Hallo dames, zijn er meer dames met een negatieve bloedgroep? Ik heb zelf o negatief en nu hoorde ik dat ik in week 28 nog een keer bloed moet prikken om te kijken wat de bloedgroep van de baby kan zijn en als deze positief is een injectie moet krijgen om antistoffen te voorkomen. Zijn er hier dames met ervaring en hoe ging dat precies bij jullie??
Hee hier precies hetzelfde te horen gekregen. Ik heb A negatief. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen..
Yep ik!😉 Als je kindje een positieve bloedgroep heeft krijg je idd een injectie. Ik dacht in eerste instantie injectie!!! Wat waar het viel wel mee je krijgt een prik in je bovenbeen althans ik somige geloof ik ook in je bil of arm. Ook na je bevalling ik geloof binnen 2 uur krijg je er nog 1. Dit omdat het bloed zich dan niet kan mengen ofzo daarom juist de antistoffen. Het heet trouwens resusfactor.
Ik heb O-negatief en beide kindjes hebben een positieve bloedgroep. vanaf 30 weken krijg je een prik in je bovenbeen en na de bevalling krijg je ook een prik. Erg prettig voelt dat niet maar er is geen keus helaas...
Ik heb een negatieve bloedgroep, onze dochter had een positieve en dit kindje heeft ook een positieve bloedgroep. De vorige keer alleen een prik gekregen na de bevalling, nu is het de bedoeling dat ik de eerste rond de 28e week krijg, geloof ik.
Je bil doet veel minder zeer als je been.. Hier A negatief en alle e mijn kinderen zijn positief.. dus al 3x de prikken gehad..
Hier ook O neg. Alle 3 mijn kindjes zijn positief. Rond week 30 kreeg ik een injectie Anti D en na mijn bevallingen ook. De injectie moet intramusculair (in de spier) Vandaar in de bil (week 30) maar heb hem na de bevallingen gewoon in mijn bovenbeen gehad.
Goed dat je dit topic hebt geopend. Ik lees mee. Toen ik geboren werd had ik bloedgroep A+ Toen ik me liet testen in Turkije had ik ineens O- Ergens moet dus een fout zijn gemaakt, maar ik moet me dringent gaan testen voor de bevalling. Zometeen dienen ze nog het verkeerde bloed toe. Het is toch zo dat je bloedgroep niet kan veranderen voor de zwangerschap?
Hier na de operatie (bbz) anti-D gehad, met 30 weken bij mijn zoontje en na de bevalling, met 30 weken bij mijn dochter, echter zijn ze die na de bevalling vergeten. 8 weken later pas gehad met het (kleine) risico dat ik nu antistoffen heb aangemaakt. Volgende week naar de gyn en dan hoop ik dat ze meteen even bloed willen prikken om dat te controleren.
Nee hoor je bloedgroep veranderd niet door een zwangerschap. Dit kan alleen als je een beenmergtransplantatie krijgt.
Eigenlijk is alles hierover al gezegd... ik heb in week 27 bloed laten prikken omdat ik A negatief ben. Kindje bleek positief. Dus toen kreeg ik in week 28 een prik in m'n bil. Stelde echt helemaal niks voor. Na de bevalling als het goed is weer een prik. Ik heb die prikken Anti-D ook gekregen na m'n miskramen om te zorgen dat m'n lichaam toekomstige zwangerschappen niet af zou stoten. Ik neem aan dat je er daarom na de bevalling ook een krijgt.
Ik ben AB Negatief, dat is slechts 3% van de bevolking. Dit wist ik als kind al. Mijn dochter was positief dus 2 prikjes gekregen. Verder is t niets bijzonders hoor.
Misschien een stomme vraag maar in week 27 wordt dus ook de bloedgroep van je kind getest? Het is mijn eerste dus ik heb geeen idee en ik vind bloedgroepen altijd best wel lastig. Ik weet alleen dat mijn bloedgroep nooit bekend was tot nu. Ik ben A+ met Rhesus C - Ik dacht dat ik alleen moest bloedprikken vanwegen de Rhesus factor of ik dus antistoffen aanmaak tegen mn kind. Maar mijn kind kan dus ook O - zijn? (noem maar wat?)
Nee je bloedgroep veranderd nooit. Ik ben ook resus negatief. In week 27 inderdaad nog een keer bloedprikken. Bij mijn andere 3 kinderen geen prik gehad bij de geboorte. Blijkbaar was de bloedgroep van mijn kinderen goed.
Blondi, verkeerd bloed zullen ze echt niet toedienen, of je je nu wel of niet laat testen. Voor een bloedtransfusie wordt namelijk altijd eerst nog een 'kruisproef' gedaan om te kijken of ze het juiste zakje bloed hebben.
Ik voelde er sowieso niets van, was met hele andere dingen bezig. Maar ik had wel zoiets van okay hup, daar gaat de onderbroek.
Ik kreeg vandaag ook te horen dat ik o negatief heb en dat ik over een paar weken bloed moet prikken om te kijken wat de baby heeft. Kunnen ze dat dan uit mijn bloed halen? Of gaan ze dat op een andere manier doen? Ben ik vanmiddag vergeten te vragen.