Gelukkig ik vroeg me al af of het zo gek was dat mijn buik ook al iets was gegroeid in zo'n vroeg stadium. Ik heb nl. ook een foto laten maken met ca. 5 weken zo'n 4 weken daarna ook. Ik zag ook al verschil, maar normaal hoor je dat zoiets pas later zichtbaar wordt. Ik was dus al bang dat het dikker worden niks met de zwangerschap had te maken.
Ah, jij ook al dikker Essie? Vind ik ook wel fijn om te horen, dacht voor de fotovergelijking echt dat ik het me inbeelde of zo Ik weet wel dat dit nog niet door onze rijstkorrels kan komen van 1 of 2 centimeter groot, dat is natuurlijk logisch. Maar de baarmoeder is wel al aan het groeien en de darmen naar boven aan het drukken, en die darmen is wat wij nu zien. Maar dan nog vond ik het ook heel erg snel gaan ja!
Ik baal trouwens : had een link met een weergave hoe alles in de buik van de moeder verandert naarmate de zwangerschap vordert. Zie je heel goed hoe alle organen naar boven schuiven en in de verdrukking komen. Maar die link ben ik dus kwijt, whèhèeee
Ha meiden, @Essie Wat een leuke shirtjes.....crea dat je die ontwerpt, tuurlijk alleen maar leuk om met babayzaken bezig te zijn! En wat lees ik (en zie ik?): dikke(re) buiken? Ja, dat lijkt mij fijn dat je al wat ziet...maar 8 weken is al wel snel...zijn het er geen twee? Lijkt me een hele geruststelling! Ik heb (weer) even klotedagen....mss in schril contrast voor jullie nu even. Ik voel mij echt depri dat het bij ons loopt zoals het loopt, moet huilen als ik dit schrijf, t zit hoog. Zal wel door de hormonen komen en ook sterk omdat we gisteren alweer werden gebeld door de beste vriend van mijn mannetje dat zij in de tweede ronde zwanger zijn. Mijn mannetje is peetvader van hun eerste kindje en toen zij begonnen met 'werken' aan hun tweede zeiden ze ook echt dat ze zoooo hoopten dat wij ook zwanger zouden raken zodat we gelijk op zouden gaan. Voor hen ook minder leuk als zij niet uitbundig blij, blij, blij kunnen zijn..al hoewel we dat wel zeggen hoor. Ik heb idd Natas, deze dagen heel sterk de pijn van het verlangen en ik word er onzeker van, het doet echt zo nu en dan pijn in mijn lichaam en het sombere gevoel zeurt steeds wat op de achtergrond mee in veel wat ik doe. Het gekke is dat ik mij ook realiseer dat ik/wij hier vrij alleen in staan qua mijn omgeving...het is toch heel moeilijk dit gevoel uit te leggen, maar mss probeer ik het ook niet goed genoeg Maar goed....de komende dagen ben ik vrij en mijn mannetje ook, dus dan kunnen we lekker uitrusten, we zien wel. Dit wordt ook versterkt doordat het heel sterk voelt dat het niet raak is deze maand en dat we dus de komende maand niet zwanger mogen worden want de kijkoperatie is de 17e. Had zooo gehoopt dit voor te kunnen zijn. Maar goed, zal mss ff niet zo heel veel schrijven, moet even bijkomen, k zie wel even. Liefs, Koosje
Ah, lieve Koosje toch....... Dit is weer 1 van de momenten dat woorden te weinig zeggen en ik je een dikke knuf in real life zou willen geven. Want ik kan wel zeggen dat ik je begrijp, dat ik die angst ken en nog steeds wel es heb als ik bedenk dat dit nog fout kan gaan, dat ik me de grote stap naar kijkoperatie kan voorstellen, dat het horen van een zwangerschap in je direct omgeving zo retemoeilijk is, enzovoort....... maar het dekt allemaal de lading niet. Het klinkt allemaal zo cliché. Ik kan me voorstellen dat ons zwangergemiep moeilijk voor je is en misschien ook wel niet helemaal op z'n plek hier. Als je wilt dat we er minder over schrijven moet je het zeggen hoor! Ik hoop dat je de komende dagen een beetje kan bijkomen met je mannetje meid. Doe wat goed voor jou is meis, dikke knuf!
