Negatieve ovulatietest, toch eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daydreamer1, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamer1

    3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Dag dames,

    ik heb even een opbeur beurt nodig.
    Mijn cyclus ziet er als volgt uit (sinds ik gestopt ben met de pil op 1 januari):
    45 - 47 - 35 - 33 (positieve ovulatietest dag 18 - zwanger - miskraam) - 67 (na miskraam) - 30 - 34.
    Als je de eerste 2 cyclussen (“ontpillen?”) niet meetelt en deze na de miskraam ook niet, heb ik dus een gemiddelde cyclus van 30 tot 34 dagen. Dit is de 2e keer dat ik werk met ovulatietesten (1e keer was toen ik zwanger raakte - positief getest op D18). Ik ben op dag 14 beginnen testen, vandaag reeds op dag 21 maar nog steeds negatief. Ik heb enkele dagen geleden wel meer slijm gehad en 2 dagen geleden zelfs een slijmprop wat rekbaar was (niet extreem rekbaar zoals sommigen beschrijven, maar dat heb ik nooit). Nu begint het slijm zelfs echt opmerkbaar dikker en minder lopend te worden.

    Kan het zijn dat ik toch een eisprong heb gehad ondanks negatieve testen? Of dat ik helemaal geen ei heb gehad?

    Ik geraak er een beetje gefrustreerd van :( ben benieuwd naar jullie reacties!

    Ohja, ik gebruik rond 10u ‘s ochtends ovulatietesten van clearblue en ‘s avonds rond 19u die van de action.
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Het kan ook zijn dat je cyclus dit keer korter is en je te laat bent begonnen met de ovulatietesten.
     
  3. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Wat @Mim89 zegt inderdaad, zou kunnen dat je cd 14 je eisprong had of daarvoor al en dan was je inderdaad te laat met testen.
    Heb je al eens proberen temperaturen?
     
  4. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Je kan te laat begonnen zijn, je kan ook een hele korte piek gehad hebben. Lastig om te zeggen. Ik hoop voor je op snel een positieve zwangerschapstest!
     
  5. Daydreamer1

    3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!!
    ik heb diezelfde avond (op dag 21) dan toch nog een positieve ovulatietest gehad, net wanneer ik dacht dat het niet meer ging komen :) deze is positief gebleven tot vanmiddag (dag 23), nu was ie weer negatief. Wat betekent dit voor mijn eisprong - is een ovulatietest nog positief tijdens de eisprong of dan al niet meer?
     
    MB91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina