Negatieve combinatietest

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mimi11, Oct 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week combinatietest gedaan.net uutslag gehoord van de echoscopiste. Uitslag was goed behalve syndroom van down daar heb ik 1:288.

Ik heb echt zitten janken op de bank. Want 1:200 is verhoofd risico dus ik zit erbij in de buurt.

Wie heeft dit ook en wat gedaan?
    Ik zit te denken aan NIPT test.

2. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik heb geen ervaring met de uitslag die jij hebt gekregen maar wel met de combinatietest. Het is alleen een kansberekening en zelfs de kans 1 op 200 waarbij ze verder onderzoek vergoeden betekent dat 199 kinderen gewoon gezond worden geboren.

Ik begrijp uiteraard wel dat je graag meer duidelijkheid wilt. Er zijn genoeg vrouwen op dit forum die zelf voor de NIPT-test hebben gekozen zonder dat ze daar direct voor in aanmerking komen. Ik hoop dan ook dat je nog antwoord krijgt van iemand die er ervaring mee heeft & dat alles goed blijkt te zijn met jullie kindje.

3. mamaL86

mamaL86 Actief lid

Oct 9, 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ik heb er zelf geen ervaring mee.
    Maar mijn tante wel, ik weet het preciese er niet van.
    Maar ze zeiden bij mijn neefje ook dat hij down zou hebben. Ze hebben heel wat tranen gelaten en mijn oom wilde de zwangerschap dan af laten breken, mijn tante niet.
    Ze heeft dus doorgezet en mijn neefje is 100% gezond. Geen down dus! Ze kunnen er dus ook behoorlijk naast zitten en bij haar was de kans heel groot en zelfs bij verder onderzoek bleven ze erbij dat hij down zou hebben.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb je de berekening zelf ook meegekregen of alleen de uitslag?

Het is wel belangrijk hoe ze tot die uitslag komen.
    Hoe dik was de nekplooi?
    Of kwam deze kans door het bloedonderzoek?
    Of kan je leeftijd de test wat in de war schoppen?

Dus ik zou vooral vragen naar hoe ze bij die berekening komen ipv alleen de uitslag. Ons hebben ze de (overigens perfecte uitslag) volledig uitgelegd.

Probeer ook positief te denken. Je krijgt geen vervolgonderzoek aangeboden, zo klein is de kans dus!

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Sjah ik zou me hier ook wel druk om maken eerlijk gezegd. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar is het een optie om zelf een nipt aan te vragen? Vraag ook zeker na waar die kans vandaan komt (leeftijd, bloed, nekplooi etc).

6. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

Aug 28, 2014
    508
    1
    16
    Ik zou zeker voor de NIPT gaan, wordt volgens mij nu vergoed vanwege je verhoogde kans.(even navragen bij je VK anders) Het is iets verwarrends en onzeker makends hè, die comb :S. Wij hadden 1 op 120 bij Down en het kindje bleek helemaal in orde na de nipt.

Succes hoor,

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Oh wat een nare uitslag. Daar zou ik ook tranen om laten!
    ik zou voor een NIPT gaan! Volgens mij moet je hem zelf betalen, omdat het pas wordt vergoed bij verhoogde kans (volgens hun 1:200).
    ik heb van de week zelf NIPT laten prikken. Gewoon omdat het voor mij wat meer zekerheid geeft dan die combinatie
    test (die ik bij mijn eerste wel heb gedaan).

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Je komt pas in aanmerking voor vervolgonderzoek bij 1:200. Met 1:288 val je dus buiten die grens en moet je het zelf betalen.

Erg zuur maar ze hebben dus ergens een grens getrokken. overigens snap ik je helemaal en zou ik denk ik ook voor de NIPT gaan.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik zou idd ook voor de nipt gaan. Je moet t idd zelf betalen maar geeft meer duidelijkheid. Sterkte meid!

Even of topic sommige reacties zijn een beetje vreemd in dit topic..
    Zelf betalen?? Er wordt zelfs gesproken over een ervaring waarbij beëindiging zwangerschap werd besproken.. ???

Er is nog niks aan de hand maar een nipt kan je meer vertellen!

