Nou Koosje, zo dapper was ik niet toen het op eisprongdag mislukte Maar ik kan gewoon niet anders, dit valt niet af te dwingen. Op een doordeweekse avond is problematisch voor ons, daarom wacht ik daarmee op een positieve ovulatietest want 1x lukt meestal dan nog wel. Maar 2 avonden achter elkaar is een groot risico, zoals b.v. ook op afgelopen eisprongdag is gebleken. Ik durf het risico niet te nemen het b.v. op dinsdagavond te doen, dan op woensdag en posi test te hebben en dat het dan niet lukt. Het mooiste voor mij zou zijn als ik b.v. op maandag een posi test had, dan hebben we het 't weekend daarvoor een keer gedaan en dan op posi-dag weer een keer. En misschien met wat geluk op eisprong een 3de keer. Maar de frustratie komt af en toe uit m'n oren hoor. Maar, op een overstrominkje na, enkel als ik alleen ben. Want laat ik dit aan Chris weten, dan lukt het hem helemaal niet meer. Ik moet voor hem die druk zo veel mogeljik van de ketel houden. Volgens mij heb je genoeg geklust hoor, om de dag moet inderdaad prima zijn!
@Natas Lastig ja....die zondagavond zou idd het mooist zijn...maar da's zo lastig wachten Ik moet mijzelf bedwingen niet voortdurend negatief te denken...'woensdagavond geklust, die zaadjes blijven vast niet zo lang leven tot donderdagavond of vrijdagochtend, verse zaadjes zijn beter, als mijn ei vanochtend is geweest (nu krampjes weg) dan blijft dat maar 12 uur leven en dan doen de zaadjes van vanavond niets meer..'het is vast niet gelukt...weer een ronde voorbij..'.....GRRRRGRRRR.....word dan echt moe van mijzelf......moet dan ook wel een beetje om mijzelf lachen Het blijft zo moeilijk de controle los te laten.....ik ga mij nog maar eens concentreren op mijn posi-gedachte 'voor mijn 40e zijn wij zwanger van een gezond kind'.....gooooooom...... 8) Houd goede moed, jij, let maar eens op: over een paar maanden zitten we in het braak-moe-dikke buik-bootje! Lieve groet, Koosje
@Natas Als je weer eens overloopt omdat het je frustreert of bang maakt dat het niet op de goede dagen is gelukt te klussen, schrijf het dan van je af bij ons he?! Het deed mij net erg goed te schrijven wat er voor een negatieve gedachten door mijn hoofd gaan als we niet elke dag klussen, kan mij dat dus ook goed voorstellen als je in jouw situatie zit. Ik leef met je mee. Lieve groet, Marleen
Koosje; als je iets fout hebt getypt, kun je het met de "wijzig button" nog aanpassen (kan alleen in de berichten die jezelf hebt getypt), dan is je echte naam eraf......(ik ben ook wel eens bang dat er mensen meelezen ) Fijn weekend meiden! Liefs, Joyce
Ja Koosje, moet je het zelf even weg halen uit je bericht! (wel leuk om je naam nu te weten vind ik ) En zo leven we met elkaar mee hè meid, met deze klusperikelen en zwanger worden. Oh, en ook die negatieve gedachtenstromen herken ik maar al te goed! Ik heb zo'n negatieve opeenvolging nu al gehad voor de komende klusperiode, omdat ik vermoed dat m'n ei op een woensdag gaat vallen. Midden in de week, niet goed voor onze kluscapaciteit. Kan je nagaan, nu al negatief...... hup stop die kop Natasja! Maar als ie weer komt, schrijf ik het hier op. Heb ik al wel es eerder gedaan, is inderdaad even fijn om het van je af te schrijven. Om even op jouw gedachtenstroom in te gaan : woensdagavond geklust en donderdag (of vrijdagochtend) je ei? Dan heb je juist heeeeel goed geklust, de dag voor eisprong heb je het meeste kans. De dag van eisprong natuurlijk ook, maar dan kan je ook te laat zijn. Hoe is het met onze zwangere Joyce? Goed weekend gehad? Al wat meer symptomen?
