@Joyce Ben blij voor je da's goed nieuws! Ik hoop dat het ook snel weer zal gebeuren! We lopen gelijk wat betreft eisprong, wij moeten ook het weekend aan de bak, zien of dat er van komt. Ik heb vandaag een offday: baal van mijn niet-zwangere lichaam, baal van mijn bezoek aan een vriendin zo die nu 12 weken zwanger is, baal van de drukke periode op het werk, baal ervan dat ik het gevoel heb dat ik faal....heb zin om een potje te janken, weet niet eens precies waardoor dit zo oplaait.....ach, hoeft ook niet. Zien of het er vanavond thuis uit kan komen. Meiden, t is vast mijn chocola-ontbering maar snel zien dat ik dat aanvul Liefs, Koosje
@ Zorra : balen! @ Joyce : goede berichten, fijn voor je! Het alsmaar wachten die eerste cyclus na de MK vond ik vreselijk, en dan was mijn 5 1/2 week nog redelijk. En ik heb nog steeds het gevoel dat niet alles normaal is. Goed voor je om te weten dat je lichaam de boel weer snel oppakt. En inderdaad, eigenlijk binnen 4 rondes zwanger is heel snel! Geeft de burger weer moed. @ Koosje : voor jou een dikke knuf. We komen niet los van die emoties hè. De ene dag gaat het beter dan de andere, vaak zonder aanwijsbare reden. Hoop dat je je morgen weer wat lichter voelt, koop maar lekker veel chocola!
ergens had ik de hoop dat ik het HSG onderoek en het zaad onderzoek kon laten, maar helaas.... Vanmorgen gebeld, zaad moet ik 21 nov inleveren en 23 nov het hsg onderzoek, waar ik nu al bang voor ben....
Meis, misschien valt het wel mee, je hoort hier zo'n verschillende verhalen over! Zorg in ieder geval dat je voldoende pijnstillers neemt! Wat maakt het jou uit dat je de rest van de dag voor pampus ligt van suffigheid?!
@Joyce Dat heeft gesmaakt en geholpen zeg! Heb gisteravond bij mijn vriendin die dus 12 weken zwanger is en die ik voor de eerste keer zag met piepklein buikje 'gewoon' even gehuild, na enthousiast te hebben gedaan natuurlijk, en zij begreep het wel. Dat hielp wel, zij is tenslotte ook een jaar bezig geweest en ook MK gehad. Ook andere relatieperikelen konden we gisteren goed delen en dat deed mij erg veel goed. Thuisgekomen was mijn mannetje erg lief en zorgde voor een warm bad....met daarna nog gewoon een normaal sexpartijtje...zonder bijbedoeling van kinderen ja/nee...deed zo goed! Ben dat gedoe soms echt zo zat! @Lady Zorra Ik zou ook wel tegen zo'n HSG opzien, en al helemaal als je eigenlijk had gehoopt dat het niet nodig zou zijn, maar weet je zo'n onderzoek is niet leuk maar is ook zo weer voorbij en het is voor het goede doel. Ook weer een reden je heerlijk in de watten te laten leggen En idd...ik ken ook meiden die er echt niet zo veel last van hebben. Hoe vergaat het jou op de wachtbank Natas? Liefs, Koosje
@ Koosje Ik voel me op dat soort momenten altijd heel erg rijk: een vriendin waarbij je ondanks haar zwangerschap dan gewoon even kunt huilen (kan alleen bij échte vriendinnen!) en manlief die dan zo lief is. Bij mij wil dat dan nog wel eens leiden tot tranen van geluk. Ik weet, ik ben een stomme emo-muts soms @ Zorra Eigenlijk is het niet eerlijk zat ik net te bedenken. Wij moeten alles maar ondergaan terwijl die mannen het maar gemakkelijk hebben: ff keertje sjorren en voor de rest hoeven ze alleen maar onze hand vast te houden #-o Nou, ik ga snel door, al weer teveel tijd hier vandaag....drukke dag. Ik ben er maandag weer!
