Hey meiden!...lekker alleen thuis, kan ik zonder de argwanende blik van manlief jullie lekker even rustig mailen @wensje Welkom in ons topic....zo zie je maar Joyce...die dames komen en gaan...tot we allemaal zwanger zijn...al mis ik de 'oudgedienden' wel....zou wensje net zo gezellig kunnen worden als Sandra? geintje ja, ik heb trouwens ook een keer gehad dart ik een paar dagen achter elkaar positief testte...geen idee wat dat betekent...heb wel het verloop van LH-piek toen eens gegoogled en op een grafiekje zag ik wel dat het soms wel twee dagen duurt voor de piek weer daalt Ik begtin al aardig zat te raken van die stomme ovutests @Natas Doe mij ook die Paaseieren maar....zijn tenminste duidelijk zichtbaar, je hebt er controle over (belangrijk!) en ze zijn nog van chocola ook! En dan heb je ons vrouwenei gevonden en dan is het maar afwachten of 1. er wat witte smurrie in de buurt is en 2. of dat ei die smurrie tot zich wil nemen..............................ik kijk bijna uit naar ons bezoek aan de gyn eind november! Ik ben echt een beetje op het piunt dat ik denk 'nou laat die gyn ons maar een zetje geven in de zin van de beste zwemmers bij het ei brengen......maar of dat echt zo makkelijk is. Heb net tegen beter weten in getest...ik had gewoon zin om weer eens te testen, gek he? net of ik dan weer een beetje meer meedoe...en met een heel kleine kans dan toch...misschien...heeeeeeel misschien. Maar nee....geen teststreepje te zien met Matcare. Heb ook al een paar dagen steken, dus dat ei komt er gewoon uit. Ik wil naar de gyn Nee, het gaat wel, voel me niet bijzonder rot....ik wil het de volgende ronde echt niet meer pushen rond de eidagen....we moeten daarna toch naar Cas, zo heet onze gyn en zo noemen mijn manetje en ik hem altijd als we het over gynbezoek hebben. Ik hoop lady Zorra dat jullie meer geluk hebben! Liefs, Koosje
Je zit nog voor je nod, niet te pessimistisch Ik weet het nog niet hoor, heb verschijnselen, maar weet ondertussen ook wel dat mijn lichaam me behoorlijk voor de gek kan houden, dus ik wacht af....... Wetrusten voor straks!
@ LadyZorra : pffff spannend meid, ik duim! @ Koosje : nu negatief getest is niet echt een goed teken natuurlijk, maar tis nog wel te vroeg...... ik duim gewoon door. Ik kan me best voorstellen dat je zoiets krijgt van kom dan maar op met die gyn, laat hem maar helpen. Zelfs ik krijg die neiging, al zou ik het toch ook weer een hele stap vinden. Hier nog steeds geen positieve ovutest vanmorgen Maandagochtend een opbouw, maadagavond bijna een goede streep (maar net niet, en ook gecheckt met digitale test erachter aan), dinsdagochtend werd streep dunner, dinsdagavond nog dunner, woensdagochtend net zo dun. Pffff......... Op zich 1 of 2 dagen later m'n eisprong is niet zo erg natuurlijk. Maar op de een of andere manier kan ik dit keer de spanning niet handelen. Sinds de dunnere streep dinsdagochtend loop ik als een opgefokte kip zonder kop rond, voel me nog zenuwachtiger en opgejaagder als toen ik net gestopt was met roken. Het ene doemscenario na de andere komt opzetten. Heb ik de piek gemist, komt er deze maand geen eisprong, wordt m'n cyclus nu definitief langer en onregelmatiger, ook al geen vruchtbare afscheiding, etc. Door ons klusprobleem zijn we zo afhankelijk van die kl*tetesten. Gisteravond een jankbui als ontlading...... ik word niet goed van mezelf, zit mezelf zo dwars. En voor hetzelfde geld is al die angst ook helemaal niet nodig. Ik heb ook al de ervaring dat die streep binnen een dag ineens kan opbouwen tot positief. Ik kan net zo goed vanavond al positief testen en dan was er niets aan de hand.
