Lieve ladies en gentleman (zag er een bij voorstel topic ), Ik heb een vraagje over haar verven. Op veel plekken lees ik dat je je haar tijdens je zwangerschap beter niet kan verven...? Nu heb ik mijn haar twee dagen geleden geverfd met verf van Keune (dus met amoniak) knallende koppijn daarna, dus weet kan niet al te best zijn voor je lijf. Zou hier niet zijn als we niet hopen snel zwanger te worden dus vraag me af is het nu ook een risico als je probeerd zwanger te raken...?
ik ben zwanger en verf me haren ook gewoon, het enige waar ik oplet is dat ik niet helemaal tot op de huid verf, zodat je nog wel een klein stukje uitgroei ziet.. want mis als het wel op de huid zelf komt kan dit mis wel slecht zijn.
Als je een goede kapper hebt zou jou kapper je dit ook kunnen vertellen. Inprincipe moet het niet zo heel veel kwaad kunnen als je een deel van je huid af laat verven, ik moet dat zowieso want ik ben er allergisch voor. Dus dat zou je kunnen doen, ze adviseren in ieder geval dat je beter kleurspoeling kan pakken als haarverf. Maar bel je kapper op en vraag wat zij er over weet , ik denk dat het geen invloeden heeft op het zwanger worden.
Hoi, Ik ben zelf kapster en het kan geen kwaad hoor, als je je haar gaat verven. of je nu zwanger bent of zwanger wil worden. Het enige waar je op moet letten is dat als je het gaat klaarmaken en in je haar smeren, dat de ruimte goed geventileerd wordt. Dat is het enige heel veel succes!
als je hier op het forum kijkt bij vraag het de verloskundige, dan zul je zien dat je je haar gewoon mag verven als je maar goed ventileerd. Het gaat dus eigenlijk meer om het inademen dan dat het in je huid/bloedbaan/baby zou trekken
Ik verf me haar gewoon heb ook haren van mijn vriendinnen geverfd had eerst VK ge vraagd toen zei ze is niet erg als je 1 keer in zoveel tijd doet want placenta filterd alles wat ricihting de baby gaat.Als je zwanger wil worden zou gewoon een VK praktijk bij jou in de buurt bellen en vragen wat hun mening is. liefs,