negatieve ovulatietesten, toch eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door guusje30, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Dag meiden,

Ik heb niet alle berichtjes gelezen, maar ik wou toch even reageren met mijn verhaal en "weetjes".

na het stoppen met de pil duurde het 7 maanden voordat ik ovuleerde (ovu testen negatief, geen temp verhoging, geen symptomen). Wel werd ik gewoon ongesteld. Na 7 maanden eindelijk een positieve ovu test met temp verhoging naderhand. Daarna weer een ronde geen ovu gehad, daarna weer wel, op dag 25! Dus ja; het kan erg laat zijn in de cyclus (die dan ook wel erg lang was in totaal). Die tweede keer werd ik zwanger.

Je kan een ovulatie missen doordat:
    * een ovulatietest, zoals alle testen, een percentage "vals negatieven" heeft.
    * je urine niet geconcentreerd genoeg is
    * je LH piek precies tussen 2 metingen in valt. Soms duurt de piek maar 24 uur en als die dan precies begint nadat je gemeten hebt mis je 'm.

Kortom: zoals iemand eerder al zei: vaar er niet blind op, weet wat de beperkingen zijn.

2. Gertje

Gertje Lid

7 mrt 2007
    59
    0
    0
    Overijssel

THANKS meis!
    En nu alleen maar ff vertrouwen op mijn duimwerk he ;)
    Kzie jullie na de vakantie weer ! ( over 2 weekjes, dus hopen dat we dan allemaal goed nieuws hebben ! )

KNUFFIE

3. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hebben jullie ook last van harde, grotere tepels vanaf circa je eisprong? Ik heb het nu weer! Best apart....

Sandra

4. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hoest met Lady Zorra dan?

Of ben je ook op vakantie? Volgens mij lopen onze cyclussen namelijk zo'n beetje gelijk, haha. Ben erg benieuwd hoe het met je gaat.

Sandra

5. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Toch wel saai hoor, zo zonder jullie :(

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Nou ben de 23e ongi geworden..... :(
    Lief dat je aan me dacht!

Weet even niet meer op hoeveel dagen ik mijn banner moet zetten.....

En temperaturen is voor mij ook geen optie, ik werk onregelmatig en kan echt geen dag op dezelfde tijd temperaturen, dus ik weet het even niet meer.....

7. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    @ Lady Zorra; hm balen dat je weer ongi bent geworden zég! Ik dacht dat je later ongi moest worden?Tja, dat temperaturen lijkt mij ook erg lastig, al werk ik (niet meer) onregelmatig. Heb je afgelopen ronde wel ovu-testen gedaan dan, of niet?
    Onze tijd gaat ook komen, ik weet het zeker!

Ps: hier nog geen ongi te bekennen... Maandag/Dinsdag verwacht ik mijn NOD.

Sandra

8. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    HEY LADIES!

Gisteravond terug gekomen en vandaag hup...meteen weer achter de PC...en jullie zijn er al weer!

Wat een goed nieuws van Gertje! Zwanger...wauw....ben er stil van.....ben super blij voor je meid....geeft ook meteen gevoelens 'wil ik ooook!' maar het is jou super hartelijk gegund! Die dansjes hebben idd geholpen, nog maar even dansen voor jou dan Sandra?

@Sandra
    Hoe was je vakantie? Ik las dat je ieg goed hebt geklust! Begin volgende week spannend dus! Hoe staat het er voor? Hoe voelt het? Symptomen? Al zegt dat ook weer niets :(

Guusje nog in de zon denk ik?

Lady Zorra...wat klote van deze maand....alweer klaar voor nieuwe start?

