Eten/drinken in de auto geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik loop al een paar maanden met deze vraag, is het veilig om een 15 maanden oude dreumes wat te eten of drinken te geven (bv een halve boterham of wat water/diksap), voornamelijk tijdens een lange reis en vooral nu het zo heet is (voor het drinken dan)?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Waar is het heet? :p
    Drinken geef ik hem soms. Zo een pakje met een rietje. Moet alleen in de gaten houden dat hij niet op gaat duwen :p
    Koekje heb ik hem vorige week voor de eerste keer gegeven maar dat was een hele knoeiboel. Raar genoeg waren de kleren wel nog zuiver haha

3. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Dat hangt er van af.
    Zit ze nog in de maxi-cosi? Dan niet.
    In een autostoeltje kan wel, dan zit ze meer rechtop.

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had er bij moeten zetten, ze zit in een auto-stoeltje. En knoeien doet ze niet met brood of drinken, Sydneys :)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Oudste had een keer een koekje in de auto, ze was denk 2.
    Reden op de snelweg,stikte ze er in!
    Kwam er niet meer zelf uit en dus op de vluchtstrook gaan staan om haar te helpen.
    Ik zou dus niet zo snel meer eten/drinken aan een klein kind geven in de auto :)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow wat erg! :(
    Die onthoudt ik nu wel. Drinken zal ik hem wel blijven aanbieden als we naar mijn ouders gaan in de hitte. We hebben geen airco en dat is bijna 40min rijden. Maar geen koekjes meer

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Alleen een rietjesbeker krijgen ze. Maxi cosi staat naast mij. Oudste zit achterin. Met rietjesbeker zie ik geen gevaar.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Anders tussendoor stoppen. Wij maken regelmatig ritten van 1, 5 uur of langer.
    40 min zonder iets te drinken valt wel mee toch?
    Iets voordat jullie gaan en meteen bij aankomst.

9. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik geef het wel. Drinken uit een rietjesbeker. Pakje in een houder maar dan trekt ze het rietje er uit dus dat doe ik niet meer.
    Koekje oid vind ik prima. Ook een danoontje nemen we regelmatig mee.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Waarom niet?
    Kind zit vast dus tekeer gaat hij niet oo te stijken of zo.
    Hier eigenlijk altijd beker in bekerhouder in maxi cosi ze drinkt waneer ze wil net als thuis staat dat gewoon op tafel waar ze hele dag bij kan.

11. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Je kan er niet naast gaan zitten om haar eten/drinken te geven?
    Dat lijkt me handig. Overwegen wij ook. Maar ook handig om haar zoet te houden.

Als wij op vakantie gaan is het 4 uur rijden. Wij vertrekken rond 9 uur, stoppen om 10 uur voor een fruithap en drinken, om 12 uur voor brood en drinken. Dan rijden we door tot op de camping terwijl zij slaapt. Althans dit is de planning....ben benieuwd hoe het gaat

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij deden en doen dat regelmatig. Moeten ook wel vaak lange stukken rijden, dus dan is het ook wel zo fijn. Is nog nooit mis gegaan.
    Uiteraard wel in autostoeltje. In MC heb ik wel de fles gegeven, maar dan zat ik er dus naast op de achterbank :)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    nee nog nooit gedaan, bang voor een smeerboel in de auto.

Wij maken gewoon tussenstops op parkeerplaatsen, even lekker de auto uit, wat bewegen en wat eten/drinken en dan weer verder

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Drinken lijkt me geen gevaar.

Eten kan gevaarlijk zijn wanneer je plotseling hard remt. Harde stukjes zitten snel in die keel dan en zeker bestek vind ik dan onveilig.

Het is een lastig onderwerp vind ik. Je zet een kind in een autostoel voor het geval je een ongeluk krijgt. Die kans is heel klein. Maar een ongeluk krijgen terwijl een kind net een lepel naar binnen steekt of een stuk appel, loopt ook niet prettig af. De kans is even groot.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

In de MC gaf ik nooit eten of drinken.

Nu in de gewone autostoel geef ik hem wel drinken uit een tuitbeker.
    Eten geef ik hem niet als ik hem niet "in de gaten" kan houden, ik vind het niet veilig ivm het stikkingsgevaar.

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Alleen drinken! Eten nooit!
    Familie van mijn man, is zo bijna eens hun kindje kwijtgeraakt.
    Dochter zat iets te eten op de achterbank, toen ze zich verslikte. Moeder kon niet zo snel stoppen, ze reed naast het kanaal en andere kant tegemoet komend verkeer. Dochter kon het zelf niet oplossen en liep al blauw/rood aan.. Toen ze eindelijk kon stoppen, moest ze de ambulance bellen, zover was dochter al heen... :(
    Wel gered:)

17. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker.. Zou niet weten hoe ik anders mijn werk moet halen op donderdag! :)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Drinken wel...krijgen ze in een bidon. Eten doet alleen de oudste in de auto.

19. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij hebben overigens nog nooit eten en/of drinken gegeven in de MC of autostoel terwijl we aan het rijden waren. Gaan we ook niet doen voorlopig. Of misschien alleen drinken.

Ik weet dat wij vroeger in de auto wel eens snoep kregen tijdens de autorit, weet niet hoe oud wij waren maar al wel een stuk ouder dan 15 maanden! Ik schat een jaar of 6 minimaal.

20. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier alleen ern rietjes beker met water soms. Als we langer dan 1,5 uur rijden stoppen we gewoon. Ben veel te bang voor verstikking.

Deel Deze Pagina