Hallo ik heb een vraagje en hoop dat iemand me hier wijzer kan maken. Ik was laatste keer dat ik bij me verloskundige was voor controle 18 weken en 4 dagen, en ik zie op mijn afsprakenkaartje staan dat ik volgende afspraak over ruime 6 weken is, dan ben ik dus 24, 4 dagen, is dit normaal? Ik dacht dat ik dan eerder afspraak hoor te krijgen, maar ik kan me ook vergissen. Hoop dat iemand mij kan vertellen om de hoeveel weken ik eigenlijk naar verloskundige hoor te gaan gedurende me zwangerschap. Liefs Mamani
Ik ging toen nog om de vijf weken. Maar nu bijv gaan de meeste die zo ver zijn als ik ik geloof om de twee weken en ik nu om de drie. Het is maar net wat de vk hanteerd. Dit is wat de vk tegen mij zei. En anders bel je morgen even. En vraag je of het misschien niet een foutje is.
Hmzz bij mijn verloskundige zijn de controles in het begin om de 4 weken... zou inderdaad even bellen waarom er 6 weken tussen zit, misschien een foutje gemaakt bij de vervolgafspraak maken?
na de eerste controle om de 4 of 5 weken vanaf 24 weken om de 3 weken vanaf 3 weken om de 2 weken vanaf 36 weken tot aan de bevalling iedere week Zo zit het bij mij in het ziekenhuis en bij mijn verloskundige van mijn vorige zwangerschap Soms is het zo dat het erg druk is en dan kan er inderdaad een weekje bijgeplanned worden. Of als de zwangerschap dusdanig goed verloopt en er geen verwachtingen zijn op complicaties willen ze ook nog weleens wat meer ruimte tussen de afspraken houden Tot de 26 weken kunnen ze niets doen om een baby te redden mochten er complicaties voorkomen. Vanaf 26 weken zijn de controles dus echt noodzakelijk en vandaar ook dat je dan meer controles krijgt dan op het begin.
Wij hadden bij ruim 9 wk eerste afspraak en echo, toen met ongeveer 13 weken, 17 weken en 21 weken (een week na de 20 weken echo). Nu ga ik om de drie weken, straks om de twee. Ga je die 20 weken echo laten doen? die moet namelijk echt voor 24 weken, misschien dat die samenvalt met een afspraak die nu niet op de kaart staat?
Hier ook in het begin om de 4 weken, vanaf een 26 weken om de 3 weken, vanaf 33 weken om de 2 weken en vanaf 37 weken iedere week.
hallo Ik sta onder de gynaecoloog ik ben 27 okt geweest en moet nu weer 1 dec komen dus nog om de 5 weken als ik dan weer kom ben ik 25 weken dus dan zal ik ook wel om de 3 weken moeten komen
ik had een afspraak bij de 8 weken, 15 weken,21 weken nu nu dadelijk bij de 25 weken. Bij mij zat er idd ook veel tijd tussen. Ik vind het nite zo erg hoor haha heb zelf een angelsound dus kan het hartje altijd luisteren en de controle,s stellen niet zoveel voor. En als ik me ergens zorgen over maak dan bel ik gewoon op. Ze zeiden bij mij wel iedere keer dat als ik wou altijd een keer tussendoor mag komen