Negatieve BKR door een ander! Wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ctje1987, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Pff wat vwrvelend.. Ik heb zo'n vader die me zo de problemen in geholpen heeft. Maar stel je idd wel op het standpunt dat de vordering verjaard is. Consumentenkoop verjaart na 2 jaar. Behalve als er een vonnis is want dan pas na 20 jaar, maar zoals al gezegd, dan komt er een deurwaarder bij kijken en had die jou al lang op je huidige adres moeten vinden. Laat hun maar bewijzen dat ze de vordering gestuit hebben.

En een verklaring, met bewijsstukken, aangifte en emailcorrespondentie, naar de bank sturen. De bank kan je wel een hypotheek geven, als ze je verhaal geloven en toch denken dat je kredietwaardig bent.

Succes en hopelijk lopen jullie je droomhuis niet mis

2. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw

Dat doen ze helaas niet allemaal even netjes. Ik heb diverse incassobureau post gehad en deurwaarders aan de deur een jaar lang voor de vorige bewoner. Daarna ben ik zelf verhuisd dus wie weet hoelang dit nog is doorgegaan. Hij was uitgeschreven op ons adres hadden we toen bij gemeente nagevraagd.

3. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Dat komt denk ik omdat niet ieder incassobureau bevoegd is om die GBA check te doen. Ik werk zelf bij een incassobureau en wij zijn niet bevoegd om dat te doen, maar schakelen daarvoor een deurwaarderskantoor in.

Gezien de kosten die zo zijn opgelopen komt dat door gerechtelijke kosten.. Bij een incassobureau loopt de vordering niet zo hoog op qua kosten.

4. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb inderdaad nooit een deurwaarder gezien of een brief gekregen. Die hebben ze ongetwijfeld allemaal bij mijn moeder langsgestuurd. Ik moet zeggen dat ik er aardig gefrustreerd door ben geworden.
    Als ze niet reageren, gaan we maandag rechtsbijstand inschakelen. Alle ondernomen stappen gaan zwart op wit naar de bank.

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even een update: ik heb een reactie op mijn mail ontvangen waarin ze alle schuld op zich nemen en aanbieden het dossier over te nemen. Geen idee of dit kan - neem aan van wel. Dit zou voor mij het meest ideale scenario zijn, want dan is de codering (mag ik hopen) weg bij mij. De hypotheekadviseur heeft de mail al en gaat er maandag mee naar de accountmanager van de bank waar wij een hypotheek willen afsluiten.

Ben heel benieuwd hoe het allemaal af gaat lopen. Moet zeggen dat ik behoorlijk wat stress heb.

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik vind dat je super goed bezig bent! Goede stappen aan het zetten ondanks de stress.

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als er bij het GBA geen nieuw adres bekend is dan wil dat ook nog wel eens bij deurwaarders gebeuren ;) was bij mijn ex ook het geval, ik kreeg bij mijn ouders zijn post over zijn schuld (woonde na uit elkaar gaan daar) na hiervoor te hebben gebeld moest ik het dan maar doorgeven want hem konden ze niet vinden in het GBA en hij zat op dat moment ook niet meer gedetineerd.

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Jeetje wat een verhaal. Ik kan me je stress en boosheid voorstellen. Vind dat je ontzettend goed bezig bent! Hopelijk heeft dat effect en heb je straks jullie droomhuis.
    Ik vind het wel positief dat ze snel hebben gereageerd dat ze de schuld op zich willen nemen. Hopelijk blijven ze hierbij en is het snel alleen nog hun probleem.

Helaas geen verdere tips alleen veel Sterkte!

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Wat een ontzettend vervelende situatie voor jou. Maar je bent echt klasse bezig. De aanhouder wint. Doorzetten nu. Ik duim dat het snel in orde is en jullie voor jullie droomhuis kunnen gaan.

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weer een update: vandaag het incassobureau gebeld nav de mail van mijn stiefvader. Er werd gezegd dat ze met hem een betalingsregeling zullen treffen, maar dat het dossier niet van mijn naam gehaald kan worden omdat de bestellingen nou eenmaal op mijn naam gedaan zijn. :(
    Maatregelen bij het bkr doet ze alleen als ze het proces verbaal heeft (al was ze er dan nog niet helemaal zeker van dat het dan verwijderd zou worden, dan kon ze verder kijken) dat voelt voor mij direct een beetje vervelend: ik heb mijn stiefvader en moeder juist gemaild om het zonder politie op te lossen, dit heb ik ook expliciet vermeld. Ondanks alles wat er gebeurd is, vind ik dat ik mijn woord moet houden, maar dan wordt de registratie niet verwijderd.

