hallo meiden sorry als ik dit topic ergens anders plaats maar weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen ... zal maar met de deur in huis vallen... mijn vriend en ik hebben gisteravond sex gehad, en is het condoom stuk gegaan, nu heb ik wel meteen de MAP gepakt, maar ik zit ook midden in mijn vruchtbare dagen ......... poeh he... ben er onbewust wel mee bezig.. ben al mama van 2 kids 1 van bijna 3 en 1 van bijna 1 .. en we hadden voor ons zelf zoiets van over een jaartje willen we kijken of we voor een derde willen gaan ... bij wie is het goed gegaan, dus niet zwanger geraakt, en bij wie is het ook "goed" gegaan en wel zwanger geraakt. ik kan me nog van een hele poos terug herinneren dat ik ok een MAP heb gepakt maar toen had ik ontzettende buikpijn erna en nu niets .......... wil dat ook wat zeggen ? Liefs Citygirl
De MAP is de morning after pil? En die heb je gewoon standaard in huis liggen? Heel eerlijk snap ik niet zo goed waarom je niet gewoon aan de pil bent of een spiraaltje hebt geplaatst. Dan had je je nu ook niet druk hoeven te maken. En wat betreft het gebruik van de MAP....sorry, ik wil dolgraag zwanger raken dus nee, geen ervaring mee. Vind het persoonlijk ook een beetje misplaatst hier. Succes de komende weken. Denk niet dat je zwanger bent maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. x Kweenie
Vreemd verhaal dit...maar nee, als jij de map hebt genomen ben je niet zwanger en ik zou niet weten hoe dit voor buikpijn moet zorgen dus dit heeft er weinig mee te maken. Volgende keer even ergens anders plaatsen!
In condooms zit ook zaaddodend middeltje had ik begrepen. Daarbij zou het wel heel knap zijn als je van 1 keer in 1 maand meteen zwanger bent. Natuurlijk is de mogelijkheid dan wel aanwezig, maar hoe groot is die? Daarbij garandeert de morning after pil dat je niet zwanger kunt worden als je deze keurig binnen de tijd inneemt. Net zo betrouwbaar als de pil dus, lijkt mij. Ik raad inderdaad ook aan, om aan de ''gewone'' pil te gaan, als je geen zwangerschap wenst Succes
Volgens mij is krijg je altijd buikpijn van map....heb het nog nooit gebruikt, maar zo'n pil doet iets in je lichaam, dus buikpijn kan dat volgens mij wel veroorzaken. Dat ze niet aan de pil zit kan ze goede redenen voor hebben!
Als je de morning after pil hebt gehad, ben je als het goed is niet zwanger. Als je 'm binnen de juiste tijd ingenomen hebt. In de bijsluiter staat ook wel voor hoeveel procent deze betrouwbaar is. Dat je last van je buik ervan krijgt, is normaal, al moet dit natuurlijk niet te lang duren, je kan er ook erg misselijk van worden, en als je moet overgeven moet je een nieuwe nemen. Ik heb het zelf 1 keertje gehad, maar heb er geen last van gehad, en was ook niet zwanger. Misschien is aan de pil gaan of een spiraaltje nemen niet zo'n gek idee.
Ik ben het helemaal met Kweenie eens, vooral ook dat het misschien nogal misplaatst is. De meeste hier willen dolgraag zwanger worden en als je dan leest dat iemand de morning after pil zo in huis heeft liggen geeft dat mij toch geen prettig gevoel
hoezo heb je de map in huis liggen dan? Dat snap ik niet helemaal. normaal zou je die bij de ha op moeten halen toch?
Meiden, dat jullie graag zwanger willen worden hoeft toch niet te betekenen dat een ander dat ook moet willen?! Verder denk ik dat met "ik heb de MAP gepakt"wordt bedoeld dat Ts deze heeft gehaald bij de apotheek. Ik denk dat ze Belgische is, daar is het normaal om te zeggen dat je iets hebt "gepakt". Maar om op het onderwerp terug te komen, als je hem optijd hebt geslikt ben je echt niet zwanger!
