negatieve ovulatietesten, toch eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door guusje30, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik ben er maar mee gestopt, ik kan van die testen geen chocola maken!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @Sandra : dank je wel hoor!

@Koosje : hihi, ja je komt me ook op het 35+ topic tegen :)
    Ja, je wilt na een miskraam zo snel mogelijk verder en geduld is sowieso al niet mijn sterkste kant. Ik hoop ook maar dat mijn droom gaat uitkomen.
    Voor mijn man is die droom wat minder groot : hij is 52 en heeft al 2 inmiddels grote dochters. Hij wil het ook graag, maar heeft gewoon minder die drang dan ik. Hij was ook verdrietig na de MA en heel lief voor mij, maar ja voor mannen is het gewoon anders.

@Sharon : Ben je inmiddels wel al ongi geworden? Hoe ver ben je nu in je cyclus? En hoeveel keer per dag heb je getest, en ook keurig 4 uur van tevoren niet geplast en niet te veel gedronken?

3. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    He Natas1,

Ik moet zondag ongi worden, zit vandaag op dag 26. Ik heb iedere keer ´s ochtends vroeg, direct na het opstaan getest. ´s nachts niet meer naar de wc geweest. Ik heb wel maar een keer per dag getest. Op de bijsluiter stond dat dat genoeg was.....

x Sharon

4. guusje30

guusje30 Actief lid

19 jun 2007
    125
    0
    0
    He meiden,

Hier ben ik dan ook weer hoor! Vorige week zaterdag ben ik terug gekomen van vakantie en helaas op vakantie ongi geworden. Maar het goede nieuws is deze keer wel na 27 dagen. Ik had er wel de balen van hoor. Stiekum had ik best goede hoop omdat ik eindelijk een pos ovutest had gehad, ook al zegt dat natuurlijk helemaal niets. Maar ja, ik voelde maar niets en stond er dus niet van te kijken dat ik ongi werd. Toen maar lekker genoten van franse kaasjes en wijntjes!

Op vakantie heb ik besloten deze maand niet te tempen en testen. Ik zie het wel. En aangezien ik vond ik dat ik wel erg veel met forum bezig was, heb ik dat ook op lager pitje gezet. Toen wist ik alleen niet dat jullie deze topic weer geopend hadden. Ik vind het nl wel leuk om met jullie te mailen en ervaringen uit te wisselen. Die eerste tijd heeft toch een band geschept... Maar verder probeer ik er iets minder mee bezig te zijn. Al moet ik zeggen dat ik het niet makkelijk vind. Veel om mij heen worden zwanger of bevallen en ik wil zoooo graag! En toen ik van Sandra een mailtje kreeg, vond ik dat zooo leuk dat ik gelijk weer ben gaan bijlezen! Ik wil dus graag weer met jullie meemailen!

Ik ben net voor de vakantie trouwens langs huisarts geweest. Ik heb niet zo lang geleden een flinke buikoperatie gehad en in combi met onregelmatige cyclus en tijdje bezig zijn, ben ik doorgestuurd. Bij gynaecoloog geweest en gaan nu toch op zijn advies MMM in. Dat was ook beetje reden dat ik deze maand even niets doe wat tempen enzo betreft. Volgende maand mag ik driedubbel; tempen, echo's en bloedprikken. Aan de ene kant vind ik het niets aan de andere kant krijg ik hierdoor misschien wel meer duidelijkheid.

Zo dat was weer zo'n beetje mijn verhaal. Gertje gefeliciteerd joh, super! Koosje, Sandra en Lady Zorro, wij gaan voor de volgende maand, toch?! Allemaal vakantie achter de rug en vol goede moed er weer tegen aan. En als het even tegen zit, dat mag en dan mailen we lekker en genieten van alles wat weer even mag, wijntje etc... Ik zit nu w.s weer ergens rond eisprong dus hoop voor deze maand komt weer. Ik zou het zooooo leuk vinden wanneer het voor die onderzoeken raak is!

Fijn weekend allemaal en tot snel!

Liefs,

5. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    @ KOosje:

op je vraag over het pendel. Moet je even of in de gebruikerslijst zoeken naar Stienke of google: zwangerschapspagina en STienke en dan kun je haar zo aanklikken. Dan komt het goed! Ze antwoordde binnen twee dagen, dus errug snel!

Succes, Sandra

6. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    @ shraron:
    Ik had dat de eerste keer ook; geen positieve test. Toen hield ik ook de hele nacht op en dan 's ochtends plassen en direct testen. Toen had ik dus ook geen positieve test. De keer daarna ben ik 's ochtends om half tien gaan testen en had ik steeds om half zes geplast en daarna niet weer. Toen had ik wel een positieve test.
    Maar ik heb ook wel verhalen gelezen van dames die nooit een positieve test in handen hebben gehad en wel gewoon zwanger zijn geraakt. Het zegt dus helemaal NIETS. Vertrouw op je lichaam!