Lief je reactie...dank je wel, doet me veel. Jullie gezellige geklets over jullie zwangerschappen moet gewoon lekker doorgaan, we hebben zo'n gezellig clubje met jou, Joyce, Essie, Mooiniet....nee hoor, ik ben ook benieuwd naar jullie, echt waar. Iik merk alleen dat ik zelf weer even wat afstand nodig heb en dus dat ga ik de komende weken even nemen, ik lees even meer dan ik ga schrijven....dat lezen doe ik heus hoor, leef zo met jullie mee. Het gaat inmiddels wel wat beter, bij ons beiden blijft de ondertoon alleen nog wat verdrietig, maar dat kunnen we wel delen (met wat geruzie tussendoor ). Meisies, tot later! Liefs, koosje
Ik kan me wel voorstellen dat wat afstand (proberen te) nemen van het geheel beter voor je is Koosje. Doe wat goed voor je is meis, ik hoor uiteraard graag weer snel van je maar merk wel wanneer jij eraan toe bent. En vergeet niet met je mannetje...... ruzietjes zijn er om goed bijgelegd te worden Ik ben vanmorgen bij de VK geweest. Ik verwachte eigenlijk alleen wat administratieve dingetjes, gezellig maar niets spannends. Maar omdat een week geleden de echo al uitwendig gelukt was en mijn baarmoeder dus waarschijnlijk hoog ligt, durfde ze het wel aan om te proberen het hartje te horen. Baarmoeder bleek inderdaad al boven het schaambot uit te komen. Ze moest wel even zoeken, het wurm blijkt rechts te liggen, maar we hebben het hartje weer gehoord! Zo fijn! Afgelopen maandag waren we trouwens bij mijn oudste stiefje. Is gebruikelijk dat we elkaar met kerst zien en ik vond het ook wel weer es tijd worden. Ze had als cadeau een mooie doosje met allemaal babyspulletjes voor ons. Ontzettend lief, al vinden wij het wel wat vroeg voor dit soort dingen. Maar haar goede en lieve intentie is heel wat belangrijker en daar ben ik erg blij mee. Ze leeft ontzettend mee, vind het hartstikke leuk en gunt het ons ontzettend, heel fijn is dat. Essie, jij hebt je 2de echo vandaag...... ik duim, en ben erg benieuwd!
Lieve allemaal..... Wat een verschillende kersten voor ons allen! Natas en Essie lekker zwanger en Koosje en ik nog hopende, maar toch ook weer in verschillende fases.... Voor de eerste twee dames: ik ben zooooooooooooooo blij en ook zoooooooooooo jaloers Ik kan niet anders dan heel hard hopen dat het allemaal goed gaat met jullie allebei! En inderdaad, ALLES vertellen hoor! Niets achterhouden alleen omdat wij nog niet zwanger zijn....! Voor Koosje: heel goed voor te stellen dat je weer een stapje terug doet. Je moet echt naar je eigen hoofd en lichaam luisteren, want dat is het enige waar het om gaat! Dit is het fabriekje waar het uiteindelijk allemaal in moet plaatsvinden. Nadat ik was gestopt met roken heb ik maanden lang lopen sukkelen met me weer "lekker in mijn vel" te voelen en nu, eindelijk, na een maand of 8 voel ik me goed. Ik denk niet meer zo na over zwanger worden (ik word liever verrast), ben niet meer met roken bezig (pffff!) en ben bijna op het gewicht dat ik wilde. En als je lekker in je vel zit, dan gaat je lichaam vanzelf mee doen en ben je vrolijker etc. etc. Ik weet niet of dit voor jullie ook geldt, maar ik voel het echt! O, by the way, de zaadjes dok voor mijn Chris was dicht de vrijdag voor kerst, nu moeten we wachten tot de eerste week van januari..... Dus nu zitten we allebei op een kussentje..... Ik ben nog lekker vrij tot 7 januari, ik hoop dat jullie ook nog een paar vrije dagen hebben?! Als ik niets meer hoor (ik ga de 30e naar Budapest) dan wens ik jullie vast een heel fijne jaarwisseling. Knuffels![/img]
Is dat heel toevallig niet iets van de BBC? Ik heb namelijk lang geleden een heel coole docu op tv gezien hierover. Die was van de BBC....
