Dag allemaal, Ik ben nieuw hier en nog niet zo bekend met ovulatietesten. Ik ben nu zo'n anderhalf jaar van de pil af en mijn vriend en ik zijn nu vier maanden bezig voor ons eerste kindje. Mijn cyclussen zijn tussen de 37 en 55 dagen (erg lang dus) waardoor ik ovulatietesten gebruik. Normaal blijven de testen wit, maar deze maand blijven er vage lijnen komen. Wel duidelijke strepen, maar minder dik dan de controlestreep. Hebben jullie dit ook weleens gehad of weten jullie wat dit kan zijn? Zwanger kan denk ik niet, want ik heb 30 dagen geleden een menstruatie gehad.
Wat ik weet is dat je altijd wel een beetje van het lh hormoon in je lijf heb, daardoor kan je dus continu vage strepen hebben. Daarom moet die ook net zo knallen als de controle streep. Hoe laat en hoe vaak test je als ik vragen mag?
Ik test meestal twee keer op een dag (soms zelfs drie keer). In de ochtend tegen 10:00 uur, middag rond 17:00 uur en in de avond tegen 22:00 uur. Ik vind het vooral vreemd dat ik normaal echt hele witte testen heb, en nu blijven ze lichte lijnen geven.
Ik heb altijd strepen op ovulatie testen. Lichtroze en als mijn eisprong er aan komt ( er vanuit gaande dat die daadwerkelijk volgt op mij. Lh Piek) dan lopen de streepjes duidelijk op qua kleur. Ze nemen na de piek snel weer af maar blijven zichtbaar
Oké misschien deze maand toch meer lh in je urine. Volgens mij word geadviseerd om tussen 11 en 3 te testen, maar goed ik had dan ook savonds altijd nog een knaller. Heb je afgelopen keer wel je piek gevonden?
Niet op basis van ovulatietesten. De vorige keer bleef hij ook redelijk vaag. Maar wanneer ik vanuit mijn menstruatie terugrekende kwam wel de meest duidelijke lijn naar voren als ovulatiedag (ik bewaar de testen zodat ik ze goed kan vergelijken). Maar wellicht maak ik mij zorgen om niets en moet ik nog even geduld hebben (of ik maak mij terecht zorgen en heb überhaupt geen eisprong)