Nou meiden allereerst wil ik jullie allemaal een mooi 2008 toe wensen En dat voor iedereen alle kinderwensen uit mogen komen en voor de zwangeren: op een hele mooie en goede zwangerschap !
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan. Doet me een beetje aan mijn eigen situatie denken: ook ik had geen LH-piek kunnen vinden in de maand dat ik zwanger bleek te zijn en ook ik heb hem dus toch wel ergens gehad, die eisprong :-s .
Lieve allemaal, ik wens jullie een heel fijn, goed, warm, gezellig en gezond 2008! En voor Joyce en Koosje heb ik er nog een speciale grote wens bij : een vruchtbaar 2008! Gisteren was mijn eerste jaarwisseling die ik sinds járen rookvrij en nuchter heb gevierd. Een hele ervaring De kinderchampie was best lekker hoor, maar toch vreemd een ander aangeschoten te zien raken als je er zelf met je nuchtere hoofd al gapend naast zit, hihi.
Joepie, ook de echo van vandaag was helemaal goed! Hartje klopte en in goede snelheid, vruchtje mooi gegroeid en de ontwikkeling ligt tot op de dag af precies op schema. Weer de bevestiging van de gyn gekregen dat met zo'n mooie echo op deze termijn het extra verhoogde risico v.d. eerste 12 weken op miskraam eigenlijk al wel geweken is. Dat is heel fijn weer te horen! Maar goed, garantie tot aan de deur weer natuurlijk. Ik zal toch blij zijn als we die 12 weken daadwerkelijk op de kalender hebben staan en als de nekplooimeting voorbij is. Volgende echo met nekplooimeting is 18 januari. Ik zag zelf het hartje eerst niet kloppen, dus schrok me weer rot. Duurde heel even voordat hij zei en aanwees dat het hartje klopte, nou mijn hart zat al in m'n keel! Ik zag zelf ook de ontwikkeling tussen deze echo en de vorige. Je kon de uitstulpinkjes van armpje en beentjes zien, plus de vorm van hoofdje en rompje waren al een beetje te herkennen. Inscannen lukt even niet, ik kom volgende week pas weer op kantoor. Meiden, hoe is het met jullie?
Lieve meiden, Een super gaaf 2008 gewenst! Ik ben weer terug uit Budapest; was uiteindelijk niet zo cool, want heb een voedselvergiftiging opgelopen tijdens oud en nieuw. Ik zal de details maar niet melden...... Was bang dat we niet naar huis konden vliegen, maar heb nog snel op nieuwjaarsdag een dok in het hotel laten komen die me een tweetal injecties heeft gegeven tegen de misselijkheid. Niet slim misschien wegens de kinderwens (precies tijdens mijn vruchtbare periode), maar het was echt niet uit te houden en was als de dood dat ik in het hotel moest blijven! Anyway, heel veel geslapen en ben nu weer redelijk op de been. Koosje, net als de anderen geef ik je een hele dikke warme knuffel en wens je alles wat je hartje begeert in 2008! De rest natuurlijk ook, maar volgens mij gaat het daar heel goed mee
Dus ook zonder positieve ovu testen kan je wel degelijk een eisprong hebben?! Dat is goed nieuws want ik kan ook maar geen positieve testen krijgen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Liefs Dib
Natas wat super dat je 2de echo ook goed was! Ben heel blij voor je \/ ! Wat grappig dat jij er al uitstulpinkjes van armpjes en beentjes kon herkennen. Ikzelf kon dat bij mijn laatste echo van 10 weken en 1 dag niet, maar ik moet wel zeggen dat het lijkt dat de echo apparatuur welke bij jou worden gebruikt duidelijkere beelden lijkt te geven. Mijn volgende echo is bij bijna 14 weken, dus ook ik hoop dan ook veel meer vormen te zien, maar volgens mij MOET dat dan gewoon! Ik las gisteren op het internet dat de kans op een miskraam in de 3de maand nog maar 10% is dus dat is voor ons allebei goed nieuws . Ik zit sowieso al in de 12de week en deze is over 6 dagen ook volledig afgerond, dus ik heb er eigenlijk al wel goede hoop op! Al zal ik toch wel weer zenuwachtig worden rond de 22ste . Dus jij kan nu ook aan het shoppen gaan : Nog 1 klein vraagje: ik werd erop geattendeerd dat ik deze week mijn kraamzorg moet gaan regelen. Maar heb jij enig idee waarop je de beste kraamzorg selecteerd of zal het allemaal niet zoveel uitmaken? Hier zitten Kraamzorg De Waarden (zit op meerdere plekken in Nederland) en Kraamzorg Betuwe en Geldersche Vallei. Ik moet de knoop doorhakken, maar heb nog geen idee welke. Ook moet ik binnenkort eens contact opnemen met een kinderdagverblijf, maar dat is nog zo ver weg, dus ook daarvan geen idee........... Mooiniet: wat vervelend dat je een voedselvergiftiging hebt opgelopen :thumbdown: . Wel fijn dat het nu weer beter gaat! Maar was het verder nog wel een beetje leuk? Ik hoop voor je dat die injecties inderdaad geen nadelig effect op je kinderwens hebben. En Joycie alles in orde? We zien je al een aantal dagen niet meer? Nou doei allemaal.
