De uitslag.....

Discussion in 'Zwanger worden' started by Essiegirly, Mar 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo,

Sommige weten dus dat ik (we) zwanger willen raken.
    Hebben we een test gekocht van Test point om de vruchtbaarheid van mijn man te testen. De test was dus niet goed blijkt harstikke onvruchtbaar te zijn. Mijn zus die ongewenst zwanger is van de derde maar het wel houdt heeft voor me de andere tests gedaan! En wat blijkt dus mijn zwager is iddn harstikke vruchbaar. Mijn wereld is ingestort mensen... ik ben zo intens verdrietig ik zit hier ook tranen met tuiten te tikken mijnman is ff de deur uit. Ik ben zooooooooo bang verdrietig en vanalles en nog wat....... Ik moest het even kwijt. Ik wil er verder nog niet met iemand over praten. We gaan er maar gauw mee naar de Huisarts.

Groetjes een hele verdrietige Esther ( zullen wel typfouten in zitten maar ben kapot)

2. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik weet niet hoor, maar ik denk dat je gewoon is een testje bij de huisarts moet laten doen en hier niet op moet vertrouwen.
    Een fertiliteitstest via de ha wordt helemaal met de hand gedaan, tellen, hoe ze zwemmen, hoe ze eruit zien. Het totaal plaatje zegt iets over de vruchtbaarheid. Denk dat deze alleen de hoeveelheid ofzo zullen meten.
    Sterkte

3. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ben het met Zena eens.

Vind persoonlijk dat zo een test niks zegt.
    Neem nou ff de zwangerschapstesten, die zijn ook niet altijd even betrouwbaar, vaak wel, maar echter niet altijd. Heb ooit eens 2 testen gehad : negatief, maar ik was harstikkeee zwanger (zoontje van gekregen).

En dan nog die ovulatietesten, ik lees ook veel verhalen van vrouwen dat het soms niet meer klopt...

Dus mijn advies is : naar de HA er mee gaan en ondertussen jezelf niet te veel zorgen geven (gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).

4. bono

bono Actief lid

Nov 9, 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen
    schat ga eerst naar de dokter misschien zijn die thuis testje helemaal niet betouwbaar bij mijn vriend was er eerst ook een negtieve uitslag en de 2e keer positief met een thuis test dus geen paniek bij de dokter zelf was zijn zaad ook normaal

dus tranen weg er is nog hoop

hoop voor je dat dit een beetje gerust steld
    sterkte

gr bono

5. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    hihihihihi ze rollen maar over me wangen het is zoooooooo moelijk om me er vanaf te zetten! Ik hoop echt dat het alemaal goed komt

6. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Wat was dat voor een thuistest?

7. Chamisa D

Chamisa D Nieuw lid

Mar 22, 2007
    4
    0
    0
    Lieve Esther,

Vertrouw niet op die test! Ze zijn elk geval niet volledig betrouwbaar. Daarnaast is het een momentopname. Het sperma was op dit moment eruit komt is 3 maanden geleden geproduceerd. Als hij 3 maanden geleden de griep heeft gehad, koorts heeft gehad of iets anders lichamelijk mankeerde (kan ook zonder dat je het merkt) kan dat sterk verminderde kwaliteit opleveren.

Mijn man had exact hetzelfde. De combinatie van zwaar medicijngebruik en groot tekort aan vitamines met daar bovenop een behoorlijk overgewicht zorgde ervoor dat hij sterk verminderd vruchtbaar was. Hij is Vitamine B, zink en selenium, vitamine C, echinaforce, tarwekiemolie tabletten gaan slikken. Trouw elke dag!

Inmiddels hobbelt het resultaat hier rond de tafel. Weleswaar met behulp van IUI.
    Ook ben ik na een heerlijke vakantie, (vermoedelijk) zwanger van nummer 3.

Wij kregen van het ziekenhuis 3 en half jaar geleden te horen dat nog een een kind van een samen nooit spontaan zou lukken en zelf met hulp een minime kans zou zijn.

Esther, zo zie je maar. Geef de moed niet op! Ga naar de huisarts en maak een afspraak voor een zaadonderzoek in het laboratorium. (Tip. Het potje wat je man moet inleveren zo vers mogelijk. Mijn man deed het zelfs op de wc :oops: in het ziekenhuis zodat het 5 minuten later al onder microscoop lag... :D )

Veel liefs,

Chantal

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik ben ook niet zo een voorstander van die testen. Nu zit je met allerlei onzekerheden en kun je verder niets vragen.
    Hoe werkt zon test precies?

Mijn vriend heeft zwak zaad en wij hebben het bij de huisarts en in het ziekenhuis laten testen. Ze kijken naar aantal, beweeglijkheid en vorm.
    Volgens mij wil zo'n test niet zeggen dat je vriend onvruchtbaar is, maar dat het aantal minder dan 20 miljoen is (de standaardmaat die ze gebruiken om vruchtbaarheid te meten). Het wil echter niet zeggen dat je met minder dan 20 miljoen zaadcelen niet zwanger kunt raken. Dat hangt dan ook nog samen met de vruchtbaarheid van de vrouw. Als jij supervruchtbaar bent, hoeft eentje al genoeg te zijn.
    Daarnaast is het zo dat de zaadcellen 3 maanden nodig hebben om zich aan te maken. Na 3 maanden zijn ze pas gereed. Vandaar dat zaaduitslagen sterk kunnen wisselen. Mijn vriend had de eerste keer 2 miljoen zaadcellen (waarbij ook dode en slecht bewegende zaadcellen worden meegerekend). De tweede en derde keer (was anderhalve maand later) had hij er 9 miljoen.
    Mijn huisarts en gyn vertelden dat 1 zaadonderzoek nog geen onderzoek is. En dat er vaker naar gekeken moet worden.