Dat was dan een 3-dubbel warm bad gevoel Koosje: en je vriendin, en je lief, en het daadwerkelijke bad. Heerlijk! Op deze wachtbank is het saaaaai...... Heb het gevoel dat ik er al een wachtbank op heb zitten met dat wachten op ovutest. Nu weer een ander bankje, maar net zo hard, ongezellig en duurt nog zo lang! Nah ja, jullie ook welbekend
Ja meiden die mannen hebben het maar makkelijk! hahaha Ik weet wel dat het voor een goed doel is, maar toch ben je zenuwachtig.... Laten we maar hopen dat ik bij die groep hoor die niet zoveel last ervan heeft...
Goedemorgen meiden, Lekker weekend gehad? Koosje, goed geklust ? Natas, red je het nog een beetje op de wachtbank?! Lady Zorra, gaat het een beetje met het HSG in het vooruitzicht? Wij hebben een heeeeeeel druk weekend gehad, drie hele korte nachten, met als gevolg dat ik total loss en zwaar verkouden ben. Verkoudheid zat er de hele week al een beetje aan te komen, maar nu is het dan aan het doorzetten. Ik voel me belabberd Goede nieuws is dat ik zaterdagavond een posi ovutest had. YEAH.....mijn lichaam doet het weer! Alleen niet geklust zaterdagavond en zondag, we waren allebei echt TE moe. Wel vrijdagavond en zaterdagochtend. Bij een ander zou ik zeggen dat het dan nog wel zou kunnen, maar ik heb zwaar het gevoel dat dat te weinig is om deze maand een kansje te maken. Toen het vorige maand raak was hadden we veel vaker geklust, en dus ook echt vlak voor de eisprong. Maar goed, dat is ook niet erg......ik ben er erg relaxed onder nu ik weet dat ik zwanger kan worden, als het nog een tijdje duurt voor ik weer zwanger ben is het ook goed..... Koosje, wanneer moet je naar de gyn? Werkse meiden, allemaal succes met WACHTEN ](*,) ](*,) Joyce
Trouwens, heb hier een tijdje geleden het een en ander gelezen over de maancyclus. Ik weet niet zo goed wat ik daar wel en niet van moet geloven, maar ik zou toch ook niet zomaar durven uitsluiten dat er iets van waarheid in zit. Nu heb ik even op deze site gekeken: http://www.leichte.info/fuer_Frauen/kos ... lanung.htm Door mijn MK loopt mijn eigen cyclus opeens weer bijna parallel aan de maancyclus en volgende maand valt het zelfs helemaal parallel! Volgens de theorie is de kans dan het grootst dat je zwanger raakt. Ben errugg beniewd!
Nou Joyce, mijn cyclus loopt alle kanten uit maar niet samen met de maan! Ik denk dus ook bij jou dat er een kans in zit bij hoe jullie geklust hebben, maar ik kan me je gevoel voorstellen. Ik krijg een houten bips op deze wachtbank, maar het is niet anders Voel gelukkig niet allerlei zogenaamde zwangerschapskwaaltjes zoals vorige maand, daar ben ik wel blij mee. En toen ik de vorige keer zwanger bleek begon ik een paar dagen na NOD pas wat te voelen, dus dat ik nu niets voel zie ik ook niet als negatief. Vorige maand was de klap van ongi worden zo hard. Wij zijn voor mijn bedrijfsfeest zaterdag naar Night of the Proms geweest, met VIP-buffet vooraf en een afterparty erna. Als lid van de Evenementencommissie kun je leuke feestjes regelen Het was weer erg mooi (Chris en ik gaan er vaker naar toe). Wel een uitdaging om 250 man op tijd in de concertzaal te krijgen of na afloop niemand de bus te laten missen, maar het is allemaal goed gelukt.
