Volgende week wordt mijn zoontje 3 jaar en hij wil heel graag een knikker (of ballenbaan). Maar de keuze is zo groot! Hebben jullie tips of juist afraders? Ik weet van mijn stages/werk op kinderdagverblijven/scholen dat sommige niet stabiel blijven staan. Ook met het nog niet heel moeilijk zijn, dus een beetje een logische zodat het ook echt rolt als we hem zelf proberen te bouwen eventueel eentjje die later uit te breiden is zou ook fijn zijn.
Wij hebben hubelino. Dit is een knikkerbaan van en met dublo blokjes. Het is niet van lego zelf, maar past er goed op. Je kan het zo klein en groot maken als je zelf wilt, hier vinden ze het nog steeds leuk!
Die van Smartmax is ook leuk! Met die onderdelen kunnen ze ook nog veel meer bouwen dan alleen een knikkerbaan
Had je hier al gekeken? http://www.knikkerbaanxl.nl/ Zelf ben ik verliefd op die houteb banen maar die zij wel onwijs duur. Misschien met zn vierde verjaardag want ook hier zijn knikkerbanen een hit. Ons zoontje heeft een plastic baan en een houten van Kruidvat, allebei fantastisch, maar wij moeten ze wel bouwen. Ik denk dat met drie jaar de meeste banen nog door een volwassene gebouwd moeten worden, ook de Hubelino. Wat wel heel leuk is aan Hubelino is dat je ook meteen uitbreidingssetjes kunt vragen voor zn verjaardag.
Dl kreeg met 3 jaar een Haba knikkerbaan, zo'n houten. Zelf bouwen gaat wonderlijk goed. Ze heeft hem maar een paar keer per ongeluk omgegooid en sindsdien let ze goed op. Ook bezoek (zelfde leeftijd) speelt er graag mee.