negatieve ovulatietesten, toch eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door guusje30, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Joyce
    Fijn dat je het herkent, dat beetje dwangmatige dan...en ja, ik ben zo bang dat dit ons uiteindelijk gaat opbreken, denk ik en hoop ik vooral ook niet maar de kinderwens heeft gewoon toch meer invloed dan ik wil. Was de 'crisis'die je noemde bij je huidige partner? Als ja....wat goed dat dat weer recht is getrokken, wordt je ook weer sterker door samen...

Om deze reden hebben we ook al afgesproken dat we het idd ook bij de gyn gaan zeggen en dat dat ook samen met de leeftijd ons wel doet denken aan IUI....dat voel ik ook wel zo maar voelt ook wel een beetje als falen...gek misschien, weet dat ik er niets aan kan doen maar wel een hele stap en voelt als het beginnen aan de MM en dichterbij het punt komen van ooit misschien uitbehandeld raken...maar dat is op mijn meest bange momenten die ik niet veel ruimte geef :rolleyes: we komen er wel, we waren zwanger en ik heb een regelmatige cyclus, hij goed genoeg zaad...dussssss.......kom maar!

Mijn mannetje heeft wel eens het idee dat mijn zuurgraad te hoog is geworden sinds de miskraam....waaraan merkte jij, Joyce, dat bij jouw je baarmoederslijmvlies te zuur was? Wat klinkt dat vies :)

liefs,
    Koosje

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hahahaha, dat schrijf ik een beetje gek...'mijn mannetje heeft wel eens het idee dat mijn zuurgraad te hoog is geworden sinds de miskraam..' ....ben namelijk een erg zuur typje geworden :) :) ...not!

Koosje

3. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Crisis...dat klinkt akelig, het was maar heeeeel kort maar eigenlijk mag je het zo wel noemen. Het was in ieder geval heftig genoeg dat ik weet dat ik het niet meer mee wil maken. Het was inderdaad bij mijn huidige partner.

Toen ik in juni bij de gyn was voor buikpijnklachten maakte ze een echo. Ze kon zien (ik had het ook al aangegeven) dat ik heel dicht op mijn eisprong zat. De paar dagen rond je eisprong moet het slijm van de bmm minder zuur worden zodat de zwemmertjes er beter doorkunnen (hebben een HEKEL aan zuur!). Ze heeft toen met pipetje wat slijm weggehaald en dat op een lakmoespapiertje gedaan waaruit toen bleek dat de zuurgraad te laag was (=te zuur). Ik ben blij dat mijn gyn hier zo attent op is, dat schijnt niet overal zo te zijn. Ik heb hier ook wel eens gelezen dat er dan meteen tot IUI wordt overgegaan. Ik ben blij dat het bij mij op deze manier kan met aantoonbaar een zwangerschap tot gevolg.

Overigens kan dit door leeftijd/hormomen veranderen. Een vriendinnetje van me heeft een gezonde dochter en raakte maar niet opnieuw in verwachting. Onderzoek wees uit dat de zuurgraad de boosdoener was en nu is ze ook gaan spoelen. Terwijl ze dat bij de eerste zwangerschap dus niet had gedaan!

Vraag het gewoon aan de gyn. Als hij niet wil meewerken geef ik je wel de naam van de mijne, dat gaat qua afstand wel lukken.

Je laat het me wel weten hoe het gaat he?!

4. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    PS Hoe jouw mannetje het idee heeft dat jouw zuurgraad aan het veranderen is, probeer ik me maar niet teveel voorstellingen bij te maken :) :) :)

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hahahahahahaha....weet ook niet waar hij dat vandaan heeft.... :D :) :oops: ;)

En ja, natuurlijk horen jullie het na de gyn....ik had idd nog niet vaak gehoord van zo'n testje op zuurgraad, goede tip!

Liefs,
    Koosje

PS dacht gooi er nog maar eens een nieuwe avatar tegen aan...ben wat zoekerig....en wisselvallig these days.....ach, als dat alles is ;)

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Je hebt een leuke nieuwe grijns hoor Koosje! :D

Hoe wij dat doen..... wij hebben 2x per maand seks voor een baby.
    Daar komt het heel simpelweg op neer. Als ik door de week een positieve ovutest krijg proberen we te vrijen voor de kinderwens. Anders vrijen wij met ons probleem nooit door de week, dus met ovutest is het echt daar om te doen.

En ja, natuurlijk verhoogt dat de druk op de ketel. Er zijn denk ik 2 redenen waarom het soms niet lukt, en dat is omdat het door de week is (Chris is dan moe en gestresst) en omdat die druk opgevoerd wordt.
    Maar dit overleven wij wel. We weten waarom we het doen, we doen wat we kunnen en lukt het niet dan is dat spijtig maar geen crisis, hierna wordt ons seksleven weer normaal en zal niet hierdoor beschadigt raken. Wij hebben voor enorm hete vuren gestaan de afgelopen 10 jaar, ik ben ervan overtuigd dat dit geen bedreiging is voor onze relatie.