Hey meiden, @Natas...hoe gaat tie? @Joyce Wat goed dat je je redelijk voelt onder het niet zoveel hebben geklust...maar goed jij bent natuurlijk al lang blij dat het weer werkt bij jou...kan ik mij voorstellen. We zijn het weekend weer door, druk gehad met verjaardag mannetje en etentje zaterdagavond. Geklust hebben we wel maar niet veel, op dag 7 en dag 10. Ik had volgens mij gisteren, dag 11, een positieve test en mijn vent wist dat ook (hij weet zo onderhand echt wel wanneer mijn vruchtbare dagen zijn), alleen wij hebben nu, na zo'n 17 rondes, al zo vaak op commando moeten klussen dat het niet echt goed meer wil lukken.. ...hij zit erg met gedachten rondom 'het moet nu' in zijn hoofd en doet erg zijn best, dat het mij en hem ook verdrietig maakt en het niet leuk is en niet lukt. Gisteravond was dat zo, het heeft niets te maken met dat er iets in de relatie is volgens mij, we zijn dol op elkaar en op andere momenten is de sex echt fijn maar de druk is te groot aan het worden geloof ik ...ik vind het echt erg moeilijk, zeg wel en voel ook wel 'dan deze maand maar niet' en het gaat mij in eerste instantie echt om ons, fijn klussen en niet alleen omdat het moet....maar toch is hij en ik ook toch een beetje teleurgesteld als het niet lukt, logisch maar niet bevorderlijk. Vind dit echt lastig...maar goed, deze maand zit er niet meer in. Ik wil mij echt richten op 'ons' en het fijn samen hebben met name buiten de dagen om. Liever pas over een tijd een kind en een fijn sexleven dan kosten wat het kost een kind met dit soort nare situaties... ](*,) Moeilijk hoor, maar voel mij er nu wel redelijk relaxed onder...al steekt dat 'ja maar, mijn leeftijd, ja maar we willen het zo graag' zo weer de kop op. Volgende week maandag naar de gyn, zou bijna denken 'help het maar een handje op weg' Liefs, Koosje
Lastig is dit Koosje! Je zit dan een beetje tussen 2 vuren in hè, tussen je kinderwens en de sexuele relatie tussen jullie tweetjes. Moeilijk om daar een gulden middenweg in te vinden, want wat voor de ene kant goed is is voor die andere kant van de medaille minder gunstig. Ik had net al geschreven hoe het met mij gaat : saai saai saai
@Natas Hoe doen jullie dat? Geeft die druk jouw man ook geen stress? Voel mij bijna alsof ik mijn mannetje een beetje verraad met dat ik dit aan jullie schrijf hij zou het niet leuk vinden als hij wist dat ik dit aan jullie schreef, maar goed...hoeft hij ook niet te weten en t is niet alsof we live elke dag bij elkaar op de koffie komen toch? Lfs, Koosje
Hoi Koosje! Ik zou inderdaad een soort van pauze nemen en alleen maar klussen wanneer jullie er echt zin in hebben! kan me voorstellen dat het op deze manier niet leuk meer is en je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft : ' Liever pas over een tijd een kind en een fijn sexleven dan kosten wat het kost een kind met dit soort nare situaties... ' Succes! en een hele dikke knuffel! Dag
He Koosje, Wat balen dat het nu zo loopt! Ik vind dat je groot gelijk hebt dat je er nu even geen druk achter zet. Ik heb ooit 1 keer een moment gehad dat ik dacht dat de kinderwens me mijn relatie ging kosten (kan in dat opzicht soms beetje drammertje zijn ) en dat wil ik nooit meer meemaken! Tuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen dat je dit met ons deelt, in feite "kennen" we je niet en je mannetje al helemaal niet! Soms is het gewoon lekker om dit soort dingen lekker anoniem van je af te schrijven, JUIST omdat je het er thuis niet (weer) over wilt hebben! Ik zou het volgende week bij de gyn ook gewoon bespreekbaar maken en aangeven dat je gezien je leeftijd vind dat er actie ondernomen moet worden. Ik zal zeker niet zeggen dat je dit of dat "moet" doen, maar ik kan me nog herinneren dat je ooit hebt gezegd dat jullie wondertje best in een petrischaaltje gemaakt mag worden. Stel je dat je dat ook echt zo voelt en vindt, en je zou gaan aansturen op IUI, dan weet je in ieder geval zeker dat je met elkaar vrijt omdat je van elkaar houdt en dat het niet alleen baby-making-sex is! Ik denk dat dat misschien al een heel stuk scheelt! Hou je taai meis, het komt goed!