negatieve bloedtest maar urine test wordt donkerder

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door staartje, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dan zou ik gewoon een paar dagen wachten voor je weer test. Een test wordt duidelijker als je zwanger bent dus als ze zo blijven, ben je niet zwanger.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom doe je anders geen CB Digitaal die aangeeft zwanger of niet zwanger, al dan niet met wekenindicator? Geen valse hoop meer door tuurstreepjes, maar gelijk duidelijke taal! In jouw geval kijk ik liever naar een zwangerschapstest met tekst dan eentje met streepjes die je aan het twijfelen brengen!

Maar goed, je laat al heel verstandig een echo maken.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als een bloedtest negatief is, dan ben je echt niet zwanger. Het is gewoon onmogelijk dat er geen HCG in je bloed zit, terwijl je wel zwanger bent. Zonder HCG kan een embryo niet groeien. Al een week na de eisprong kun je in je bloed zien of er iets gaande is. HCG zit dus ongeveer een week eerder in je bloed dan in je urine. Een negatieve bloedtest in combinatie met een positieve urinetest kan niet. Dan mankeert er iets aan de test: bijvoorbeeld een reactie op je eisprong, op een cyste of een indroger.

CB staat wel bekend om vals-positieve lijntjes op de plus-test. Op je andere testen zie ik niks. Was je zwanger geweest, dan was die streep vele malen duidelijker geweest. Bij een goede zwangerschap heb je niet zulke lichte lijntjes.

Dus ik zeg, niet zwanger.

4. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Dank jullie voor de berichtjes ik wil niet zwanger worden maar wil wel duidelijkheid vandaar de echo
    Ik heb 2 Kids 1 van 2 en 1 van 8 maanden en wilde graag nog even wachten maar moet zeggen dat als je een streepje ziet op de test dat het toch begint te kibbelen ;)

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik zie helemaal niets, sorry!

6. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Nou dames vandaag de echo gehad er was een vruchtzakje te zien en een heel klein vruchtje ze gokte op 6.6 w maar geen kloppend hartje dus ze vermoed dat ik binnen 2 weken het vruchtje zal verliezen :(

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    En je mag niet terug komen voor nog een echo??

8. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Als ik na 2 weken nog niks verloren ben zou ik voor curettage kunnen kiezen dan maken ze altijd voor alle zekerheid nog een echo

9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik lees net dit topic en was benieuwd naar het resultaat. Misschien ben je minder ver dan gedacht? Veel sterkte in ieder geval, had je toch gelijk wb de testen.

10. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Hoi nou snap je reactie ik en de gyn moesten echt ff 2x kijken want dat verwacht je toch ook niet en die testen zou zeggen dat het veel te licht is voor het termijn

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dus toch. Maar je krijgt geen controle-echo c.q. 2e echo? Apart, want dat doen ze meestal wel. Want stel je toch voor dat je minder ver bent. Zo precies kunnen ze het namelijk niet meten met de termijn. Daarom schat ze ook 6.6 weken.

Wat als je minder lang zwanger bent, dan zou het hartje alsnog kunnen gaan kloppen!

Bizar dat ze na 1 echo met schatting termijn al zeggen dat het een miskraam gaat worden.

Ik zou persoonlijk toch een tweede echo willen over een week.

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou ook echt nog eerst een echo vragen over 2 weken of 1 week voordat je een curretage laat doen! ik was bij de 2e 6+6 en ze zei dat als ik een dag eerder was geweest ik het hartje nog niet had zien kloppen want het klopte echt net pas!!

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ja inderdaad, vragen om een nieuwe echo over een week! Dan zou er een hartje moeten zijn gaan kloppen.

14. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Beetje mijn verhaal.

Lichte testen met koperspiraal, bloedtest waarde 10 echo niks te zien. 3 dagen later weer terug komen leeg vruchtzakje, weer 3 dagen later een vruchtje zonder hart reactie. Elke keer ook bloedprikken die bleef stijgen. En nu 13 weken zwanger. Bleek dat ik 6 dagen voor NOD zat:p

Dus kan nog alle kanten op meid.

Succes!

15. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Ik ga zeker nog voor een echo vragen net voor de 2 weken
    Voor alle zekerheid natuurlijk

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik had het bij de laatst zwangerschap ook. Op donderdag bloedtest: hcg 0. Op vrijdag een positieve urinetest. Ze is nu drie. Het kan dus wel degelijk.

TS, wat verwarrend allemaal. Ik zou zeker voor nog een echo gaan. Heel vreemd dat je die niet standaard krijgt.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @staartje zo dus je gevoel had toch gelijk.
    Raar dat je niet nog mag terug komen voor een echo. Toch nog wel spannend dan nu.

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje... dat wist ik dus echt niet. Weer wat geleerd.

Goed dat je voor nog een echo gaat. Zou vooralsnog ook nog niet van het slechtste scenario uitgaan...

19. dametje

dametje Actief lid

2 okt 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje .... apart.
    Idd tweede echo

20. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Voor die termijn met daarbij een vruchtzakje met vrucht, moest je wat hcg hebben in bloed. Hcg komt als eerst voor in bloed en paar dgn later in urine. Wanneer het uit je lichaam verdwijnt, gaat dat in dezelfde volgorde; eerst uit bloed en dgn later uit urine. Dit kan dan je negatieve bloedtest en positieve urinetest verklaren.
    Zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom gyn een miskraam vermoed.

Nu kan het idd alle kanten op (ik ben geen arts) maar korter zwanger en al zoveel te zien op echo, kan hcg afgelopen dinsdag nooit op 0 zijn. Dan is bloed niet goed onderzocht of je was net iets te vroeg met bloedprikken:(

Deel Deze Pagina