Nou, ik was laatst bij kruidvat vor zwangerschapstesten en meteen daarnaast zag ik een doosje met de morning after pil. Die krijg je tegenwoordig dus ook blijkbaar gewoon bij de drogisterijen. Ik was een beetje aan het neuzen welke testen ze allemaal hadden enzo en toen dacht ik: hé, wat is dat voor middeltje. Dus ik dichterbij kijken, er stonden zulke vrolijke roze letters op. Ging het dus om de MAP, die moest ik dus niet hebben. Gauw terug gelegd. Ik neem aan dat de MAP wel goed betrouwbaar zal zijn hoor. Je kunt nu niet meer doen dan de MAP zijn werk laten doen en wachten op je mentruatie. Succes.
Waarom is het kwetsend als iemand over de map schrijft? Het is volgens mij niet veel anders dan een gewone pil. Je neemt het bovendien voor de zekerheid! Veel vrouwen die hem nemen zijn niet zwanger maar willen zeker weten dat ze dat niet zijn. Er staat in de post van TS ook nergens dat ze hem al in huis had liggen hoor (en dan nog...). En daarbij: ik proef erg dat ze het niet erg zou vinden als 'het er doorheen komt'... Antwoord aan TS: ik vermoed dat de map redelijk veilig is (in de zin dat je na het goed nemen ervan niet zwanger zult zijn), maar als je het echt zeker wilt weten zou ik overleggen met je huisarts.
Weer dat gezeur over dat het verkeerd is geplaatst. En dat mensen zwanger willen worden en dat het niet correct is om hier te plaatsen. TS schrijft toch dat ze niet weet of dit het goede gedeelte is om in te schrijven. Weten wij waarom ze geen anticonceptie slikt??? Misschien kan ze wel nergens over en doet ze haar best om niet zwanger te worden en is er iets per ongeluk mis gegaan. @ TS ik heb ook ooit een MAP geslikt, dit was vlak na mijn zwangerschap. Ik slikte geen pil inverband borstvoeding en het condoom was gescheurd. Ik heb wel buikpijn gehad en niet zwanger geworden. Het is toch aardig wat rommel wat je in je lichaam krijgt. Heb ook wel eens gehoord dat er vrouwen zwanger zijn geworden ondanks het slikken van deze pil.
Ik denk de meesten hier het ook niet als aanval bedoelen, maar het gewoon een beetje apart vinden. Ik wist dus ook niet dat je morning after pil tegenwoordig gewoon bij de drogist kunt halen, ook wist ik niet dat mensen uit belgië het ook wel zo noemen. Maar bedankt in ieder geval bedankt voor het andere oog Al had ik het ook niet zo bedoeld, en ik denk meerdere mensen niet..
oke je kan het dus ook gewoon in de drogisterij krijgen? maar dan is dat dezelfde als bij de ha lijkt me? dan zou die wel betrouwbaar moeten zijn lijkt me
Nee je zal het ook vast niet zo bedoelen. Maar bijna in elk bericht wat word geplaatst over dat bijv TS niet zwanger wil worden komen wel weer reactie's van: Nou ik wil zwanger worden dus dit plaats je toch niet. Of wij zijn al heel lang bezig en dit hoort niet op dit forum thuis. Je kan bijna niks meer normaals vragen of je krijgt wel weer van dit soort reactie's. Er zijn heel veel mensen die niet over anticonceptie kunnen en er alles aan doen om niet zwanger te worden. Helaas kan daar iets in mis gaan waardoor een zwangerschap kan ontstaan. Ik heb het zelf meegemaakt met een gescheurd condoom. Mijn tweeling lag zelfs nog in het ziekenhuis inverband een extreme vroeggeboorte. Denk je dat ik er niet alles aan heb gedaan om niet zwanger te worden? Ik baalde me ook dood van die gescheurde condoom. Wat dat betreft was ik erg blij met de MAP, klinkt wat raar misschien maar ik mocht niet zwanger worden omdat mijn lichaam dat niet aan kan. En wij deden er ook alles aan om maar niet zwanger te worden. Daarom kan ik een beetje boos worden over sommige andere berichten in dit topic. Het komt een beetje over dat als je de MAP slikt je niet goed oplet, en dat is dus niet altijd het geval.....