Natas, kop op hoor! Zou je niet maandag je piek hebben gehad, maar dat hij opeens eens stuk korter is. Ik heb ook de ene keer 2 dagen een positest en de maand daarna maar 1, dus volgens mij kan de duur van de piek variëren. Overigens is volgens mij de enige manier omdat te controleren bloedonderzoek, en dat zou dus toch de gyn betekenen. Vraag gewoon om die doorverwijzing! Echo, bloedonderzoek, dat soort dingen, betekent toch niet dat je ook meteen medisch laat ingrijpen door IUI ofzo? Misschien kom er wel uit dat alles goed is en geeft dat een hoop rust! Ik zou gewoon aangeven aan je huisarts dat je ongerust bent, dat je bang bent dat die stress er ook geen goed aan doet, en dat je daarom echo wilt en FSH-LH-progesteron wilt laten checken (misschien zie ik nog wat over het hoofd, maar die hormoonlevels lees ik altijd over). Gooi wat tranen in de strijd, en het lijkt me sterk dat je niet naar de gyn mag! Sterkte! Liefs, Joyce PS Koosje en Lady Zorra, ik denk aan jullie! Ik wil wel horen hoe het bij de gyn was (als dat nog nodig zou zijn ). Dikke knuf voor jullie beiden! En als het raak is, niet opeens naar ander topic vertrekken hoor.....
Hier bij mij gaan dezelfde doemscenarios door mijn kop. Ik zit inmiddels op dag 22 en nog steeds geen posi ovutest. Ik heb maar besloten te gaan stoppen met testen......misschien morgen nog maar daarna niet meer: kost me iets teveel geld (heb al honderd euros aan testen uitgegeven) en steeds weer een teleurstelling. Ik duim [-o< maar dat de ovutester de piek heeft misgelopen en dat we met ons klusschema alsnog goed hebben gezeten.
@Essie Ik denk idd dat je je LH-piek bent misgelopen....je bent redelijk regelmatig ongi dus grote kans dat je deze maand ook rond dag 16 je ei hebt gehad...en je hebt goed geklust....ik duim voor je! Koosje
@Natas Houd moed lieve Natas...ik heb ook wel eens gehad dat ik een streep testte die net niet helemaal positief was....volgens mij kun je em dan net gemist hebben en ik zelf heb dit altijd als mijn piek aangehouden...die testen zijn niet 100% betrouwbaar! Ik zou de dag dat je die bijna streep had als ei-dag zien...maar.... daar heb je nu niets meer aan He ja...wat klote! Uit voorzorg maar alvast klussen werkt bij jullie niet, bij ons trouwens ook niet (teveel druk), dussss.....ik zou nog even doortesten...het kan misschien nog wel wat Joyce zegt dat ie er ook nog aan kan komen....maar voor mij geldt wel dat als de dikte van de streep terugloopt het ei al is geweest, sorry Maar goed laiverd, ik weet het ook niet zeker, leef wel met je mee in de onzekerheid! Ik heb wel goede moed voor je omdat jullie relatief snel zwanger waren! Sterkte voor nu. Liefs, Koosje
Dank jullie wel Joyce en Koosje, jullie zijn lieverd ondanks eigen misère! Als de bijna-streep van maandag wel de piek betekende, dan baal ik als een stekker. We hebben zondagochtend sex gehad, maar dan zou dinsdag m'n ei zijn geweest..... worden de kansen wel errug klein. Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ik de piek gemist zou hebben met 2x per dag testen. Da's wel een héel korte piek. Maar goed, helemaal onmogelijk is het natuurlijk niet. Verdarrie. Ik heb overigens wel een keer gehad dat de streep opbouwde, weer afbouwde, 2 dagen later opbouwde en toen vet positief was. Maar vanavond weer een pietluttig vaag rotstreepie, lijkt warempel nog lichter dan die van vanmorgen. Ik test idd wel door, maar ik word hier helemaal niet goed van. Wou dat ik een paar dagen vooruit kon kijken, straks test ik morgen of overmorgen wel goed positief en dan is deze angst voor niks geweest. Je hebt gelijk Joyce dat een doorverwijzing voor bloedtesten op dat rijtje hormonen nog niet meteen een ingrijpende behandeling is. Als blijkt dat ik deze cyclus de piek niet ga vinden ga ik naar de HA hiervoor, goed idee. Oh, en ik hoef geen énkele moeite te doen om tranen in de strijd te gooien. Maar Joyce, hoe gaat het nu met jou. Lichamelijk, en geestelijk? En Koosje, hou je het wachten nog een beetje uit? Wel gezellig op die bank, samen met Zorra Dikke knuf! Natasja.