Hallo meiden, allemaal een beetje leuke kerstdagen gehad? Ikzelf heb 1ste kerstdag voor het eerst boven de WC gehangen (en overgegeven). Jippie. Jeetje Koosje, ik vind het zo moeilijk om te reageren op jouw omstandigheden. Ten 1ste omdat ik wat later in jullie clubje ben gekomen en dus ook niet alle eerdere verhalen heb meegekregen. Ten 2de: zit je hier lekker zwanger te zijn en heb jij het zo moeilijk. Ik vind dat toch lastig hoor! Ik leef wel met je mee. In het echte leven heb ik nu ook zo'n moeilijke situatie: mijn zwager en schoonzus zijn inmiddels 6 of 7 jaar bezig voor een kindje. Ze hebben er eentje gekregen, hoe is nog steeds een medisch raadsel. Maar hun wens voor die 2de is zo verschrikkelijk groot, net zo groot als naar die 1ste. En dat begrijpen heel veel mensen niet en ze krijgen vaak te horen: "maar je hebt toch al een kindje!" En in hun omgeving zijn er nu zoveel zwanger en steeds is er voor hun dan weer een klap. En als er nou eens een aantoonbare reden was waarom het niet lukt! Alles is bij beiden oké. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Leuk dat je het hartje weer hebt gehoord Natas! Echt super voor je. Ik heb vanavond om 20.30 uur inderdaad de 2de echo en ik ben net zo zenuwachtig als vorige week: want nu moet het toch echt verdubbeld zijn qua grootte. Ik hoop sowieso binnenkort ook een foto van frummel in mijn album te mogen tonen. Al zal dat even duren tot ik weer werk, want hier kan ik (geloof ik) niks inscannen. Heb jij trouwens wel eens gedacht aan een extra 3d of 4d echo? Ik heb me er de afgelopen dagen eens in georiënteerd: lijkt me erg leuk om straks eens te doen. Nou dat was het wel weer even. Oh ja m'n shirtjes zijn vanochtend binnengekomen. Ze zijn erg super, maar ze lijken zo groot. Al zijn ze maat 50/56. Ik had al een ander shirtje in diezelfde maat, maar dat verzuipt echt in die nieuwe shirtjes. Maar goed liever te groot als te klein. Doei.
Mooiniet, uhm nee die site was iig niet van de BBC. Jij alvast goede reis naar Budapest, veel plezier en ook goede jaarwisseling! Wij zijn ook vrij tot 7 januari, heerlijk relaxen. Ik duim vanavond voor je Essie! Ik denk dat we wel een 3d of 4d echo gaan laten maken ja, heb een 3d van oudste stiefje gezien en dat was idd harstikke leuk. Zo rond de 28 weken of zo denk ik. Wat naar voor je zwager en schoonzusje, en ik kan me voorstellen dat dat voor jou ook best een lastige situatie is. Hebben zij er veel moeite mee dat jij zwanger bent?
Ja op zich hebben ze er heel veel moeite mee, maar alsnog proberen ze zo blij mogelijk voor ons te zijn. Al valt dat natuurlijk heel zwaar soms. Ook al zijn ze nu al redelijk ver in een adoptieproces. Natuurlijk zijn ze daar heel blij mee, maar toch is dat anders. Hun zoontje had gevraagd toen hij hoorde dat ik een kindje in me heb: "dat ga jij niet meer hebben hè mama?" Tja haar reactie is wel te raden "nee schat nooit meer". Ze hoopt wel straks op te mogen passen ondanks alle oma's en opa's. Ik heb wel eens gedacht: als we nou een tweeling (of meer) krijgen dan laten we er eentje adopteren door hun, maar goed dat doe je natuurlijk niet, maar zo graag zou ik het ze gunnen!
Moeilijk voor ze hoor, phoe. Hé, ik zie in je onderschrift staan dat de 2de echo goed was : gefeliciteerd! \/
Ja mijn 2de echo was inderdaad goed. Het vruchtje is maar liefst 2 cm gegroeid en dat houdt dus in dat ik gewoon net zolang zwanger ben als mijn banner al aangaf, zelfs al iets verder. Ik heb nu wel foto's en die zal ik zo snel mogelijk plaatsen. En in 1ste instantie was wederom de video opname mislukt, maar ik mocht gelijk terugkomen voor nog een nieuwe echo. Echt super! Natuurlijk kreeg ze frummel er toen wel wat minder mooi op, maar toch. Wel lag frummel met de 1ste echo met het hoofdje naar links en een half uurtje later met de 2de echo lag het hoofdje naar links. Ook kon de verloskundige ons de 2de echo de kaak van frummel laten zien en dat was een half uurtje ervoor niet zichtbaar. Maar ik heb nu wel mijn video ! Gisteren trouwens weer wezen shoppen voor frummel, ditmaal bij Prénatal. We hebben een velours boxpakje met een leuk beertje erop, 2 rompertjes met datzelfde beertje en een mutsje met wederom het beertje gekocht. Daarnaast hadden ze een aanbieding met de Maxi-Cosi CabrioFix in de kleur Lemonade uit de collectie van dit jaar. Die moet er dus uit en ging weg voor 109,- i.p.v. 159,-. Na lang twijfelen hebben we hem toch gekocht. De bijpassende voetenzak hadden ze daar niet meer (en ze konden er ook niet meer aan komen), maar die heb ik 's avonds nog in andere winkel gevonden, ook in de aanbieding. Vandaag eens goed gekeken naar het zitje en ik ben er erg trots op \/ ! Nou dat was het wel voor nu. Tot schrijfs, Ester.