Natas & Essie: ik ben zo waanzinnig blij voor jullie allebei! Met alle verhalen kun je het bijna zelf voelen..... Nu niet meer te veel rare dingen op het internet lezen hoor, dat is nergens voor nodig Budapest is echt een super stad. Ontzettend veel te zien en het was helemaal wit van de sneeuw, super romantisch; we hebben dan ook veel geklust Op 31 Dec. zijn we samen de stad in gegaan, maar op 1 Jan. ging dat dus echt niet :-& We gaan zeker nog een keer terug in het voorjaar.
Ik ben er nog hoor! Ik heb het alleen de afgelopen dagen erg druk gehad met achterstand van de wintersport inhalen Natas: super gefeliciteerd met je tweede goede echo! {|= ben echt heeeeeeel blij voor je! Mooiniet: ik sluit me aan bij Essie en hoop dat de injecties geen nadelige gevolgen hebben gehad! Ik ga snel verder, ben de hele dag in vergadering geweest en mijn bureau ligt vol! Groetjes, Joyce
Koosje, als je dit leest : hele dikke mega knuf! Joyce : oei dat is het nadeel van vakantie hè, die stapels Mooiniet : welkom terug! Wat jammer van je malaise zeg, verdarrie. Maar wel een goed excuus om er nog een keer naar toe te gaan. Essie : ja jouw echofoto's lijken van minder duidelijke kwaliteit te zijn dan de mijne. Maar met 14 weken zal alles beter te zien moeten zien. Maar hé, ook jouw risico op miskraam is al veel verder gezakt hoor! Jij hebt ook al hele mooie echo's achter de rug, mijn gyn heeft echt de uitspraak gedaan dat het extra risico dan al eigenlijk nihiel is. Ja, ik ben vandaag gaan shoppen voor positiemode want de spijkerbroeken krijg ik echt niet meer dicht (heb voor kantoor gelukkig een paar broeken die me eigenlijk wat te wijd zijn). Maar jeetje zeg, ik moest me goed vasthouden aan mijn roze wolkje van gisteren want ik viel er bijna vanaf na het zien van het totale aanbod hier in Almere : wat weinig en wat tuttig! Maar goed, dat is een luxeprobleem Ik heb ook nog geen kraamzorg geregeld hoor, wacht dan echt tot de 12 weken. Ik weet wel dat je het dan ook moet gaan doen, maar eerder doe ik het niet. Was de vorige keer ook blij het nog niet gedaan te hebben. Hoe ik dat moet selecteren weet ik ook niet niet. Wel weet ik dat ik eerst mijn verzekeraar moet bellen om te kijken met wie zij samenwerken, dan zullen er wel een paar afvallen.
Natas, wat raar dat ze niets leuks hebben...Hebben ze daar geen H&M of Benetton met zwangerschapskleding?! Ik kan me je gevoel wel voorstellen, nou IS het eindelijk zo ver, hebben ze niets leuks.... En op onze leeftijd zijn we nog steeds hip, toch Ik denk dat je met een paar goede broeken al een heel eind komt: de brei-mode van deze winter (ff shoppen voor leuk vest en jurkje in de uitverkoop )en tunieken-mode die deze zomer ook weer komt, laten heel wat ruimte voor een groeiende buik! Succes!
PS Ben net ff snel half uurtje de stad in geweest: als je kijkt bij de nieuwe collecties van Mexx en Dept ga je voor bovenkleding zeker ook slagen buiten de traditionele zwangerschapskleding om! Succes en fijn weekend!
Volgende keer ga ik dan zeker ook even langs Mexx! Dept hebben we hier niet. Qua bovenkleding is het idd een stuk makkelijker, en straks met jurken en tuniekjes zal het zeker te doen zijn. Maar verder is het aanbod van positiemode gewoon heel klein. Hier in Almere komt het neer op Miss Etam, H&M, Prenatal en C&A (met b.v. in heel C&A 3 zielige rekjes, tuttig, slechte kwaliteit, etc.). We hebben ook nog een FutureMaman, maar dat vind ik voor die paar maandjes weer erg duur. Maar goed, al moet ik er 7 maanden bij lopen als een hobbezak dan is 't ook goed hoor!
Hahaha! Zo zou ik het ook zien.... gewoon het zwanger zijn is al genoeg! Wat kan kleding je dan schelen?