@Natas Houd het wachten zeker nog wel uit....is eigenlijk niet wachten meer want eerste ongi-tekenen duidelijk aanwezig, eerste beetje bruin al aanwezig...volgende ronde! Baal niet meer echt omdat het echt deze kant wel opging....zo meteen maar aan de koekjes, chocola en chipies....allemaal ja! ben benieuwd of je je ei nog tegen komt...als jullie btw zondag hebben geklust zit je nog niet eens zo gek...het is bekend dat in de cyclus waarin je zwanger wordt, je ei vaak springt op een ander moment dan je em verwacht...ik zou zeggen maandag! 8) @Joyce Zal niet meteen naar een ander topic overstappen en hier niet mee komen hoor als t raak zal zijn...jij ook niet he? Zo nu ga ik de bank op! Liefs, Koosje
@Natas Houd het wachten zeker nog wel uit....is eigenlijk niet wachten meer want eerste ongi-tekenen duidelijk aanwezig, eerste beetje bruin al aanwezig...volgende ronde! Baal niet meer echt omdat het echt deze kant wel opging....zo meteen maar aan de koekjes, chocola en chipies....allemaal ja! ben benieuwd of je je ei nog tegen komt...als jullie btw zondag hebben geklust zit je nog niet eens zo gek...het is bekend dat in de cyclus waarin je zwanger wordt, je ei vaak springt op een ander moment dan je em verwacht...ik zou zeggen maandag! 8) @Joyce Zal niet meteen naar een ander topic overstappen en hier niet mee komen hoor als t raak zal zijn...jij ook niet he? Zo nu ga ik de bank op! Liefs, Koosje
Goedemorgen meiden, @Koosje Nee, ik ga niet meteen naar een ander topic overstappen als het raak is: Guusje en Sandra zijn al weg en Nikkie heb ik ook al een hele tijd niet meer gezien....het gaat wel erg stil hier worden als de zwangeren gaan vertrekken! Je hebt een nieuwe avatar! Was je die andere beu? @Natas Ik ben het met Koosje eens: ik denk ook dat je maandag misschien wel je ei hebt gehad, en dan is zondagmorgen helemaal geen slechte timing! Met mij gaat het goed, echt! Ik ben twee dagen erg verdrietig geweest, maar kan het gelukkig erg goed relativeren. Het heeft met de spoelingen van de gyn 4 rondes geduurd voordat het raak was dus ik probeer me zelf voor te houden dat een nieuwe zwangerschap er gewoon relatief snel in moet kunnen zitten. Het is geen garantie, weet ik, kijk maar naar Koosje, maar toch ben ik er positief over gestemd. Natuurlijk was dit hummeltje heeeeeeeeeeeeel erg welkom geweest, maar het is nu eenmaal niet anders. Lichamelijk heb ik tot en met maandag wel last gehad, heeeeeeel veel bloedverlies, licht in mijn hoofd, maar sinds dinsdag gaat ook dat de goede kant op. Ik heb gisteren een nieuw pak ovutesten gekocht omdat ik wel wil checken wanneer mijn lichaam alles weer op gaat pakken. Misschien kan de gyn op de echo volgende week al wel wat zien?! Dus ja, het was even zwaar k**t, maar ik ben met mijn hoofd al écht weer in de volgende ronde. Ik denk aan jullie meiden, Koosje en Zorra ivm het wachten (bruinverlies hoeft nog niet alles te betekenen Koosje!), Natas omdat ik gewoon hoop dat het snel beter met je gaat. Dikke knuffel, Joyce
Hai ladies! Hihihihi Koosje, wat zie je er ineens grappig uit Balen dat je bruinverlies hebt en je ongi aan voelt komen. Dat zijn, naast de negatieve test, wel heel veel tekenen dat het er deze ronde weer niet in zit. Ik hoop echt dat de gyn je verder kan helpen straks. (al was het maar om niet meer aan die rare combi van snaaierij te zitten ). Joyce, ik ben blij voor je dat je je goed voelt! Ik denk dat dat alles scheelt in hoe je het verwerkt en een volgende ronde in kan gaan. Fijn! Oh, en ben je gek dat ik hier weg ga als het raak is. Zo makkelijk komen jullie niet van me af Maar meiden, ik denk echt niet dat ik m'n ei op maandag heb gehad hoor..... de test was pas bijna-positief op maandagavond. Vanochtend was ie weer heel licht, dus we wachten maar weer af. x Natas.
