Hoi dames, Eventjes een vraagje: Mijn meisje is nu de 13 maanden gepasseerd en het valt me op dat ze regelmatig met haar beide handjes tegen haar hoofdje slaat. Ook trekt ze bij de zijkant van haar hoofdje aan haar haren. Is dit iets wat vrij vaak voorkomt of moet ik dit aankaarten als we naar het CB gaan? Ze doet dit overigens niet uit drift. (Dan gaat alleen die volumeknop open? Ze slaat zichzelf ook als we rustig zitten te eten, of een spelletje doen. Of trekt ineens vanuit het niets aan haar haartjes. Ik zie de prikkel eventjes niet.
Dat is een lastige...kan echt overal mee te maken hebben. Soms willen ze wat duidelijk maken en lukt dat niet dus uit frustratie doen ze dat. Ze kan het ook uit een aangewoonte doen, 1x gedaan en kan niet meer stoppen...soort tik. Tip; niet teveel mee bezig zijn. Wanneer ze dat weer doet haar handjes weg halen en op een rustige manier; nee dat mag niet, (in die vorm dan, je weet zelf wel wat je moet zeggen) zeggen.
Dank je wel voor je reactie. Toch maar eens nóg beter kijken naar wat ze allemaal duidelijk wil maken. Tot nu toe heeft ze altijd op andere ma zichzelf duidelijk willen maken. (Eh? geluidjes maken, wijzen e.d) Ik heb ook echt niet het idee dat ze gefrustreerd is op tijden dat ze dit gedrag vertoond, maar dat het inderdaad, zoals jij ook al aanhaalt, een tic begint te worden. Moet ook zeggen dat ik het heel naar vind om te zien, maar wel altijd rustig reageer door altijd de handjes weg te halen en 'Niet doen, Harley' (o.i.d) te zeggen.
Onze zoon doet dat ook! Aan zijn haren trekken dan. Ook op een normale manier, dus niet als hij boos is of zo. Ik denk dat hij het gewoon grappig vindt dat hij daar iets heeft om aan te trekken, haha.
Heeft ze het altijd al gedaan of is het van de laatste tijd? Ik heb hier een boefie van 8 maanden die ook aan zijn haren trekt, maar dat deed hij vanaf begin al, dat is bij hem echt een teken dat hij moe is en naar bed moet.
Ze doet het sinds een tijdje en volgens mij niet als vermoeidheidssignaal. Dan gaat ze namelijk aan haar oortje zitten en wordt ze wat jengeliger, Ik heb het eventjes goed in de gaten gehouden, en als ze dat doet, gebeurt dat vaak tijdens het eten. Of ze nu pas begint met eten, of dat ze bijna vol zit, maakt niet uit. Wat een klein, gek meisje is het toch.
Herkenbaar hoor, hier ook even gedaan. Wij keken elkaar ook even aan van 'huh, doet ze nou?'. Overigens met een lach erbij en was gewoon ontspannen. Geen frustraties op dat moment. Ze heeft het een week of 2 gedaan denk ik, wij hebben er niet op gereageerd verder en nu heb ik het al ruim een week niet meer gezien.
Dit heb mijn dochter ook gedaan, (nu 17 mnd) maar met 14 maanden deed ze dit ook, ging ze expres voor me staan om vervolgens met haar handjes op haar hoofd te slaan Ik heb ook echt geen idee waar dit vandaan kwam... Nu doet ze het trouwens niet meer.
Hier nog zo eentje! Hij kijkt me meestal ook echt aan als hij het doet ik negeer het vooral, is een manier van uitproberen en aandacht trekken. Het is wel iets minder nu, nu is het gillen begonnen helaas, is alleen soms moeilijk te negeren
Hier ook gehad.Dochter deed/doet het ook weleens bij oorpijn.Dan slaat ze op haar hoofdje maar soms ook om een reactie van mij te krijgen want ze weet dat ik het niet wil hebben haha Ze roept er tegenwoordig dan ook hard kijk uit kijk uit bij haha
Hier doet mijn dochter het ook. Eerst zei ik dat het niet mocht maar ze wilt juist reactie. Dus nu negeer ik het.. Lastig! Ze slaat best hard soms. Maar het lijkt te helpen ze doet het nog af en toe
Zoontje doet het ook, eigenlijk alleen als hij moe is! (en dan vaak onder eten, dus alles in zijn haar )
Bedankt voor alle reacties, dames. Fijn dat jullie meedenken. Zo te lezen zijn er toch wel wat meer kindjes die dit doen he. Voor ons is het een beetje dubbel, ze heeft vorige week inderdaad een oorontsteking gehad ( én hand-voet-en mondziekte én een doorkomend kiesje, drie voor de prijs van één, arm klein ding) Het gekke is, dat ze dit al eventjes deed voordat ze ziek was, én ik zie aan dat ondeugende snoetje van haar dat ze soms graag een reactie van me wil, ze kijkt me dan recht aan in de ogen. Vandaag deed ze het weer, en had gewoon een plukje haar tussen haar vingers zitten.:x