Baby 7,5mnd drink zeer slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door patjuhxx, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 7,5 maanden drinkt de laatste 2 dagen erg slecht :(. Zijn boventandjes komen door en daar heeft hij erg veel last van. Van vrijdag t/m zondag heeft hij koorts gehad en veel gehuild daardoor. Maandag zijn echter de tandjes doorgekomen en nu drinkt hij sinds dien bijna niet meer. Hij krijgt normaal 4x pd. 200ml (waarvan 100 bv/100 kv - ben aan het afbouwen). Maar als hij nu de fles al ziet begint hij al te mekkeren en hij weigert direct. Soms kan ik met een beker of wat lepeltjes nog 50ml in krijgen, maar meer echt niet. Water idem. Borst geven werkt alleen als hij heel erg slaperig is, dan drinkt hij wel. Maar als hij wakker is word ik alleen maar gebeten, dus dat is ook niet echt een optie.

Is dit herkenbaar bij doorkomen tandjes? Zou hij daar last van hebben met drinken? Eten doet hij trouwens wel gewoon goed! (daar doen we nu beetje extra water doorheen).

Maak me wel beetje zorgen aangezien het de komende dagen ook warmer wordt. Hij heeft juist dan meer vocht nodig. Wat is jullie ervaring hiermee? Zal het door de tandjes komen? En wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Steeds willen bijten hoort wel bij tandjes krijgen, maar slecht drinken niet voor zover ik weet. Soms bij kiezen omdat het zuigen pijn doet, maar niet bij tanden.
    Het kan dat hij de flessen gewoon beu is, je kunt eens proberen of hij een tuitbeker of rietjesbeker snapt. Of eens diksap geven, wie weet vindt hij dat zo lekker dat hij een hele fles leegdrinkt.
    En veel fruit te eten geven, daar zit ook een hoop vocht in.
    Het minimum wat ze moeten drinken is geloof ik 500 cc, maar je mag fruit en het water dat je door het eten doet daarbij rekenen uiteraard.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook. Nu 7 maand. Had er al een topic over geopend maar denk ook tandje. Zag er weer 1 zitten. Ook hier is het wanneer ze de fles ziet krijsen. Gisteren ook geen avond fles gehad. Vandaag ging weer wat beter. Maar ook 2 dagen maar 400 cc gehad. Wel fruit en groenten. Ook yoghurt. Dus maak mij niet zo druk. Wat extra yogurt ofzo dan? Ze kunnen ook oorontsteking krijgen bij doorkomende tandjes. Willen ze vaak ook niet drinken. Misschien die nog even laten controleren?

Deel Deze Pagina