10. mamaL86

mamaL86 Actief lid

Oct 9, 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Je doelt dus op mijn reactie. Prima dat je het vreemd vind ;)
    Ze vraagt, wie er ook een verhoogde kans had en wat gedaan.
    Ik vertel het verhaal van mijn tante dat ze er ook behoorlijk naast kunnen zitten dus ;)
    Zijn allemaal kansen en ze kunnen niks met zekerheid vaststellen.

11. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Bij ons was de kans 1:257, nekplooi was 1,7 mm, het kwam meer door de bloedwaarden. Wij hebben geen nipt laten doen, mijn gevoel zei gewoon dat het goed zat. En onze zoon is ook gezond geboren.

12. Dot79

Dot79 Lid

Aug 7, 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onlangs nog meegemaakt. Uitslag was 1:208. Geen verhoogd risico dus, verloskundige heeft er nog voor gebeld, maar we krijgen niks vergoed. Op eigen kosten de nipt laten doen en die positieve uitkomst heeft ons meteen veel rust gegeven. Uitslag was binnen 8 dagen binnen trouwens!

13. Cyd

Cyd Bekend lid

Jul 28, 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik zou voor de NIPT-test gaan.
    Wij hebben nog geen combinatietest gehad, maar we hadden voor de zwangerschap besloten om sowieso de NIPT te laten doen. De afspraak in november staat ook al vast. Wij willen gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

14. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

Aug 28, 2014
    508
    1
    16
    Ochja natuurlijk, bedoelde dat ook ja; ☺

15. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames heel erg bedankt voor jullie reacties! Afgelopen dagen met hoofdpijn rondgelopen. En misschien overdrijf ik maar het is steeds wat als???
    We hebben afsp gemaakt in het olvg in amsterdam voor een NIPT test voor as woensdag.
    Kosten zijn rond de 800 euro want zij berekenen ook een groepsconsult waar ik niet zo veel zin in heb maar goed. Ik heb het er allemaal voor over.
    Het worden dus spannende weken voor ons.
    Wat ik wel meek aan mezelf is dat ik afstand neem van mijn zwangerschap en als mensen me vragen ik niet zo enthousiast reageer en niet teveel aan probeer te denken. Dat vind ik echt zo jammer.
    Uitslag duurt overings 14 werkdagen, wel erg lang hoor

Trouwens de nekplooi was 2,7 maar wat ik me ook afvraag he we waren toen 12,2 dagen zwanger maar echo gaf meer aan, wel 4 dagen langer, klopt het dan ook nog wel? Is de nekplooi dan niet zowiezo dikker?

16. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 30 dus denk niet dat het aan me leeftijd kan liggen, nekplooi was 2,7.
    Heb ze telefonische gesproken en was een beetje overompeld maar as donderdag heb ik afsp en ga ik verder vragen
    Ja ik probeer ook positief te denken , maar af en toe dringen er negatieve gedachtes doorheen

17. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de dames die wel een positieve NIPT resultaat hadden, supergijn voor jullie!! Nu ik nog 😔

18. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Helaas kom je pas in aanmerking voor de nipt van vanaf 1:200 of minder.
    Ik had met mijn dochter uitslag 1:152 en heb ook zeker 14 dagen heel wat tranen gelateb voordat de uitslag eindelijk in de bus lag!

Ik blijk een afwijkende bloedwaarde te hebben waardoor deze uitslag kwam.

Pappa-a was gelijkwaardig aan 0.533 mom.

Ik begrijp je angst maar jou uitslag is boven de 1:200 en de nipt zelf betalen is erg duur maar ook logisch als je zo bang bent dat je het toch doet als je het kan betalen.
    Sterkte !

19. 82Noor

82Noor Actief lid

Sep 8, 2016
    468
    15
    18
    Hoi Mimi, ik moet de combinatietest nog doen maar wij gaan waarschijnlijk sowieso ook voor de nipt. Ik heb een afspraak gemaakt bij het UZA in Antwerpen. Daar kost het rond de 400 euro. Als het niet te ver is is dat misschien ook nog het overwegen waard.

20. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Meteen zelf naar België scheelt inderdaad veel geld. Heel veel succes op naar een mooie uitslag voor jullie!

Share This Page