Mijn vakantie was heerlijk 8) 8) 8) , op een camping dichtbij Nice, cannes en St Tropez, Cote d'Azur dus...we hadden ieg goed weer, hebben veel geluierd, leuke stadjes bekeken en.....lekker veel geklust! Was heerlijk, zwoele nachten, lekker ontspannen en uitgerust.
    Moet ook bijna ongesteld worden, NOD zondag of maandag....maar ik weet dat ik niet zwanger ben. Ik heb eigelijk helemaal geen symptomen gehad (fijn tijdens vakantie :D ) en heb slappe borsten (gek om dat zo te zeggen ;) ).....die gespannen en volle borsten zijn bij mij toch echt een teken dat er een kleintje op komst is....dus nog even wachten. Heb het vervelende gevoel erover al gehad dus kan er nu redelijk nuchter naar kijken.

Ik merk dat voor mij het vragen om een pendel ook wel werkt om de spanning er wat van af te halen. Ik heb Daantje86 gemaild om een pendel en zij voorspelt november 2007 zwanger van een meisje. Ik had dat eerder al gedaan bij Caruli (juli 2007 meisje) en haar pendel is niet uitgekomen maar ik merkte dat het mij wel rust gaf, gek he? Ik was eerlijk gezegd al lang blij dat ze niet terug mailde 'sorry, maar bij jou gebeurt er niets met mijn pendel, dat zit er niet in voor jou!' :) November 2007 valt ongeveer samen met het een jaar sinds de miskraam proberen dus dan zijn we ook toe aan een nieuw gyn-bezoek....ik heb weer wat rust aan het front.

He....gelukkig wee terug aan het front.....ben blij dat jullie er ook weer zijn!

Lieve groet,
    Koosje

9. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hé Koosje,

WELKOM TERUG! Fijn dat je er weer bent. Mooi om te lezen dat je het leuk hebt gehad, wij hebben het ook fijn gehad!

Volgens mij ben je veel te negatief...... en te veel bezig met de symptomen. Je hoeft immers NIETS te voelen. Elk mens én elke zwangerschap is uniek. Er zijn zoveel vrouwen die niets voelen. Pas als je ongi er is, heb je duidelijkheid. Dus; ik duim; ook voor jou! :D

Hier ook nog geen ongi. De vorige keer werd ik zaterdagavond laat ongesteld, dus mijn NOD is dinsdag/woensdag. Officieel dus op dag 31. Ik heb sinds de positieve ovutest gevoelige tepels, net als normaal. Wel wat opgezette borsten en grotere tepels. Ik weet eigenlijk niet of ik dat de vorige keren ook had.
    Gister bruiloft gehad en vanacht misselijk en diarree.... BALEN..! Ik heb vis gegeten, die smaakte al niet goed....... Ws is dat de reden. Voel me niet optimaal dus.

Maar mijn hoop is groot. Maar goed, dat was de vorige keer ook.
    Ik hoop dat het niet tegenvalt! Ik ga in ieder geval niet eerder testen. Als ik zwanger ben, dan ben ik dat twee dagen later ook nog wel.

We blijven duimen en inderdaad, hopelijk heeft de dans invloed! haha

Liefs Sandra

10. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ps: over dat pendelen...

ik zie dat die dames het regelmatig goed hebben! Ik geloof er wel in. Ik hoop voor jou dat het zo is. Maar dat betekent wel dat je nog even geduld moet hebben! Maar er zijn ook pendels waarbij ze de zwangerschap pas midden/eind 2008 verwachten, dat lijkt me dan wel weer een domper.

Ik had Daantje ook gemaild. Een maand terug... geen reactie. Wanneer heb jij haar gemaild? En wat heb je allemaal in je mail gezet? Ik ben benieuwd...

Sandra

11. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    He 'Nimo'

Goed je weer te lezen! Ik hoop zoooo dat het raak is voor je deze maand...misschien heb je wel gelijk en zegt het geen symptomen hebben niets, we zien wel...ben er nu na de vakantie, lekker uitgerust redelijk relaxed onder. Jij klinkt zo ook! Jij weet ieg dat je een positieve ovutest hebt gehad en je zit in de goede leeftijd.....dat komt helemaal goed! :D

Ja, dat pendelen...ik had Caruli gemaild begin 2007 en bij haar duurde het ook lang voor ik antwoord kreeg, zij zei dat ze er een goede tijd voor moest vinden, dat geloof ik ook wel. Zij vroeg mij toen mijn echte naam en achternaam, geboortedatum en sinds wanneer we bezig zijn zwanger te raken. Dat heb ik toen gedaan en zij mailde mij haar antwoord binnen een paar weken terug geloof ik.