@Joyce Wat een superchick ben je toch....zoveel positiviteit alweer! Maar je hebt absoluut gelijk: jullie kaarten liggen goed voor en nieuwe zwangerschap! Ben benieuwd naar deze ronde voor je! @Natas Nou dat begint steeds duidelijker te worden van je ei....ben errug benieuwd! Bij mij vandaag echt bloed doorgebroken....heb deze maand erg veel krampen, eigenlijk al vanaf 3 dagen voor NOD, wel vervelend. Ben dan ook blijd at het nu duidelijk is en dat we nog 1 keer kunnen proberen voor onze gyn. Valt dit keer wel goed in het weekend EN dag 11, meestal dag van mijn ei, op de verjaardag van mijn mannetje....als dat niet mooi is! Ja, was mijn avatar en cyclusbanner zat....nieuw begin, had er ineens behoefte aan! We gaan nu tenslotte voor de 2ling-meisjes Da's wel wennen ineens een colpeet andere kleurstellinghe? heken mijzelf bijna niet meer Ga nu lekker met mannetje in bed liggen, lekker warm. @Lady Zoora....hoop is op jou deze week! Hoe staat het ervoor? Trusten! Koosje
Oké dan Koosje, nieuwe ronde, nieuwe hele mooie data, nieuwe kansen! En ik herken je nog wel hoor! Maar hoe bedoel je dat het van mijn ei steeds duidelijker begint te worden? Ik heb nog steeds geen positieve ovutest gehad Of eisprong is vies later, en dan baal ik want dan is m'n cyclus nog een zooitje na de miskraam. En heb b.v. ook geen vruchtbare afscheiding meer gehad sindsdien, geeft me allemaal niet veel vertrouwen in m'n lijf. Of de bijna-positieve test van maandagavond wil idd zeggen dat ik dinsdag m'n ei heb gehad. Dan baal ik nog meer want dan heb ik het gemist, nog een klein kansje over door de klus van zondagochtend. Zou niet te filmen zijn hoor, met 2x testen en bij twijfel een digitale test er achteraan je ei missen! Potdorie, en wij zijn zo afhankelijk van die testen. Maar goed, ik test voor de zekerheid nog door. You never know...... Baal daar ook wel van, heb er zat van om elke middag bijna niets te drinken en 4 uur lang je plas op moeten houden.
Je hebt gelijk: echt duidelijk is het niet nog, maar ik bedoelde hoe langer het streepje op de ovutesten dun blijft hoe groter de kans wordt dat je ei toch is geweest na de pos test van maandagavond....kleine kans, dat mogelijk wel, dat het dan gepakt heeft, dat ben ik met je eens maar het kan wel, houd moed! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je onzeker wordt als je geen vruchtbaar slijm hebt gezien en de test niet echt positief wordt....zou ik ook hebben en ik zou dit echt eens doorspreken met de huisarts en gyn, zeker gezien de leeftijd. Al ga je daar dan alleen voor de geruststelling heen, ook goed toch? Zo vreet het energie, pieker je je suf, ik heb je nog niet gehoord over chocola maar anders ben je straks ook nog modder-chocola-vet Laiverd, sterkte! Met mij gaat het ok....veel ongi-last deze maand maar de pre-ongi-verschijnselen waren ook al wat sterker dus dat zat er wel aan te komen. Wel fijn dat ik nu weer wat wijntjes kan drinken, al denk ik ook wel eens moeten mijn mannetje en ik niet eens een aantal maanden geen alcohol meer drinken en hij echt 0 sigaretjes roken? Dan denk ik weer.....da's dat control-freakje weer....goooooom....laat maar los..... We doen geen al te gekken dingen, dat moet echt kunnen! Nu werken! Lfs, Koosje
Hahaha Koosje, ik heb het nog niet over chocola gehad.......... NOG niet Ah, zo bedoelde je het over meer duidelijkheid. Hmmm, dat kan ik er denk ik ook nog niet uithalen. De streep jojoot van dun tot middelmatig, dus ook niet overduidelijk goed dun. En tsja, mijn nieuws wordt saai : weer geen posi test vanavond. De test ligt alweer klaar op de wc voor morgenochtend. Maar als ik deze cyclus geen ei heb getraceerd ga ik idd naar de HA. Jij en Joyce hebben gelijk, voor mijn geruststelling wat bloedwaardes laten meten betekent nog niet een ingrijpende behandeling. En dit kost bákken energie! Dit controle-freakje drinkt nu helemaal niet meer, na de miskraam niet weer mee begonnen (op een paar dan-zuip-ik-me-maar-klem-avonden na dan). Ik voelde me er gewoon niet meer goed bij, daarom voor de zekerheid toch maar helemaal niet meer drinken. Overdreven hoor, ik weet het, maar het geeft me rust. En dat soms wel soms niet drinken, ach dan maar helemaal niet. Roken was ik al mee gestopt, begin april heb ik die strijd geleverd. Ik ben persoonlijk wel blij dat Chris niet rookt en niet drinkt, mijn hoofd zou daar toch mee op hol slaan. Jij sterkte met je ongi meid........ ligt er nog chocola in je supermarkt of heb je die leeg gekocht?