Nou ik denk toch echt dat je zelf bepaalt hoe je reageert op het nieuws dat iemand in je omgeving zwanger is, het is notabene dr broer die een kindje krijgt. Vind haar erg kortzichtig en vooral egoistisch dat zij zo reageert, het is begrijpelijk dat zij erg veel verdriet heeft van een onvervulde kinderwens maar daar heb jij toch ook begrip voor? Ze hoeft geen feestje te geven maar vervolgens jou niet meer willen zien en zeggen dat het kind haar geen tante hoeft te noemen is echt geen stijl
De een heeft het recht om verdriet en pijn te voelen en daar ruimte aan te willen geven en grenzen in te bewaken en de ander heeft het recht net zo goed om blij te zijn en dat te willen delen met mensen die haar lief zijn... Afstand nemen tijdelijk begrijp ik want ik kan me niet voorstellen die pijnlijk het moet zijn om ongewenst kinderloos te zijn ( 1 van mijn beste vriendinnen is dit helaas ook nog) maar om uitspraken te doen dat het kind haar geen tante hoeft te noemen vind ik te ver gaan. Niet alle emoties en gedachten hoeft ze dan uit e spreken, ronduit kwetsend!! Haar verdriet is geen vrijbrief om op alles en iedereen af te geven zonder dat daarin grenzen zijn..
We kunnen het allemaal zo gemakkelijk vertellen... Laten we maar blij zijn dat we ons niet voelen zoals zij zich moet voelen. Iemand die zulke uitspraken doet moet zich vreselijk voelen en verdient liefde en geduld.
ik denk eerder dat ze even wakker geschud moet worden.. wegkwijnen in zelfmedelijden en dan zulke uitspraken doen tegen iemand.. nee. ongewenste kinderloosheid is heek moeilijk, heb heel veel respect voor die mensen/stellen. maar een klein beetje respect terug is niet moeilijk toch. t is maar net hoe je je 'ik wil met rust gelaten' - standpunt over brengt.
+1 Het word me uit de reacties hier heel duidelijk dat vrouwen die zelf niet weten hoe het voelt om ongewenst kinderloos te zijn, zich er ook maar moeilijk in kunnen inleven, wat begrijpelijk is. Maar het verdriet wat zij in deze situatie heeft is enorm en haar reactie is hier alleen maar een gevolg van. Een teken dat zij dit gewoon niet aankan. Zij krijgt waarschijnlijk al genoeg soortgelijke reacties; zet je er over heen, stel je niet aan, er zijn nog andere dingen in het leven dan het krijgen van kinderen. Dingen die gezegd worden door vrouwen die wél kinderen kunnen krijgen. Logisch dat je daar moedeloos en boos van word. Mijn advies, geef haar alle ruimte die ze nodig heeft, en accepteer dat de situatie zo is als hij is. Ik hoop voor jou dat ze er aan went dat je zwanger bent, en uiteindelijk toch een leuke tante voor je kindje word. En waarschijnlijk gebeurt dat ook wel, maar het zal tijd nodig hebben. Voor haar is de deze situatie echt vele malen erger dan voor jou, sorry dat ik het zeg...