Bij Daantje86 heb ik ongeveer een maand geleden een mailtje gestuurd en vond een mail terug. Ik had meteen al de gegevens gestuurd. Inmiddels heeft Daantje86 (die zwanger was) trouwens een miskraam gekregen, dus ik denk dat ze heel eventjes rust heeft gehouden, dat het daarom wat langer duurt. Mail haar anders nog eens of het haar nog uitkomt of dat je andere gegevens moet sturen of zo...Caruli is nu niet zo handig denk ik...dramatisch...zij heeft na 3 jaar bezig te zijn geweest, een paar maandeen te horen gekregen dat ze zwanger was van een tweeling, 1 heeft ze er van verloren en nu net de tweede ook bij over de 20 weken...vond het zo erg toen ik het las, heb haar dat ook latenw eten.
    Het is en blijft toch een regelrcht wonder als er een gezond kindje geboren wordt.....

Nu gaan we bbqen, tot later!

Lieve groet,
    Koosje

12. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ha Koosje,

Pfff. Wat een verhaal zég. Dus met de pendeldames zelf gaat het niet zo goed! Jeetje wat sneu zég! Dan ben je blij dát het eindelijk gelukt is en dat heb je dat. HOe kom je daar dan weer overheen? Moeilijk hoor.
    Voor jou misschien herkenbaar. Lijkt me echt heel erg.

Ik hoorde net dat een familielid van mij, die net in januari een kindje hebben gekregen, alweer een tweede krijgen! Ze schijnt alweer tien weken te zijn. Niet dat ik het anderen niet gun hoor... Maar; WIJ WILLEN OOK ZO GRAAG!

BBQ'ze! Ik heb net droge beschuiten gegeten, het gaat ietsje beter... haha. Maandag moet ik topfit zijn, begint het werk namelijk weer :( NOg geen zin!

Sandra

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Droge beschuiten gegeten? Was je misselijk? (sprak ze hoopvol.. ;) ) Of moet je gewoon afvallen na de vakantie? Teveel boterhammetjes met Nutella gegeten (da's mijn vakantielekkernijtje :D )

Hier de laatste vakantiedag ingegaan...heb echt nog geen zin in het normale ritme terug te gaan.

Verder nog geen nieuws aan mijn front, voel niks bijzonders eigenlijk, da's wel bijzonder.

Waar is Guusje? Denk je dat ze de weg terug naar Nederland wel weer heeft kunnen vinden?

En je weet het he...nieuws is schrijven!

Liefs,
    Koosje

14. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hé!

Die droge beschuiten waren voor de diarree. Waarschijnlijk een virusje. Het is gelukkig weer over.......! :D

Fijn dat je :evil: :evil: er nog niet zijn! Ik heb wel zoiets van, als het niet gelukt is, laat dan die ongi maar gewoon op de NOD komen. Anders zit je daar weer mee.

Ook hier nog geen veranderingen. Ik vind het wel heel spannend hoor.... Ik hoop zoooooooooo dat het raak is. Kan haast niet wachten tot dinsdag, mijn NOD.

Wachten duurt zoooooooooooooo lang.

Sandra

Ps: Guusje zal volgende week zaterdag misschien terugkomen?

15. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ik weet het niet meer... Ik had net ietsjepietsje rozig slijm. Ik baal dr van........ Ongesteldheid zou wel vroeg zijn dan dit keer...
    Manlief is nog steeds positief, ik niet.

Wat......
    Als je zeker weet dat je een ovulatie hebt (positieve test).....
    Het op het goede moment doet, om de dag!
    Geen alcohol drinkt vanaf ovu

Ik word er echt gek van. Wat kun je nou nog meer doen? Iedereen om je heen wordt maar zwanger, zelfs binnen no time van de tweede... en wij maar wachten.

