Hallo allemaal, Ik heb zondag 29 juni mijn laatste pil ingenomen. Heb op maandag en dinsdag 7/8 juli wat helder bloedverlies gehad maar niet zoals een menstruatie normaal is. Nu wat ovulatie testen gedaan maar moet ik rekenen dat ik door die bloeding vanaf toen een nieuw cyclus heb of zou het een innesteling bloeding kunnen zijn? Heb gemeenschap gehad op zo 29 vr 4 en za 5 juli en op di 8 juli. Ik hoop op reacties!! Heb wel last van wat krampjes dunnere ontlasting en misselijk.
Hou er rekening mee dat je door te stoppen met de pil je lichaam even op gang moet komen en je cyclus langer kan duren dan dat je voor de pil gewend was! Deze testjes zijn inderdaad nog niet positief! Je teststreep moet of net zo donker zijn als de controlestreep of donkerder.
Inderdaad. TS, volgens mij ga je er van uit meteen weer een keurige cyclus van 28 dagen te hebben na pilstop. Dit is vaker niet dan wel zo na pilstop. De meeste vrouwen hebben eerst helaas een langere cyclus en dus een (veel) latere eisprong. Het is na pilstop dus absoluut niet gezegd dat je ei keurig rond dag 14 komt. En het betekent als je op dag 28 nog niet ongesteld bent, je dus ook niet automatisch overtijd bent en je dus wel zwanger moet zijn. Je weet je eerste natuurlijke cyclus immers nog niet? Je hebt alleen nog een pilbloeding (die je altijd in de stopweek krijgt) gehad? Ik denk dus ook gezien je negatieve ovulatietestjes tot nu toe dat je ei nog moet komen. En dat je nu dus nog niet zwanger bent. De symptomen die je voelt, kunnen komen door het stoppen met de pilhormonen en doordat je graag zwanger wilt zijn. Daardoor kun je ook van alles gaan voelen en let je veel meer op je lichaam. Je zou dus door kunnen gaan met de ovulatietestjes. Het kan helaas in sommige gevallen vrij lang duren voordat je ei springt na pilstop. Ter info: bij mij duurde het maar liefst 126 dagen voordat mijn eerste natuurlijke menstruatie doorbrak. Daarna gelukkig wel meteen regelmatig rond 27/28 dagen.
Bedankt voor de reacties! Haha evwn met.met beide benen op de grond komen hoor.. wil te snel en te graag denk ik.. raden jullie aan om wel door te testen met de ovulatie of om te wachten tot mijn eerste echte menstruatie is geweest?
Ikzelf heb gewacht tot ik twee cyclussen verder was dat ik enigszins een idee kreeg hoelang het ongeveer zou zijn. Maar ik kon dan ook geen ei vinden omdat ik geen eisprong had, lange cyclussen, pcos. Nu met medicatie heb ik op dag 14 een mooie positieve ovulatietest!