Mijn hypotheekadviseur heeft vandaag gesproken met de accountmanager van de bank. Ik had een brief opgesteld en de mailwisseling erbij gedaan. Morgen wordt het besproken en hoor ik meer. Voorlopig nog erg spannend allemaal.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Pfff wat een bureaucratie zeg! Kan me voorstellen dat je vreselijke stress hebt :( als het zo moet zou ik toch de politie inschakelen. Ze zijn er bewust mee bezig geweest om anderen op te lichten onder jouw naam. Ze weten vast en zeker de gevolgen en willen die nu beperken. Weer over jouw rug. Hoe verdrietig ook, je moet echt voor jezelf kiezen.

12. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hopelijk beslist de bank morgen positief!

Zo niet dan toch geschillencommissie BKR overwegen als ze de registratie niet verwijderen. Ik heb net even wat uitspraken van de geschillencommissie gelezen en daar kan je goede argumenten halen, zie bijv uitspraak 3 aug 2016. Misschien lijken andere nog meer maar ik heb ze niet allemaal gelezen. Je kan evt zelfs een aantal uitspraken meesturen die lijken op jouw verhaal. Hopelijk halen ze de registratie dan gewoon weg en hoef je zelfs niet eens naar de geschillencommissie.

Succes!

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Goede tip zeg.

14. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel. Hier heb ik inderdaad ook naar zitten kijken. Zag echter dat ik dan eerst een brief naar het incassobureau moet sturen. Pas met hun afwijzing kan ik naar de geschillencommissie. Het duurt minimaal 3 maanden om tot een uitspraak te komen. Voorlopig allemaal nog niet zo hoopgevend :( Dan gaat het huis alsnog aan onze neus voorbij.

15. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat duurt te lang dan idd.. Maar waarschijnlijk zitten zij ook niet te wachten op een procedure bij geschillencommissie. Dus misschien dat dreigen helpt (en dan goed onderbouwd zodat je hun laat zien dat je je huiswerk hebt gedaan en het ook echt gaat doen, en niet zo maar wat roept). Zij zitten er vast niet op te wachten om al die tijd en kosten in een procedure te stoppen.. en wat schieten ze ermee op. Zeker als uit aangifte en wmail blijkt dat ze toch niet bij jou moeten zijn voor de openstaande vordering..

16. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Als de bank negatief beslist zonder aangifte, dan heb je geen keus hè, dan moet je gewoon aangifte doen.
    Hoe lang ben je daar nu weg? Lang toch? Volgens mij tijd genoeg voor hen om die rekening in te lossen.
    En nu moeten ze ineens een betalingsregeling?? Pfff ze moeten gewoon dat geld ophoesten, per direct!

En even over je belofte: je hebt alleen maar beloofd dat je er geen politie bij zou halen ALS ze ervoor konden zorgen dat jouw naam verwijderd zou worden van de vordering. Dát kan blijkbaar niet, dus geld jouw belofte ook niet. Zo simpel is het. Wie zich brand moet op de blaren zitten. Niet jij!

17. sieppie

sieppie Niet meer actief

Hoe moeilijk is het om niet loyaal te zijn hè? Snap dat best!
    Toch is het logisch dat je wel aangifte gaat doen. De reden dat ze het op hun naam willen hebben, is namelijk niet om jou te helpen, maar om te zorgen dat ze zelf niet meer problemen krijgen. Dat jij nu alsnog een probleem hebt is voor hun bijzaak. (Adhv wat ik zo lees)

Ik zou hun een mail sturen en hun bedanken dat ze alles op hun naam hebben gezet, maar dat zonder aangifte het niet mogelijk blijkt om een hypotheek te krijgen. Je zou kunnen aangeven dat je bij de politie zult melden dat ze de schuld op zich nemen. Wellicht dat de consequenties minder erg zullen zijn voor hun.
    Het mag niet zo zijn dat je uit loyaliteit voor zulke oplichtende ouders, die je heel wat ellende en stress hebben bezorgd, jij de komende 5 jaar niets kunt kopen.
    Ff proberen nuchter te kijken meid;). JIJ handelt niet fout door aangifte te doen; ZIJ hebben fout gehandeld en dit zelf veroorzaakt!

18. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Maar nog even dit; als het in 2006 besteld is, is de verjaringstermijn toch allang verlopen?

19. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Nee, want er zijn gerechtelijke kosten gemaakt, ik las eerder dat de verjaringstermijn dan 20 jaar wordt.

20. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je hebt helemaal gelijk. Ik zit wat dat betreft echt een beetje vreemd in elkaar ;) Ik kan dan echt wakker liggen van de gevolgen voor hen. Stom he.. Zij hadden wakker moeten liggen van wat ze gedaan hadden.

Deel Deze Pagina