Mijn zelfmedelijden is weer eens hoog. En dat ook nog op zondagavond, mijn laatste vakantiedag.......

Sandra

16. Gertje

Gertje Lid

7 mrt 2007
    59
    0
    0
    Overijssel
    Heee Ladies!
    @Koosje: THANKS!
    Het is nog steeds onrealistisch hoor. Ik heb ondertussen al een bloeding gehad ( ENG! ) en daarna op vakantie een ongeluk gehad op de snelweg met de caravan. Was 5 weekjes,bijna 6 zwanger en had al een vaginale echo achter de rug, maar alles zit er nog! PFFFFFEEEWWW! Dat betekent dat die bloeding waarschijnlijk een innestelingsbloedinkje was en die echo liet zien dat het er nog zat dus geen mk!
    We zijn nu een week eerder terug dan gepland, maar wel fijn om weer in eigen land te zijn! 12 sep mag ik hier naar de verloskundige, kunnen we miss zien of het hartje klopt!
    (Met ons is alles btw okay hoor, alleen alles totall-loss... BRRR)

Wat betreft het pendelen,
    een 3tal meiden hebben het ook voor mij geprobeerd, duurde idd erg lang eer ik antwoord had, maar het waren bij alle 3 verkeerde maanden! ( wel geloof ik in het feit dat ik 2 venties krijg, die pendel heb ik zelf vroeger een aantal maal herhaald en de uitkomst blijft hetzelfde, wat ook geldt voor de rest vd familie en bekenden! )

Meiden, succes deze maand!
    en ik kijk snel weer ff!

KNUFFIE

17. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Gertje,

Ik denk al; zit ze op vakantie nou ook achter de pc maar je bent al terug. Wat een bericht zég. Gelukkig hebben jullie en jullie beebje niets... Dat was wel schrikken zeker. Wel flink balen hoor!

Sandra

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Roze slijm.....dat KAN ook nog innestelingsbloed zijn....maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat het bij mij altijd de start was van ongi worden...sorry :oops: Misschien zet het wel niet door, kennis van mij was zelfs twee dagen ongesteld toen ze er na 2 maanden achter kwam dat ze zwanger was....het is dus nog niet afgelopen! Houd moed....al zou ik dat ook erg moeilijk vinden :cry: Ik zou er een roseetje op drinken :(

Frustrerend...doe je er alles aan....en toch steeds maar 20% kans dat het pakt! En toch....dat frummeltje van jullie komt er heus! Je zit in zo'n goede leeftijdsklasse en bent nog niet zo lang bezig......meer dan je nu doet kun je niet doen, wat is geduld toch moeilijk...ik weet t.

Nu dan...chips, cola/roseetje...op de bank, filmpje op.....uitbalen en huilen.

Bij mij geen nieuws maar mijn NOD is dan ook pas morgen en vorige keer kwam ongi ook 2 dagen te laat....k heb dus ook nog even, maar het gaat mij wel goed, voelt zo als niet raak. Als eht wel raak mocht zijn dan is het kleintje ieg al gewend aan roseetjes en zo nu en dan een sigaretje..... :)

Meis, schrijf maar als je wilt, baal maar tegen ons aan.

Liefs,
    Koosje

19. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ik zit inderdaad weer eens in een dip. Net even flink gejankt... Ik baal enorm. Ondanks dat we nu pas de vierde ronde ingaan. Het is toch steeds een tegenvaller. Misschien vinden jullie me wel een zeur.., jullie zijn al veel langer bezig. Maar toch..... Het voelt gewoon zwaar kl*ten. Lijkt wel of iedereen op deze aardkloot zwanger is..... behalve wij :(

Ik ga slapen.... trusten

20. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ps; dat innestelgebeuren ga ik niet vanuit... denk idd hetzelfde als jij Koosje..

Deel Deze Pagina