Oh ja, als Chris zou weten wat ik hier allemaal schrijf..... zou ie zo door de grond zakken. :oops:

7. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Natas
    Ja, dat is de instelling: lukt het rondom/op de vruchtbare dagen, dan is dat supermooi (want dichterbij een beeb), lukt het niet jammer, maar geen ramp. Misschien word ik zo wel 'geholpen' de kinderwens iets meer los te laten :)
    Deze maand voelt het ieg wel goed, we hebben het gisteren niet eens geprobeerd, gewoon omdat we geen zin hadden en het even rust wilden gunnen....voelde ook wel goed, gelukkig :D
    Zelfs ook wel rustig even niet op de wachtbank te zitten, hoewel...wel de wachtbank om naar de gyn te gaan ;)

@Dag
    Jij reageerde even geleden op mijn stukje overs ex...en volgens mij was toen jouw banner dat je al heel veel dagen overtijd was, hoe is t nu?

Koosje

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Even een nuanceverschil ;) : als het niet lukt, en we hebben beide gedaan wat we konden, dan geeft dat geen crisis in onze relatie.
    Maar het geeft bij mij wel een flinke dip wat de kinderwens aangaat. Dat kan ik niet zo makkelijk loslaten hoor, dan ben ik echt erg verdrietig en de wanhoop en angst worden dan weer even erger. Ik kan dat nog geen rust gunnen.

Ik ben blij voor je dat dit nu wel goed voor je voelt, en knap van je!

9. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Natas
    Ja, begrijp dat nuanceverschil....heb ik in sommige maanden ook al blijft het wel heel diep van binnen voelen dat het gaat lukken :D ...als ik daar op in kan tunen ;)

En jij bent alweer bijna van de wachtbank af zie ik! Wat gaat dat toch snel! (al zal het voor jou wel anders voelen ;) )
    Ben zoooo benieuwd! Ik duim.....en duim.....en duim.... [-o< [-o<
    Succes!

Liefs,
    Koosje

10. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik duim ook :thumup: :thumup: :thumup:
    Buiten dat mijn verkoudheid gelukkig weer wat minder is geworden, heb ik verder niet zoveel te melden. Vandaag of morgen wordt het weer tijd om op het al dan niet verschijnen van het gele slijm te letten. Niet dat we onszelf gek maken, neeeee..........helemaal niet :rolleyes: :rolleyes:

I

11. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik duim ook :thumup: :thumup: :thumup:
    Buiten dat mijn verkoudheid gelukkig weer wat minder is geworden, heb ik verder niet zoveel te melden. Vandaag of morgen wordt het weer tijd om op het al dan niet verschijnen van het gele slijm te letten. Niet dat we onszelf gek maken, neeeee..........helemaal niet :rolleyes: :rolleyes:

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hahahaha....lette daar eergisteren, gisteren en vandaag ook al op, weet dat het deze ronde niet raak is hoor maar is wel goed voor de statistieken :D . Ik meen steeds al wat te voelen 'lopen' :rolleyes: ....dat zou dan passen!

Koosje

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ennuh....mijn slijm na de eisprong is trouwens niet geel maar wit...zou dat nog uitmaken? Maar witte afscheiding droogt in wit ondergoed ook wel gelig op :oops: mss dus toch hetzelfde.

Koosje

14. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Oké....aangezien we hier toch allemaal zo open en eerlijk met elkaar zijn, kan mijn vieze praatje er ook nog wel bij.... :) :)
    Ik heb dus altijd dat ik een dag of vier-vijf na mijn eisprong een soort "rubberachtig" stuk slijm verlies :oops: . De enige maand dat ik dat niet had, was dus de maand dat ik zwanger bleek te zijn :( :confused:
    Dat is dus waar ik op let, niet zozeer de gewone afscheiding.....

DUSSSSS........weer genoeg gore praatjes voor vandaag, Joycie gaat weer aan de slag, centjes verdienen. Moet ook gebeuren.....

Liefs, Joyce

15. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hmmm.... #-o dat heb ik niet elke maand en toch ben ik nog niet zwanger.
    Dusss....voor mij geldt dat niet echt geloof ik.
    Wel meet ik het af aan de hoeveelheid wit slijm dat ik verlies idd zo'n 3-4-5 dagen na mijn ei...en ik heb daarbij het idee dat hoe meer wit slijm hoe kleiner de kans dat het raak is. Ik verwacht dus deze maand voor het einde vdeze week veel wit slijm/afscheiding.
    Hoop dat bij jou dat rubber-geel-goedje wegblijft!

Koosje

16. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Haha...ik geloof dat digi-dinnetjes ook echt digidinnetjes moeten blijven, want als ons cluppie ooit samen een borrel zou drinken, zou ik daar echt met een KNALROOD hoofd zitten...we weten echt véééél te veel van elkaar :) :)
    Wel heerlijk om zo lekker anoniem je zorgen te kunnen spuien!

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, we bespreken hier meer dingen dan ik met mijn liefste vriendinnen nooit bespreek....da's ook het grappige: we kennen elkaar niet maar toch zo goed. Ben er ieg blij mee!

Koosje

18. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Meiden, ik ga een beetje afstand nemen...
    We krijgen nu ook irritaties thuis, ik ben er teveel mee bezig.
    Temperatuur nog 1x in de 3 dagen.
    Ik zal af en toe nog wel even langskomen en lezen!

En laat nog wel even weten hoe mijn Hsg was!

Ik hoop dat ik straks hier alleen maar roze zie!

veel liefs LadyZorra

19. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Meis succes, ook met je HSG (23e toch?!)
    Liefs, Joyce

20. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Natas, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje zo aan het einde van de wachtbank?!

Deel Deze Pagina