Met mij is het prima! Heel langzaam maar zeker begin ik aan het idee te wennen . Ik voel me echt prima, buiten dat ik toch echt wel last van krampjes heb.....maar, ik probeer me daar niet te druk over te maken. Na die ene veeg rose 6 dagen voor NOD heb ik ook geen bloedverlies meer gehad. Gelukkig maar...want iedereen kan zeggen dat dat normaal is, maar ik zou het doodeng vinden! Ik heb wel behoorlijk zere boobs! Nou had ik dat elke maand wel, maar nu is het toch wel ff anders Vandaag ga ik de gyn en de huisarts bellen. Wordt vervolgd..... Liefs Joyce PS Als jullie mijn berichtjes niet meer willen lezen, zeg het dan gerust! Ik heb een paar berichtjes gepost bij de juli-mama's, maar dat voelt nog even niet zo vertrouwd als hier, hihi
Ik wil absoluut je berichten lezen Joyce! Ja, soms is het een beetje dubbel maar zo is het leven nou eenmaal. Ik vind het hartstikke leuk voor je en ben erg benieuwd hoe het met je gaat! Maak je idd maar niet druk over die krampjes, die zijn echt normaal. Ik heb dat de eerste 2 weken gehad en kan me herinneren dat ik dat ook heel verwarrend vond, het lijkt zo op ongi hè. De zere borsten heugen mij ook nog goed. Om de haverklap ging ik voelen of ze nog zeer deden
Ik wil zeker je berichtjes wel lezen hoor Joyce.....dit wat jij meemaakt is tenslotte ons voorland, dus kunnen wij ons voordeel mee doen ....nog los van dat ik ook nu, juist nu, met je mee wil leven! Ben benieuwd wanneer je naar de verloskundige moet en een eerste echo kunt laten maken met het hartje...met een kloppend hartje is de kans op een miskraam nog zoooo klein, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dan de kans nog maar 1 of 2 % was. Natas Ja, die negatieve gedachten zijn lastig te beteugelen....dat vooruit tellen en zien of de ei-dagen in het weekend vallen ken ik heel goed. Lastig....t enige dat we kunnen doen is het er op aan laten komen en hopen dat die volgende verplichte-klusdagen niet meer nodig zijn [-o< hoewel jij er nu voor zit....koppie op meis! Veel succes....ik ben har bezig niet teveel op fysieke dingen te letten die er bij mij zijn....ik schrijf er dus ook niks over :-# Veel succes meiden op de wachtbank! Lfs Koosje
Nou meiden, ik heb vandaag de gyn gebeld: 19 november wordt de eerste echo gemaakt. Ik ben dan 7 weken, 5 dagen. Nog 3 weken wachten dus.....pfhhhhhh Ik neem aan dat we in dat gesprek ook meteen gaan praten over de prenatale diagnostiek. Ik denk dat we toch wel voor een vlokkentest gaan (gezien mijn leeftijd). Maar goed, zo ver zijn we nog niet....eerst maar eens de komende drie weken afwachten! Koosje, laat je niet gek maken he: ik had paar dagen voor NOD eigenlijk ook geen goed gevoel meer bij deze maand en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. De maand daarvoor had ik veel meer hoop, en toen was het loos alarm. Wat ik dus maar wil zeggen, veel meer dan wachten kun je niet doen Fijne avond!
Hoi dames, Ik was even afwezig want mijn computer is gecrasht. Dus ik kon niet op het forum . Ook wel even goed misschien . @Joycie: mooi dat het goed gaat! Leuk dat je hier blijft posten, dat geldt overigens ook nog steeds voor Guusje! @Koosje; hoe was je weekend, je bent toch weggeweest? Ben benieuwd. Ik zit op de wachtbank, daar wordt ik nooit zo heel blij van. Ik heb me ook voorgenomen om de dingen die ik voel een beetje te negeren, dus ook ik doe aan :-# . Ik hoop dat ik dit keer weer een cyclus heb van 32 dagen, anders wordt het wel weer een hele lange wachtbank. Liefs Sandra
Ja zeg jongens, als iedereen alles blijft negeren en niks meer zegt wordt dit een errug stil topic Nee hoor Sandra, geintje. Jij en Koosje doen dat goed, je weet toch niet wat de uitkomst zal zijn en het kan alle kanten op. Jij ook veel sterkte op die pijnbank! Joyce, dan is 3 weken wachen lang hè Maar wel fijn dat je een vroege echo krijgt! Ik heb daarvoor moeten l*llen als brugman om er eentje bij 8 weken te krijgen, heb mijn leeftijd in de strijd gegooit, anders had ik mijn eerste pas met 11 of 12 weken gehad. Prenatale diagnostiek, een zwaar en moeilijk onderwerp. Ik heb voor de afspraak bij de vk al veel op zitten googelen. Wij hadden besloten om bij 11 weken de Combinatietest te laten doen (is vroege bloedtest en de nekplooimeting). Als de kansberekening daaruit slecht was geweest, dan verder met een vruchtwaterpunctie (of vlokkentest als we daar nog op tijd voor zouden zijn).