Ik kan me goed voorstellen dat je daar van baalt. En dat je dat soort reacties ook niet leuk vind. Maar mijn reacties kwam meer voort uit: ''Dit is geen plek voor een heftige discussie''. En zeker niet aangezien TS gewoon om hulp vraagt. Iedereen is vrij om zijn/haar mening te geven, en ook ik ben het hier soms niet mee eens, maar dat moet ik ook maar slikken. Als je het niet altijd eens bent met iemand anders, kun je dat ook denken.. Overigens, ik snap je reactie wel..
De MAP is alleen betrouwbaar als je in de tussentijd geen eisprong hebt gehad. Echter begrijp ik dat je ze standaard in huis hebt liggen, dus gelijk ingenomen hebt. Ik vind de manier waarop jullie een zwangerschap voorkomen ronduit bizar, maargoed. Dat is jullie keuze. Zowiezo is in mijn ogen een condoom ook niet altijd betrouwbaar, zie maar aan mijn banner. Ik ben zwanger ondanks condoomgebruik. Ik zou hetvolgende graag willen zeggen.. Als jullie volgend jaar toch misschien voor een kindje willen gaan, waarom neem je dan zo'n drastische maatregel bij een 'foutje'. Van 1 keer een condoom dat scheurt kan je idd zwanger worden, maar de kans is kleiner dat je dat niet zou zijn. Als je echt perse nu nog geen kind wilt dan zou ik je willen adviseren ook zelf anticonceptie te gaan gebruiken. De pil, spiraal, ring enz zijn betrouwbaarder.
Tja geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar... Bij mij was het condoom ook gescheurd én ik heb de morning after pil genomen (die duidelijk niet gewerkt heeft, zie banner ) Ben na de schok onwijs blij met mn zwangerschap en kan niet wachten tot ik de kleine in m'n armen heb
Meen je dat nou serieus? Ik heb jarenlang alleen condooms gebruikt, was helemaal klaar met die rotpil. Zoveel scheelt het nu ook weer niet qua veiligheid en als je ze goed gebruikt is het voordeel van condooms dat je meestal merkt als er iets misgaat en je daar tijdig iets aan kunt doen (zoalde MAP nemen, die je gewoon bij de drogist kunt kopen). Echt, de veroordelende manier waarop mensen die condooms gebruiken worden aangekeken vind ik zo vreemd! TS, het likt me dat de MAP gewoon zijn werk heeft gedaan. Ik heb hem jaren geleden geslikt (een keer 8 jaar geleden en 1 keer 12 jaar geleden) en heb er nooit pijn van gehad. Ik dacht dat dat misschien betekende dat er niets aan de hand was in mijn lijf zeg maar.
Als je alleen de pil gebruikt is het niet goed, want dan "zeiken" mensen dat je ook condooms moet gebruiken.. als je alleen condooms gebruikt "zeiken" mensen dat je ook de pil moet gebruiken.. pff jeetje mina.. de map is toch gewoon hetzelfde als de pil.. stel dat ze wel de pil slikte maar toevallig die dag vergeten zou zijn, dan neem je alsnog die map in.. zelfde effect toch Ik wil ook dolgraag een kindje maar dat kan nog wel even duren, maar vind dit gewoon een normale vraag hier. We kunnen elkaar toch gewoon helpen en raad geven.