Europa kinderhulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Een hele tijd geleden was er een topic over wat je doet voor je medemens, toen was er iemand die vertelde over europakinderhulp. Ik heb toen een info pakket gehad en gisteren zijn de medewerkers langs gekomen voor een kennismakingsgesprek.
    Morgen zal ik laten weten of we het gaan doen of niet. Het lijkt me heel leuk om een kind een vakantie van 2/3 weken aan te bieden.
    Bij ons zal het dan gaan om een kind uit Rotterdam. het lijkt me ook spannend want je hebt toch ook een hele verantwoordelijkheid en het moet klikken met je familie natuurlijk.

Wie heeft er ervaring met Europakinderhulp of gaat het ook voor het eerst doen dit jaar?

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb een paar jaar een Frans jongetje gehad. De eerste keer dat hij bij mij kwam was in 2006, toen was hij 7 jaar. In 2007, 2008 en 2009 is hij nog geweest. Toen is hij met zijn moeder weer terug naar Kameroen verhuisd. Toen heb ik ook besloten om voorlopig geen kindje meer in huis te nemen.

Ik heb zo'n leuke tijd gehad met Jorick. Ik was Single toen nog, verder geen kinderen in huis. Hij praatte frans en ik geen woord. Maar toch begrepen we elkaar heel erg goed. Door hem heb ik de gezinnen in mijn wijk ook beter leren kennen.

In de toekomst zou ik het zo weer doen.
    Oh in 2007, had ik trouwens 2 kindjes. Eén gezin had het na een paar dagen helemaal gehad met hun gastkindje. Ik had dit jongetje leren kennen op een gezamelijke bijeenkomst en toen speelde hij zo leuk met Jorick... toen heb ik hem ook in huis genomen. Maar tjonge jonge wat een stuiterbal. Het was erg leuk maar een hele drukke tijd.

Ik mis Jorick wel heel erg. We hadden een hele hechte band opgebouwd. Soms belde hij uit Frankrijk om even mijn stem te horen. En nu, nu zou ik niet weten waar en hoe ik hem zou kunnen contacten

3. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Tegen mij zeiden ze gisteren dat er alleen een kind uit het buitenland zou kunnen komen als ik ook de taal spreek. dus dan zou het voor mij nederland of duitsland worden. Maar door de tijd waarop ze komen word het Nederland. Ik ben wel erg benieuwd.

Jammer dat je geen contact meer hebt met hem. Als je hem googelt vind je dan ook niks?

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nee, als ik google krijg ik duizenden hits op zijn naan en achternaam.

Over de taal spreken deden ze bij mij dus helemaal niet moeilijk over. Er komen ook bussen met kinderen uit Roemenie bijvoorbeeld. Dan is de kans nog kleiner om gastouders te vinden die de taal spreken.

Ik heb het ook totaal niet als een belemmering ervaren. Net als vroeger toen ik klein was, op de camping ergens in Italie dat je heel veel vrienden kon maken zonder de taal te spreken. Je komt een heel eind met handen en voeten. En Jorick begon ook steeds meer Nederlands op te pikken... en ik weer een paar woorden Frans.

5. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ja voor mij zou het ook geen probleem zijn, maar misschien zijn dit de nieuwe regels. Maar voorlopig wil je geen gastouder meer zijn?

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nou, kijk direct na Jorick had ik even niet de behoefte aan een 'ander' gastkind. Dat heeft even tijd nodig. Nu op zich lijkt het me wel weer erg leuk. Echter ben ik inmiddels getrouwd en nu wonen we tijdelijk in een klein huis in de binnenstad. Niet echt ideaal om een gastkindje op te vangen. Ik hoop volgend jaar, dan misschien wel weer.

7. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ja ik ken europakinderhulp!!!!
    Ben er zo'n beetje mee opgegroeid haha! Wij hebben in totaal zo'n 10 kinderen opgevangen uit engeland en duitsland! Héél erg leuk! :D

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wij hebben 23 maart ons intakegesprek. Ik ben heel benieuwd!

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben er ook mee opgegroeid. Mijn moeder was voorzitster van een bepaald district voor Europa Kinderhulp. Zodoende ook menig pleegbroertje en zusje gehad voor een paar weken.
    Als ik de tijd/energie en ruimte had zou ik het zeker zelf ook doen maar daar is op dit moment geen sprake van.

10. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Leuk dat jullie er mee opgegroeid zijn! Marb weet jij/jullie al zeker dat je het gaat doen? Ik wel ik ga vandaag even bellen. :)

@katja ja begrijpelijk als je zo goede band had met Jorrick heeft dat idd ff tijd nodig.

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, in principe wel. Het kan natuurlijk dat er iets geks uit dat gesprek komt, maar ik ga daar niet vanuit.

Deel Deze Pagina