@Sandra Jemig, jij komt al weer erg dichtbij...hoop echt voor je dat het bij die 32 dagen blijft...of helemaal geen ongi meer natuurlijk Ik moet nog 9 dagen...getwijfel begint er natuurlijk al weer een beetje in te sluipen maar ik probeer me er wat voor af te sluiten, gaat aardig. Weekendje weg met 4 vriendinnen naar Zurich was heerlijk, er gaat toch niets boven zo'n meidenweekend! Bijna niets dan @Joyce Die 3 wekn zijn zo om....zegt ze dapper Schrijf ons maar lekker om de tijd te doden! Dit was even snel, ga nu mijn mandje in...Slaap lekker meiden! Lfs, Koosje
Goedmorgen meiden.... Koosje en San.... het begint al weer aardig dicht bij te komen, zeker Sandra! Houden jullie het nog een beetje vol? Koosje, hoe was dat deze maand bij jou met het "gele slijm". Sinds jij dat topic hierover opende ben ik het in de gaten gaan houden, en inderdaad...deze maand had ik het niet! Hier alles oké. Ben 's avonds om 10 uur wel helemaal uitgeput, maar buiten dat en mega zere boobs, (nog) geen klachten. De tijd lijkt eindeloos te duren... Ik heb de komende weken nog heel veel leuke dingen in het vooruitzicht, maar ik zou het liefst de klok een week of 8 vooruit zetten..... Liefs, Joyce
Oh Joycie wat5 spannend! Je eerste echo is afgesproken! Ik snap er werkelijk niks meer van..... Heb een topic geopend bij temp. kaartjes, maar niemand geeft antwoord....... Ik wacht het allemaal maar af en dan gaan we straks maar die vreselijke HSG test doen, alles voor een kleintje!
Ik heb even je topic gelezen, maar ik heb ook geen antwoord Misschien is je ei wel niet gesprongen. dat hoor je toch wel eens? Dan wordt het geloof ik een soort van cyste die de maand daarna ook weer gewoon kan verdwijnen. Ik zou even je gyn bellen: volgens mij kunnen ze dmv bloedonderzoek zien of je ei wel of niet gesprongen is. Gewoon bellen! Wanneer is je HSG?
23 november.. Denk niet dat ze nu bloed gaan prikken als ik dan mijn HSG heb.... Zal dan wel gewoon een maandje moeten 'overslaan' Ben natuurlijk 'pas' in ronde 10, dus een maandje meer is voor de gyn geen probleem......... Dit zal wel iets zijn dan voor later, of m'n eisprong goed is enz. Bij vorige inwendige echo zag ie dat m'n ei gesprongen was! Vind het moeilijk met die temperaturen, soms moet ik om 08.00 echt super nodig plassen, ga dus m'n bed uit enz. en dan weer even slapen en dan tempen om 09.00. Kan best dat het dus niet allemaal even stabiel is, snap je....? We zien wel, kan er niks aan veranderen....
Weet het niet....had een paar dagen na mijn eisprong een klein beetje wit slijm...volgens mij is dat geen goed teken ik weet dat ik de moed niet moet laten zakken, maar dat doet het dan stiekum al wel. Vandaag is het dag 6 na de eisprong (of 7 of zo)...en ik had het vandaag ook nog een klein beetje, heb het ook wel maanden meer gehad. Dit slijm wel/niet voelt al bijna als een zwangerschapstest Word er ook echt verdrietig van nu ik dat slijm vanmiddag zag....heb het gevoel dat het niet raak is, mijn boobs doen wel sinds 2 dagen na mijn ei al erg veel zeer, heb ik normaal pas een paar dagen voor mijn NOD....zijn iets voller ook....ik probeer het echt van mij af te zetten maar het lukt vandaag echt niet, voel me huilerig, ook omdat vandaag mijn opleiding (die ik naast mijn werk doe) niet leuk was en een paar van mijn groepsgenoten het vervelend vonden dat ik mij daar zo in mee liet slepen....samen met dan dat beetje slijm vandaag kan ik dat niet hebben... Maar goed...het leed is nog niet geleden.....en.........ik heb nog een ronde in november waarbij NOD precies op 1 december valt...vind ik ook nog bij november horen De pendels staan goed, dus daar hoop ik nog maar even op. Hoop dat het Sandra een beetje rustiger vergaat vandaag! Hoest meis? En Joyce...ik kan mij zo voorstellen dat je de tijd langzaam vindt gaan en dat je bijna wel symptomen zou willen gaan voelen....net of het dan echte is he? Hoewel, jij hebt al gevoelige boobs...da's al wel heel snel hoor! Denk maar goed aan wat die mevrouw in de winkel zei 'het wordt een jongetje'...we komen ieg virtueel allemaal op kraambezoek! Lady Zorra, ik zal je topic bij temperaturen ook even lezen...mss dat ik nog iets weet...wat fijn dat de samenlevingstest en de hormoonwaarden ieg goed waren! Liefs, Koosje