Nou ik had me dus ingeschreven voor kraamzorg bij degene die dus mijn voorkeur had. Helaas kreeg ik gisteren al een afwijzing: ze zaten al vol . Dus gelijk de volgende aangeschreven en maar hopen dat daar wel ruimte is, anders moet ik naar zo'n vaag bureau waar ik nog nooit van had gehoord. Hoe is ie verders met iedereen? Ik heb trouwens mijn vorige week aangekochte Maxi-Cosi in mijn album gezet .
Oh ja vergeet ik nog te zeggen: is de buurvrouw van 2 huizen verderop ook zwanger. Ze loopt net een krappe 3 weken voor. Wel grappig, want dan heb ik iemand waarmee ik in mijn directe omgeving ervaringen/ideetjes kan uitwisselen! Daarnaast is de vrouw van de neef van mijn man 1 dag na mij uitgerekend, maar ja die woont op 1,5 uur rijden. Maar ook heel leuk dus.
Ik ben erg nieuwschierig hoe het met Joyce en Koosje is! En MooiNiet? Dat is leuk Essie, andere zwangeren bij je in de buurt. Kun je gezellig mee kleppen en alles mee uitwisselen. Mooie Maxi Cosi! Ik las eergister dat je je extra vroeg moet aanmelden bij de Kraamzorg als je in de zomermaanden bevalt ivm hun vakanties...... toch maar snel induiken dan!
Hey ladies, Zo...weer een beetje opgeknapt al ligt de wereld van de zwangere meiden ff heel ver af van mijn wereld...maar ben zeker blij voor jullie en dat het allemaal zo goed gaat! Dat je met je blote buik het internet op durft Natas...lefgriet maar ach, als je weet dat er een prachtig kleintje in groeit wil je het natuuuurlijk ook aan de hele wereld laten zien! Voor Mooiniet is het nu spannend aan het worden lees ik...en Joyce moet aan de klus had ik bij haar al gelezen in een pb-tje. Maar girl: jij zit zo goed in je vel dat deze klusdagen niet stuk kunnen toch? Strak velletje, bergen energie... Bij mij begint het weer een beetje te komen al is het wel spannend en voel ik mij hier wel het verst af van zwanger worden van ons kluppie We hebben namelijk gehoord dat het zaad van mijn mannetje toch niet goed is (gelukkig niets ernstigs en niets op echo gevonden, gelukkig ) en dat we dus ver af zijn van spontaan zwanger worden. In mei 2007 was het nog redelijk tot goed dus volgens de gyn verwonderlijk dat het nu zo is. We laten het nu maar aan de gyn maar samen met mijn leeftijd en de tijd dat we bezig zijn rekenen we op IVF, in het beste geval IUI. Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel goed inmiddels omdat ik erg op zie tegen het weer zelf verplicht moeten klussen (heb daar een traumaatje van op gelopen geloof ik ), maar na volgende week donderdag mijn kijkoperatie maken we een plannetje met de gyn hoe verder. Er is nu tenminste wel een oorzaak voor het zo lang duren vanz wanger worden...ik vond het zo raar: we hebben zo vaak op tijd geklust en ook vaker .....nou ja, dit is de update! Ik houd jullie in de gaten meiden...big sister is watching you ....zal mogelijk wel wat minder blijven posten want zo nu en dan trek ik het verschil in onze werelden even niet. Laiverds, geniet van alle mooie dingen, tot snel! Lieve groet, Koosje
Koosje, ik had het al eerder gevraagd maar nu ga ik het gewoon doen : niet meer zo expliciet posten over mijn zwanger zijn. Ik kan me volkomen voorstellen dat je dat af en toe niet trekt. En dit topic in dit deel van het forum is voor zwanger worden, niet zijn. Jij, en andere nog niet zwangeren, moeten hier hun veilige haventje kunnen vinden. Waarschijnlijk IVF...... een hele stap, maar wel eentje vooruit. Ik hoop dat je het voor jezelf ook zo kan zien, want dat is het echt wel. In plaats van aanmodderen en trauma'tjes kweken kan er nu gericht aan gewerkt worden. Wel spannend, phoe! Ben blij even wat van je gehoord te hebben, hele dikke knuf, Natas.
? Bedoel je dat ik schreef dat het verschil in werelden even heel groot is? Dat gaat toch niet expliciet over jou en het dubbele is in mijn stukje toch voelbaar? Ik gun jou werkelijk de mooiste zwangerschap die er is en een nog veel mooier guppie! Wellicht dat ik ook pas weer moet schrijven als ik dat dubbele kwijt ben voor mijn gevoel of als het niet zo op de voorgrond staat...dat is wellicht meer fair...zo maakt het het voor jou ook niet leuk te schrijven over je zwangere zaken of voel je je bezwaard, dat begrijp ik ook. Wellicht moet ik toch gaan posten bij een ander onderwerp...ik denk er over. Point taken ieg! Liefs, Koosje