Suc6,
    Sandra

7. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hé Guusje,

Wat fijn dat je er weer bij bent! We hebben je gemist! Daarom had ik je even een persoonlijk berichtje gestuurd, ik dacht misschien kun je het topic wel niet vinden, hihi.

Helaas ook jij dus gewoon ongi geworden! Balen hoor. Maar goed de hoop blijft er. En nu de mmm in. Ik hoop dat je voor die tijd spontaan zwanger gaat worden, ik ga echt héél hard voor jou duimen! Gek is dat, ik gun het jullie soms meer dan mezelf omdat wij nog niet zolang bezig als jullie! Alhoewel wij natuurlijk ook wel heel erg graag een kindje willen, maar toch...

Ik hoop dat je weer gezellig mee blijft kletsen, en inderdaad als het dan toch weer ongi is dan is het ook fijn om hier je 'ei' kwijt te kunnen. En natuurlijk heerlijke dingen eten, haha. Wij zijn net uiteten geweest. Heerlijke tapenades en tapas gegeten en gamba's. Verrukkelijk!

Morgen maar weer een Sonja Bakker dag, hihi.

Ik moet nog even wachten op mijn 'ei' . Ovutest was ook vandaag negatief. Wel had ik veel afscheiding, rekbaar. Dat vind ik dan wel weer vreemd. Ook had ik vandaag heel veel steken onder in baarmoeder, errug raar. Maar goed. Niet teveel bij nadenken, probeer ik.

Groetjes en tot mails!

Echt fijn dat je er weer bent guusje!

Ps; ik heb mijn verhaal maar in drie berichtjes gedaan omdat ik anders niet meer wist wat iedereen had geschreven :oops:

Sandra

8. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    @ superangel,

bedankt voor je reactie! Dat geeft alweer wat hoop. Met testen om half 10 bedoel je 's ochtends neem ik aan he? Dan ga ik denk ik nog maar een ronde met de testen proberen. Heel erg bedankt voor je antwoord!

Liefs Sharon

9. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ja, ik bedoel 's ochtends, heb het er nog eventjes bij gezet!

Succes, Sandra

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb voor m'n miskraam ook een keer een maand m'n ei volledig gemist, vandaar dat ik nu 2x per dag test. Het kan nl. voorkomen dat je een hele korte LH piek hebt en dat je het dan net kan missen met 1x per 24 uur testen. Maar meestal gaat het gewoon goed hoor.
    Het hangt een beetje van het merk af maar met veel testen mag je niet testen met de eerste ochtendurine. Dan is wat later op de ochtend testen dus beter.

11. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Dames....

Wat is het stil hier...! Allemaal druk aan het klussen ofzo ;) .
    En ik maar wachten op een positieve ovutest. Wat waarschijnlijk nog tot vrijdag gaat duren.....:(

Groetjes Sandra

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nee Sandra, nog niet druk aan het klussen maar dat ga ik wel doen :)

Keek ik vanmorgen nog naar een vaag streepje op de ovutest (en dat is al anderhalve week zo, met 2 dagen ertussen geen streep), nu net had ik ineens een dikke streep.
    Ik ga er maar vanuit dat morgen m'n eisprong is, al twijfel ik daaraan want aan mijn afscheiding is dat totaal niet op te maken.

Maarrrrrrr, wie weet! Dus Natas heeft het even druk :D .
    Het zou erg fijn zijn als het idd een eisprong is, dan heb ik weer het gevoel een beetje verder te kunnen na de MA, weer aan de toekomst te kunnen werken.

Hoop dat jij ook snel een posi ovutest hebt!

13. superangel

superangel Actief lid

26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hé Natas,

Toch nog iemand die even tussen de lakens weg komt...... :D :oops: ;) , om het forum te bezoeken !

Mooi dat je een positieve test hebt, doe je best vanaaf! Ik duim voor je mee...

Over het slijm... Ik heb ook als ik een positieve test heb geen slijm zoals verwacht. Best raar ja.
    En.....vandaag wel dat slijm. Dus dat vind ik wel heel erg vreemd.
    Dus wij gaan ook vanaaf aan de slag, voor de zekerheid ;) .

Groetjes Sandra

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, dat slijm is ook niet altijd voorspelbaar...ik merk wel altijd aan het slijm dat de positieve ovutest eraan zit te komen, maar ook een dag of 2 erna is het slijm er nog.