Eigenlijk wil ik je hiermee geruststellen. Je gaat maandag snel naar de huisarts en legt hem dit vor. Hij zal dan vragen (denk ik) dat je vriend een zaadmonster brengt, zodat hij het onder de microscoop kan bekijken. Er zijn maar heel weinig mannen die echt onvruchtbaar zijn. Mocht het echt matig zijn, dan zijn er nog allerlei technieken om toch zwanger te raken. Wacht nog even af en raak nog niet geheel in paniek, want eigenlijk weet je nog niets. Lieverd, als je wat te vragen hebt, je mag me altijd pb-en en ik zal ook dit forum in de gaten houden. sterkte!

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Bedankt allemaal!

Het geeft me idd wel weer wat moed!
    Me tranen worden al wat minder.
    Mijn Hubby is gelukkig ook weer thuis!
    Is ook erg van slag erdoor geraakt pfffffffffff.

xxxxies Esther

10. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Dat zeiden ze van het lab toen ook tegen ons, dat dat geen probleem was, en als hij daar een probleem mee had, mocht ik hem best helpen daar. :confused: :oops:
    Hahahaha!

11. bono

bono Actief lid

Nov 9, 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen
    ik zal even voor je kijken

12. bono

bono Actief lid

Nov 9, 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen

het was Fertil Marq spermatest

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    TIJDELIJK IN PRIJS VERLAAGDnu voor 25 euro per verpakking ipv 39,95. De FertilMARQ® zelftest is een eenvoudig te gebruiken screeningstest om uw spermacelconcentratie te meten. De test stelt vast of de spermacel concentratie boven of onder 20 miljoen spermacellen per milliliter (miljoen/ml) is. Spermacel concentraties onder 20 miljoen per milliliter kan een indicatie zijn voor verminderde vruchtbaarheid.Direct uit voorraad leverbaar.

Dit heb ik van het internet afgehaald. Er staat dus inderdaad dat er gekeken wordt naar de concentratie van de zaadcellen. Het aantal is dus, als je naar de test kijkt, onder de 20 miljoen. Verder zegt het dus niets.
    Wij moesten met onze aantallen, toch nog een tijdje zelf proberen omdat er nog grote kansen bestaan zelf zwanger te raken. Ook bij de meiden van vruchtbaarheidsbehandelingen worden regelmatig meiden toch nog spontaan zwanger. Niet vrezen, het komt allemaal goed! ;)

14. Chamisa D

Chamisa D Nieuw lid

Mar 22, 2007
    4
    0
    0
    Zena, dat klopt, dat zeiden ze op de dag van de IUI ook tegen ons. Wij mochten om half 8 wel even een onderzoekskamer gebruiken, maar moesten wel om 8 uur klaar zijn . :) HIHI licht ging aan...felle tl lichten echt in de spotlights. We kregen de slappe lach. Uiteindelijk nog op het nippertje gered. Af en toe kwamen er zusters/dokters die zeiden...oja daar niet naar binnen want daar zijn ze even bezig... :rolleyes: ERRUG!

Maar het resultaat loopt hier vrolijk rond. En jahoor hoor het is het zonnetje in huis en ook een verschrikkelijk helder licht! in 1 keer raak!

15. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    meid ga je niet ongerust maken zeg, zie dat je in je 2e ronde zit...waarom zou je er nu al zo'n test tegen aan gooien, er staat doorgaans een jaar voor, en dan is het nog vlot als je zwanger bent, pas na die tijd ga je eens aan tafel met de huisarts...

wel kun je met hem nu bespreken dat je die test hebt gedaan en dat je graag zou zijn dat hij een semenanalyse bij je man afneemt (sperma onderzoek) omdat je nu toch wel wilt weten of en hoe het met het zaad van je man gesteld is...maar echt laat je er niet door uit het veld slaan zeg, je man kan wel minder dan 20 mlj hebben maar dan nog kan het ontzettend goed zaad zijn (kwaliteit - concentratie e.d)

kop op....

liefs smoekie

16. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Dank julie wel!
    WE gaan a.s maandag gewoon even langs de Ha en dan komt het allemaal toch nog wel goed (hoop ik) we gaan nu samen lekker ff playstationnen whahahwhaha ff onze gad8ten eraf zetten ;)
    Jullie horen wel hoe het allemaal verder gaat.
    Ik ben erg blij met dit forum, kan ik toch me hart ff luchten!

Dikke kus en bedankt allemaal voor jullie reacties stelt me echt gerust!

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Hoi hoi,
    OOk ik wil nog even ( hetzelfde?) zeggen dat die test maar een aantal dingen meten. ALs je bij de huisarts een verwijzing vraagt voor een onderzoek bij het lab dan weet je wat er mis zou kunnen zijn met de zwemmers en dan kun je even verder kijken naar wat er aan te doen zou zijn.

Maak je nu nog niet te druk die testen meten echt te weinig denk ik om te genoeg te weten.

Liefs
    Bianca

Share This Page