meiden, ff heel snel update: maandag heb ik meer tijd. Wintersport was SUPER: alleen maar supersneeuw en strakblauwe hemel gehad, HEERLIJK! Koosje: heeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel. Je banner is weg? Ben je nu wel al ongi geworden dan? Natas en Essie: super dat alles goed gaat! Ben wel gisteren ongi geworden Later! Liefs, Joyce
Hey, daar is ons skimeisje weer! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad, klinkt helemaal goed! Maar niet fijn dat je ongi bent geworden En had nog niet gezien dat Koosje haar cyclusbanner weg is..... hierdoor en door de tekst in haar onderschrift denk ik ook dat ze dus ongi is geworden Fijn Essie dat de groei helemaal goed gaat en uiteindelijk de video wel is gelukt! Dat shoppen klinkt aanstekelijk...... nog heel even wachten, en dan ga ik ook los!
Hé Joycie, welkom terug! Ik sluit me aan bij Natas: fijn dat je vakantie zo leuk is geweest en inderdaad jammer dat je ongi bent geworden . Het was mij ook nog niet opgevallen dat de banner van Koosje weg was, want ik heb niet meer terug zitten lezen en nieuwe berichten waren er niet. Maar ik vrees dat ik me bij jullie moet aansluiten in jullie mening. Tot slot: blijkt dat we thuis wel foto's in kunnen scannen (eigenlijk verbaasd me dat niks). Dus ik heb de 2 echofoto's van frummel online gezet in mijn album. Kunnen jullie em ook zien. Doeg.
Zo, nu even meer tijd dan gisteren. Ik hoef jullie niet te vertellen hoe het gaat de eerste dag na de vakantie: ladingen vol was en niets in huis dus nog boodschappen doen.... Bovendien schrijf ik hier altijd liever als ik alleen ben dan wanneer manlief over mijn schouder mee zit te kijken. Het is toch een beetje "vrouwengezeur" wat wij hier delen, toch ? Of ben ik de enige die er zo over denkt? Lieve, lieve Koosje......ik vind het zoooooo erg voor je dat je je zo voelt Ik gun het je zo ontzettend dat je ook zwanger raakt.....weet niet zo goed wat ik nu tegen je moet zeggen. In ieder geval vergeet ik je niet, OOK niet als je alleen maar even meeleest. Houd je ons wel op de hoogte over hoe de kijkoperatie gaat?! Hele dikke knuffel en hopelijk tot gauw! Natas en Essie....ik ben echt zo blij dat het goed gaat met Frummel en Frummel! Dat geeft ons ook hoop dat het wel kan! Ik wil heel snel volgen! Toen ik zaterdag ongi werd had ik het even moeilijk, maar dat kwam niet alleen daardoor. Ik had ook net afscheid van mijn familie (buitenland) genomen en de kinderen weggebracht. Die hebben we maar om het weekend en als je ze dan net een hele week hebt gehad dringt het altijd tot me door hoe oneerlijk het is dat we ze niet meer zien omdat mevrouw de ex daar destijds niet aan mee wilde werken. Toen nog de ongi daar boven op en de tranen zaten heel hoog..... Maar goed, inmiddels is alles weer goed en als ik nu op de webcam kijk (sneeuwt heeeel hard) ben ik alleen maar blij dat we zo'n fantastische week qua weer en sneeuw hebben gehad! We hebben echt super kunnen skien en de kinderen gaan als een speer. We zijn gewoon met z'n allen van zwart afgegaan. Ik ben ZOOO trots op ze! De avonden waren ook heerlijk: saunaatje, haardje aan, wijntje (of drie ) erbij, kortom alleen maar genoten. De komende weken zullen weer rustig aftellen zijn naar de vruchbare dagen....daarna weer twee weken wachtbank. Pfhhh....het wordt beetje saai. Ik vind onderhand dat het wel tijd wordt... Maar ja, je hebt nu eenmaal niet alles zelf in de hand (helaas ). Zo, jullie zijn weer helemaal bij. Ik wens jullie een hele goede jaarwisseling en voor komend jaar heel veel liefs en gezondheid. En vooral: dat het voor ons allemaal maar een vruchtbaar jaar mag worden! Liefs, Joyce
Wow Essie, wat een mooie frummel! Joyce, ik kan me voorstellen dat het zaterdag allemaal wat te veel werd. Dat was allemaal even te veel zeg Ik hoop zó dat 2008 een mooi vruchtbaar jaar wordt voor iedereen! [-o< Lieve Koosje, hele dikke knuf. Maak me best wel een beetje zorgen om je, maar neem je tijd hoor.
Nou meiden, ik heb afgelopen maand getest met ovulatietesten maar geen ei kunnen vinden. Nu getest en wat blijkt zwanger. Dus heb hem toch ergens gemist! Dus er is nog hoop, gewoon blijven klussen je weet maar nooit