Grote verwarring hier.....

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Stokstaartje86, Nov 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Hallo Dames,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal en het meedenken!

Voor mijn bevalling had ik altijd een 27 dagen cyclus (zonder pil). Na een miskraam 24 dagen. Na de bevalling vermoed ik een 21 dagen cyclus (niet bijgehouden dus weet het niet zeker) Daarna een tijd aan de cerazette pil geweest en sinds 12 oktober laatste pil i.v.m. mogelijk zwangerschap. Bleek eisprong. 2 Week later eerst oplopende streepjes en toen afnemende streepjes. Daarna 4 november eerste menstruatiedag.

9 November CD 6 eerste ovulatietest gedaan. heel licht streepje. Dit bleef zo totdat op CD 20 er ineens een donker streepje zichtbaar was. 's avonds was deze ietsje lichter. CD 21 een nog veel donkerder streepje (bijna positief), 's avonds net zo licht als avond er voor. Voor mijn gevoel als het de LH piek is zou deze niet zo erg moeten schommelen, maar gewoon op lopen en weer aflopen.

Doordat ik er achter kwam dat als ik een cyclus had van 21 ik te laat was begonnen met de ovulatietesten en ik op CD 6 rekbaar slijm aan tampon had en een verandering in melkproductie heb gehad op CD 7 en CD 8 begon ik te twijfelen of ik mijn eisprong al had gehad en er daarom eerst niks gebeurde op de ovulatietesten. CD 17 een zw test gedaan. Twijfel of ik nou wel of niet iets zag. CD 19 weer zw test gedaan dacht iets te zien op 5 minuten en zag zeker iets op 10 minuten. Mijn vriend zag hem ook. CD 21 weer zw test gedaan weer op 5 minuten een heel licht lijntje en ook ietsje duidelijker opgedroogd dan de vorige. Maar beide lijntjes zijn niet fotograveerbaar.

Feitjes:
    - Borstvoeding nog maar 2x dgs dus geen invloed op cyclus, deze had ik namelijk meteen al terug bij volledig voeden
    - Melkproductie reageert op eisprong en menstruatie vandaar ook de twijfel over of ik eisprong al had gehad
    - CD 17 zw test met twijfel wel of geen lijntjes
    - CD 19 zw test met heel licht lijntje
    - CD 20 donkere ovu 's avonds iets lichter
    - CD 21 nog donkerdere ovu (bijna positief) en 's avonds zelfde als CD 20
    - CD 21 zw test met heel licht lijntje, maar donkerder dan CD 19

Maar wat betekent dit nu: Eisprong?? of juist prille zwangerschap??? Beide kan natuurlijk omdat ik wel bekend ben met korte cyclussen, maar zo'n lange cyclus als dat ik nu zou hebben heb ik nog nooit gehad. Maar niets is onmogelijk natuurlijk. Ik weet het moet door testen, maar graag jullie meningen/ervaringen...We houden met beide rekening dus we maken het voor de zekerheid ook gezellig;) Foto's van de ovu's worden bijgevoegd, maar streepjes op zw testen zijn te licht om op de foto te krijgen.... Oja heb action ovulatietesten en kruidvat 2 voor 5 euro zw testen gebruikt

DSC06543.jpg DSC06548.jpg

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    En nog 2 foto's

DSC06542.jpg DSC06546.jpg

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Aangezien je pas net van de pil af bent,denk ik dat je nog moet ontpillen. Dat kan lang duren.Sommigen hebben meteen een regelmatige cyclus en voor anderen duurt het een half jaar of een jaar.
    O ja,LH schommelt juist je hele cyclus.Het is niet zo dat het oploopt tot een knaller altijd.Hij kan ook vaker op en aflopen voor je een knaller hebt, of een knaller uit het niets.Het kan allemaal.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij een zwangerschap gaan en blijven je ovulatietesten knallen. Bij jou lopen ze weer af nadat ze bijna positief waren.

