negatieve ovulatietest = niet zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mijntje, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijntje

Mijntje Lid

10 jun 2007
    87
    0
    0
    Hallo,

Al vaker heb ik gelezen dat wanneer je zwanger bent, je ook een positieve ovulatietest zou hebben. Andersom schijnt het dan weer niet altijd waar te zijn, maar goed. Aangezien ik al een weekje regelmatig last heb van ongi krampen en steekjes, maar zo/ma pas mijn NOD is, kon ik het niet laten om alvast een ovu test te doen. En helaas, hartstikke negatief. Enig idee of dit al iets kan zeggen over wel/niet zwanger zijn? Was al helemaal teleurgesteld....

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Een ovu test is om je ovulatie zien te vinden
    en dus geen zwangerschap test

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    veel meiden kunnen wel vanaf hun NOD ook posi testen met een ovu-test. Maar dat is dus sowieso pas met NOD en niet ervoor.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maar het heet niet voor niks zo
    Dus ik zou gewoon testen met een zwangerschapstest ,,heb ook nog nooit in de gebruiksaanwijzing gelezen dat ze daar voor gebruikt konden worden

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ga niet uit van een ovutest als je een zwangerschap wilt meten.

Ovutesten worden idd wel positief als je zwanger bent (bewijs in mijn album) maar echt niet een week van te voren.

een innesteling vind vaak 6-10 dagen na je eisprong plaats en daarna komt je HCG hgehalte pas op gang.

Altijd pas geloven dat je zwanger bent als je een positieve zwangerschapstest in je handen hebt!

Succes!

6. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik snap sowieso al niet waarom je een week voor je NOD gaat testen (met welke test dan ook).. Vind ik gewoon dom en ben je misschien helemaal voor niets teleurgesteld.
    Daarbij, als je zo ver voor je NOD WEL positief test, kan het innestelen ook nog fout gaan en kun je op je NOD alsnog gewoon ongesteld worden...

Na mn eisprong heb ik sowieso altijd wel last van krampjes en steekjes, maar dat wil nog niet meteen zeggen dat je zwanger kan zijn.
    Idd wat Blondie zegt.. innesteling is bij jou nu waarschijnlijk pas van toepassing...

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je moet gewoon doorgaan met ovu testen elke dag, want je kunt ook een late eisprong hebben.
    Ik had ook uitgerekend dat ik dag 15 vruchtbaar was, maar ik was pas 7 dagen later vruchtbaar, ik had hele onregelmatige menstruaties, dus ik had het gemiddelde genomen.
    Toen ik positief testte (dat duurde een tijdje) was ik na 2 weken wel zwanger.Ik had wel een digitale test.
    Ideaal maar het is best duur jammer genoeg.

8. Mijntje

Mijntje Lid

10 jun 2007
    87
    0
    0
    @realtjuh: ik weet heus wel dat steekjes en krampjes niet direct hoeft te betekenen dat je zwanger bent hoor. Zou wel heel makkelijk te herkennen zijn, hihi.

Overigens had ik vorige week vrijdag, 5 okt, al mijn eisprong (ovu testen). Een (voor mijn doen) vrij vroege eisprong, waardoor ik vandaag even een zw.testje v.d. Hema heb gedaan. Deze was positief, weliswaar een licht streepje, maar toch. Natuurlijk wacht ik nu nog een paar dagen af voor een evt tweede test, maar aangezien m'n lichaam zo anders voelde, wilde ik het gewoon weten.

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Je hebt veel te vroeg getest met die ovulatietest!

10. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ovulatietesten worden niet licht positief als je zwnager bent, je krijgt dan echt een vette dikke teststreep...

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @mijntje: lees ik nou goed dat je een licht streepje had op je zwangerschapstest? YES!

12. Mijntje

Mijntje Lid

10 jun 2007
    87
    0
    0
    @Tezzz: yep, zwangerschapstest van de Hema. Vanmiddag nog een keer eentje van deze site (sensitest), maar toen niks meer. Tja, kan weer van alles zijn natuurlijk, geen ochtendurine, misschien teveel gedronken of een foutje van de Hema test......Mmmm....rustig afwachten maar!

Deel Deze Pagina