalen. Groetjes Ellen
Ik weet helaas ook wat je door moet maken. Zelf ben ik eind augustus na een slechte 20wk echo met dik 22wk bevallen van ons dochtertje* Schrijf de vragen die je hebt op en stel ze morgen. De uitslag van de punctie (spoed) zal een paar dagen duren, maar voor je het weet moet je een onmogelijke keuze maken. Vraag dus veel, vraag ook een gesprek met een klinisch geneticus aan. Deze kan je veel vertellen over de levensverwachtingen erfelijkheid etc. Sterkte!
Ik heb inderdaad de uitkomst in het midden gelaten, want ik ben met 24 weken bevallen van een kind wat geen levenskansen had. Ik ben ook bevallen in het Radboud en moet zeggen dat de begeleiding daar super is. Bij mij is het geen chromosenafwijking maar een zeer zeldzame botafwijking. De eerste uitslagen van de vruchtwaterpuncie had ik al binnen bij 48-uur dus dat is snel. Als jullie morgen meteen al slecht nieuws krijgen, heb je ook een gesprek met het maatschappelijk werk van het zkh. Dit vond ik erg vervelend want ze zei je mag vanavond wel een wijntje nemen om beter te kunnen slapen, nou dat wil je echt niet want je kindje is er nog gewoon. Laat haar maar kletsen, je kan beter op deze site kijken wat de mogelijkheden dan zijn. Maar nu nog niet op de zaken vooruitlopen, ze gaan morgen eerst kijken en daarna hoor ik het graag van je. Liefs
Nog even als reactie op Gizje, wij hadden inderdaad ook een klinisch geneticus van de Radboud. Een super lief vrouwtje wat trouw al haar afspraken na kwam. Wij hebben met haar naderhand ook nog contact gehad en heeft ons jochie ook na de bevalling gezien en onderzocht. Dit is heel fijn dat zij weet over wie ze praat.
Heel veel sterkte! Ik hoop dat je morgen, tegen alle verwachtingen in, toch nog positief nieuws mag krijgen.
Meid, wat een verschrikkelijk nieuws. Er wordt altijd zo licht gedacht over de 20 wkn echo terwijl het heel anders uit kan pakken. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze zeer onzekere en moeilijke tijd. Liefs Puck.
Jeetje wat naar voor jullie, echt onvoorstelbaar! Er word idd altijd zo luchtig over gedacht, maar en kan altijd wat mis zijn. VRESELIJK, EN ZO ONEERLIJK! Ik hoop toch dat jullie beter nieuws krijgen dan verwacht! Ik leef met jullie mee, heel veel sterkte.. en ben er voor elkaar! Steun elkaar, en praat goed met elkaar over alles wat je denkt en voelt. Nogmaals sterkte jullie en een dikke knuff!!!
Meis wat een schrik en wat een verdrietig nieuws... Ik denk dat het goed is dat jullie op het ergste zijn voorbereid maar toch... Je hele droom valt in duigen... Ik wil jullie heel veel sterkte wensen morgen, dikke knuffel!
Heel veel sterkte en kracht toegewenst vandaag, ook hier wordt er aan je gedacht... Dikke knuffel Evelien
Ik heb dit hele topic gelezen, wat een schok zeg, zeker als er bij andere eerdere echo's niks aan de hand leek! Ik heb niet hetzelfde meegemaakt maar dat wil niet zeggen dat ik minder met jullie meevoel. Ik hoop stiekem dat het vandaag meeviel... Sterkte!
lieve allemaal, Wat zijn jullie allemaal ontzettend lief. We kennen elkaar niet en toch zo veel warmte spreekt uit jullie berichtjes. Heel veel dank daarvoor! Het is onomkeerbaar. Het afschuwelijke vermoeden is vandaag bevestigd in Nijmegen. Ons meisje heeft zeer waarschijnlijk trisomie 13. Ze heeft alle kenmerken bijna die bij deze afwijking horen. We krijgen de uitslag van de punctie vrijdag. Ze is niet levens vatbaar. Of het nu wel of geen chromosomale afwijking is. Een keuze is ons hiermee bespaard gebleven. Maar wat doet het pijn. Maandag zal Anna Felice ( Fay) geboren worden. Onbegrijpelijk. Lieve groeten en ook wij denken aan iedereen die dit ook mee gemaakt hebben en nog mee gaan maken.
Heel veel sterkte met dit grote verlies! (helaas weet ik uit ervaring wat het verlies van je kind met je doet )