Stuitligging bij 20 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by marl1980, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marl1980

marl1980 Lid

Oct 7, 2008
    6
    0
    0
    Ik heb gisteren de 20 weken echo gehaden gelukkig was alles in orde met ons kindje.
    Maar het lag wel in stuitligging. Heeft iemand hier ervaring mee, draait het kind in de meeste gevallen nog voor de bevalling of niet?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Meid 20 weken, je kleine heeft nog veel ruimte!
    De meeste draaien rond de 30 weken.
    No worries!
    De mijne lag met 24 weken ofzo dwars haha
    En nu met zijn hoofd beneden.
    De tweede draaide pas met 36 weken en mn eerste met 31/32 weken ingedaald.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    meid hij/zij kan nog alle kanten op draaien en doen.
    Als de kleine met 35 weken in een stuit ligt is er rede voor een andere kijk op de bevalling

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Onze meid lag ook met de 20 weken echo in stuit. Toen met 25.4 weken de pret echo laten maken, hier lag ze ook nog in stuit.

Maar op het einde lag ze netjes met haar hoofdje naar beneden. Ze kunnen nog zoveel bewegen.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ja hier in het zh zeggen ze, in stuit en dwars mag, maar vanaf 34 weken hebben we 'liever' kindjes die gedraaid liggen.

6. breezermys

Oct 7, 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    van harte gefelciteerd dat alles goed was!! en de kleine is nog lekker aan het ronddraaien komt vast wel goed!

7. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    die heeft nog plaats genoeg voor te draaien. Die van ons ligt nu nog in stuit en heeft nog tijd om te draaien. Hoop wel dat die dat nog gaat doen. Maak je geen zorgen, ze liggen elke keer weer anders.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

die van mij lag dwars met de 20 wkn echo (dat belooft wat in de toekomst hihi...) maar ze draait echt nog wel hoor, meestal na de 30 weken pas, dus hoe de ligging is met 20 weken zegt niks.

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Is al vaak genoeg gezegd denk, maar hier ook weer een stuitliggertje... Laatste keer met 28 weken lag ie nog lekker met zn billen naar beneden.. Maar dat zegt nog heeelemaal niets...
    Pas na zo'n 34/35 weken is het wat meer van belang :)

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ons mannetje ligt al in ieder geval vanaf 19,2 weken (echo) in stuit. meestal met zijn rug links, soms rechts. draait dus wel om zijn as, maar niet andersom (nog).

heb het er vd week met de VK over gehad, en zoals al gezegd hier: ze draaien meestal na de 30 weken pas om (ivm ruimte in je buik en verhoudingen kop/kont van de beeb), en pas als hij/zij na de 34 weken nog in stuit ligt wordt er actie ondernomen.
    in mijn geval: krijg ik dna een extra echo, en indien dan nóg stuitligging, dan word ik doorgestuurd naar een gyn om te praten over de opties (draaipoging, hoe bevallen).

ik maak me er dus voorál niet druk om (nog). ;)

11. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hier lag ons ventje ook in een stuit vanaf de 20 weken echo, mijn gevoel zei al meteen in eht begin die ie verkeerd lag.
    omdat bij ons tijdens de 20 week echo een hartafwijking is geconstateerd bij de kleine zijn we voor verdere onderzoeken naar leeuwarden en groningen geweest, en elke keer als we een echo kregen lag hij nog steeds in een stuit.
    met 31 weken zijn we voor vervolg onderzoeken heir bij ons in drachten bij de gyneacoloog terecht gekomen, omdat de bevalling in eht ziekenhuis plaatsvind , en tijdens die echo bleek dat hij uit zichzelf was gedraaid naar hoofdligging. en zo ligt ie nu nog steeds, we zijn nu 37 weken, en hij draait nog steeds ( tweede zwangerschap, en helemaal nog neit ingedaald) maar elke keer als we een echo hebben ligt ie in hoofdligging, wel licht ie met de rug naar de vookant, dus wel een beetje dwars, ik moet elke week op controle en elke week krijgen we een echo, dus we wachten af hoe die uiteindelijk zal gaan liggen,

dus ja kindjes draaien nog tot op het laatst.

anita

Share This Page