Zwanger en uitstrijkje!!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Juultjex, Nov 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juultjex

Juultjex Lid

Aug 25, 2016
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij de gyn een uitstrijkje gehad ivm af en toe bloedverlies. Pas is uitgekomen dat ik de GBS bacterie bij me heb.
    Nu las ik op internet dat het de kans op een miskraam vergroot. Zit zo in spanning nu. Ben 16 weken. Hopelijk zijn er meer meiden die een uitstrijkje hebben gehad en mij gerust kunnen stellen...

Liefs

2. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Hi meis ik heb het zelfde gehad, kreeg een antibiotica kuur en daarna nooit meer last gehad.
    Ben morgen 24 weken en de baby doet het prima.

O en ook geen bloedverlies meer gehad ;)

3. Juultjex

Juultjex Lid

Aug 25, 2016
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat stelt me wel iets gerust. Ik zit al een een AB kuur maar lijkt nog niet aan te slaan vandaar vandaag controle gyn.
    Hopelijk krijg ik nog meer reacties van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben je bang voor een miskraam door het uitstrijkje of door de GBS??

een uitstrijkje vergroot niet de kans op een miskraam! In Duitsland wordt zelfs standaard bij de eerste zwangerschapscontrole een uitstrijkje genomen.

5. Juultjex

Juultjex Lid

Aug 25, 2016
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ben bang door het uitstrijkje. Las dat je dan verhoogde kans daar op hebt zoals ik las op verschillende sites. In Duitsland doen ze het toch voor de 12 weken, omdat de kans dan minder groot is op een mk.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    OP de site van het RIVM staat vermeld dat een uitstrijkje tijdens zwangerschap niet schadelijk is. Verwar je niet het uitstrijkje met een vlokkentest of vruchtwaterpunctie?

Ik ben ook even gaan googlen en kom maar één site tegen die het heeft over een verhoogde kans op miskraam, terwijl het RIVM en medische sites verder niet spreken over een verhoogde kans.

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Kreeg hier ook een oproep voor een uitstrijkje maar ik kon op de brief aangeven dat je bij een zwangerschap een nieuwe afspraak moest maken. De dokter weet wel dat je zwanger bent? Dan zal het vast niet erg zijn en zou me niet te druk maken.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Onder invloed van de zwangerschapshormonen kan de uitslag worden beïnvloed. Daarom kiest het RIVM er voor om dan liever geen uitstrijkje te maken... terwijl het in Duitsland juist standaard wel tijdens de zwangerschap wordt gedaan.

9. Juultjex

Juultjex Lid

Aug 25, 2016
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Hopmarjanneke: Dankje, ik las het net op rivm!

10. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Dit heeft meer te maken met een verhoogde PAP waarden tijdens zwangerschap, kan een verkeerd beeld geven bij het controleren op baarmoederhalskanker.

Een uitstrijkje tijdens zwangerschap kan niet zoveel kwaad, een infectie daarin tegen wel maar daar heb je nu een AB voor dus zou me echt geen zorgen maken.

Share This Page