Wellicht dat er een poging tot LH-piek is gedaan, maar dat dat niet gelukt is nog. Nog geen eisprong dus.
    Alhoewel ik die eerste van CD21 wel vrij donker vind. Die is toch niet met ochtendurine gedaan of wel? 'SNachts is je LHgehalte standaard hoog waardoor je valspositieve ovulatietesten kunt krijgen. Daarom beter met middagurine ovulatietesten doen.

Mocht je wel een eisprong rond CD21 hebben gehad, dan is je menstruatie/NOD dus 14/15 dagen later.

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Ontpillen: toen ik de vorige keer van de pil af ging had ik meteen een super regelmatige cyclus van 27 dagen. Dus ik denk niet dat ik nu ineens wel iemand ben die zou moeten ontpillen

LH: ik weet dat LH schommelt door de cyclus heen, maar als de LH piek begint lijkt het me dat deze alleen maar oploopt en niet over de dag heen schommelt. Ik zie bij anderen die dan 2x per dag testen dat de test alleen maar donkerder wordt en niet donker, lichter, nog donker en weer lichter en dan ineens de knaller ofzo

Alle testen zijn met middagurine gedaan rond 12 uur en de avond testen van afgelopen 2 dagen om 20.00.

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Het kan heel goed zijn dat je nu wel moet ontpillen.Dat dat de vorige keer niet zo was,zegt helemaal niets over hoe het nu gaat helaas.
    Over je LH,je piek begint pas bij een positieve test,die heb je nog niet,dus er is geen sprake van een piek.
    En nee,nogmaals,het hoeft niet op te lopen naar een knaller,het kan vaker op en af lopen tot een knaller,of een knaller uit het niets.Daar zijn ook voorbeelden genoeg van met foto's hier op het forum,kwestie van even zoeken. Écht waar,dat kan allemaal.Ze kunnen dus prima over de dag heen schommelen.Gewoon doortesten,die knaller komt echt wel.Maar omdat je pas net gestopt bent met de pil,kan dat wel even duren.Je zou er ook bij kunnen temperaturen,al is dat betrouwbaarder vanaf cyclusdag 1.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een ovulatietest werkt anders dan een zwangerschapstest en hoeft dus absoluut niet op te lopen naar een piek! Mijn ovulatietesten knalden zomaar opeens uit het niks en dat is bij veel meer vrouwen zo.
    Een vrouw heeft de gehele cyclus standaard LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op reageert.

De ene keer stoppen met de pil kun je overigens ook niet vergelijken met de andere keer stoppen met de pil. Dat zegt niks. Een lichaam is geen robot die elke keer hetzelfde reageert. Helaas.

8. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Ik denk gewoon dag 21 een positieve test? Hij loopt op en na de eisprong weer af.

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik denk dat de ena laatste een posi ovu test is! Heb je inmiddels een nieuwe zwangerschaps test gedaan ik zou dan een digi met indicator doen!

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    #10 Stokstaartje86, Nov 26, 2015
    Last edited: Nov 26, 2015
    we zijn weer 2 dagen verder en dit is het resultaat: DSC06549.jpg

Dus hoe moeilijk ik het ook kan geloven dat ik een hele lange cyclus heb (voor mijn doen) het zal toch wel zo zijn denk ik!! Ik bedoel de testen liegen er niet om.

Zwangerschapstest ook gedaan voor de zekerheid en die ziet er net zo uit als de eerste ene moment zie ik een heel licht streepje en andere moment niet. De eerste test die ik deed was vorige week vrijdag. Ik hoef natuurlijk niemand uit te leggen dat ik zelf ook wel snap dat als dit van een zwangerschap was ik nu toch echt wel een duidelijke streep zou moeten hebben. Zwangerschap was erg leuk geweest, MAAAR heb nu wel duidelijkheid waar ik zit in mijn cyclus en dat is op het wachtbankje haha.

Ow en moet ik nu voor de zekerheid nog door blijven testen??

11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik zie hier geen positieve bij...Maar het schijnt dat die van de action bij sommigen niet donkerder worden.Maar positief is hij niet.Misschien de volgende keer andere testen nemen,die van zwangerenkids bv,de dipsticks, spotgoedkoop en ze werken perfect!
    (Al hoop ik uiteraard dat er geen volgende ronde komt)

Share This Page