Vraagje trouwens....ik had op dag 10 een positieve ovutest, op dag 11 meette ik weer en toen was het streepje niet meer dik, betekent dat dan dat op dag 11 op het tijdstip van meten het ei al is gesprongen? Ik bedoel: als het ei niet niet was geweest zou het streepje dan op dag 11 nog heel vet zijn geweest?
    Ik vraag dat omdat wij deze ronde alleen op dag 9 en 10 hebben geklust...meer zat er niet in en ik wil niet ten koste van alles meer sexen, dan maar volgende maand (zegt ze dapper, maar dat meen ik ook wel).
    Zouden we dan op tijd zijn geweest? Als het ei, omdat het streepje dus 24 uur later weer dun was, op dag 11 al was gesprongen zouden de zaadjes van avond dag 10 goed moeten kunnen bevruchten lijkt mij.....

Goed trouwens dat Guus weer terug is, dat het wat rustiger aan willen doen met het forum begrijp ik ook goed...heb ik ook 3 maanden gedaan maar vind het toch wel gezellig nu.

Tot snel, moet nu werken.

Liefs,
    Koosje

15. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Sandra,
    Jij hebt nu wel vruchtbaar slijm...maar dat is toch niet zo raar als je over een paar dagen een eisprong hebt? Ik heb vaak ook een paar dagen van tevoren al meer slijm tot een dag na de eisprong...dat is heel normaal.
    Ik zou nu al wel om de dag klussen tot de positieve test en dan ieg de avond van de positieve test. Dan zit het wel snor :D
    Als het niet zo lang lukt om te klussen (hebben wij wel eens en met een wat langere periode tot de eisprong lijkt mij dat best lastig) dan kun je ook iets later beginnen met om de dag klussen lijkt mij...moet wel leuk blijven ;)

Koosje

16. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hoi Koosje,

Je eisprong is 24-36 uur na het begin van de LH-piek. Soms is de LH-piek korter dan 24-36 uur, bij anderen is hij juist weer langer (ik geloof tot 48 uur). Ik denk dus dat je niet zo zeer moet kijken naar wanneer je weer negatief test, maar meer naar vanaf je positief testte. De LH-piek begint meestal in de middag en dat is ook de reden dat je de ovutest beter niet met ochtendurine kunt doen: als het 's middags om bv 1 uur begint dan test je dus de dag erna waarschijnlijk wel positief, maar dan weet je nog niet wanneer je LH-piek is begonnen.

Ik ga vanaf vanmiddag ook weer testen...

Succes!

Gr. Joyce

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey Joyce,

Dank je!

Even voor mijn duidelijkheid: ik had op dag 9 's-middags getest: ovutest negatief (dun streepje), op dag 10 zelfde tijdstip positieve test, dag 11 zelfde tijdstip negatieve test (net zo dun als dag 9), dag 12 weer negatief.
    Ik zou dan denken op dag 10 of dag 11 is de LH-piek geweest en is dus mijn ei gesprongen.....of kun je een LH-piek hebben op dag 10/11 en kan dan het ei later springen?

Wat een heerlijk getuttel als ik dit nalees, over springende eieren wel/niet :) ....ik kan er nu toch al niets meer aan doen 8-[

Koosje

18. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hoi!

ik heb mijn laatste cyclus ook ovu tests gebruikt. testte altijd om half 6 's middags. op een dag een licht streepje (officieel negatief dus), de volgende dag niets meer. en ik weet wel HEEEEL zeker dat een eitje gesprongen is :D

19. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik ben ook geen expert, maar als je die 24-36 uur aanhoudt dan lijkt mij dat je op dag 11 je eisprong hebt gehad. Erg he...ik zit ook steeds zo te rekenen..... als ik toen m'n ei had....en toen hebben we gevreeen....hoe lang zou dan die zaadcel.... pfh... .Ik neem me steeds voor om die dingen helemaal niet meer te gebruiken, want ik ben hartstikke regelmatig, maar heb net weer nieuw pak gekocht..... Geeft me op de een of andere manier toch een beetje houvast! Ik duim voor je dat je toch dat ene perfecte moment te pakken hebt gehad :thumup:

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @Koosje : jij hebt dan op dag 10 je LH-piek gehad. Dit betekent binnen 24-36 uur daarna je eisprong, dus op dag 11 je eisprong.

Je had geklust op dag 9 en 10 toch?
    Is prima dan! De dag vóor je eisprong, dag 10 in jouw geval, is de meest vruchtbare dag. De dag van eisprong, dag 11, is ook vruchtbaar maar minder omdat je niet weet hoe laat precies je ei gesprongen is. Dit kan b.v. om 10.00 uur zijn, als je dan om 23.00 klust heb je kans dat je al te laat bent.

Deel Deze Pagina