Ik snap wel dat mensen het zo snel niet verwachten, maar opmerkingen als 'kun je niet beter een abortus nemen?'... pfff, daar gaan mijn nekharen van overeind staan, ik geloof echt dat ik iemand vol in z'n gezicht zou slaan als hij dat tegen mij zou zeggen. Kom op zeg, zoiets is gewoon zó asociaal en achterlijk om te zeggen Ik zou ontzettend, ontzettend gekwetst zijn en heel boos.
Bedankt voor alle reacties! Ik snap het gewoon oprecht niet. Als iemand mij trots zou vertellen dat diegene zwanger is ben ik blij voor hen. Ongeacht de situatie. Als zij er blij mee zijn, wie ben ik dan om dat geluk te verpesten?! Maar misschien denk ik daar wel raar in. Natuurlijk kwam het voor veel mensen uit het niets. N. was tenslotte pas 6 weken toen ik weer zwanger raakte, maar verbaasde reacties had ik ook niet zo erg gevonden. Het waren de botte reacties. Vind het ook moeilijk om die mensen te spreken nu. Het liefst blokkeer ik ze op elke mogelijke manier, maar dat zullen m'n hormonen wel zijn.
WTF? Dat is echt niet normaal! Ik ben echt niet jaloers als iemand erg snel een volgend kindje krijgt. Zou er zelf namelijk echt niet aan hebben moeten denken. Maar ik zou nooit, nooit, NOOIT tegen iemand zeggen dat ze ook een abortus kunnen doen. Of überhaupt anders dan positief reageren. Mijn verwondering spreek ik thuis op de bank wel uit tegen mijn man. Net zoals we vaker doen als mensen dingen doen die wij zelf niet zouden doen. Maar als ik iets vreemd vind, wil dat toch nog niet zeggen dat het dat fout of verkeerd is? Dat is onzin. Ik begrijp negatieve reacties echt niet....en een opmerking over abortus vind ik echt schandalig. Het zou voor mij per direct reden zijn om alle contact met diegene te verbreken. Dikke knuffel meid en natuurlijk GEFELICITEERD! Ik hoop dat je een fantastische zwangerschap hebt.
Men mag denken wat ze willen, maar het altijd maar uitspreken vind ik gewoon niet normaal. Mensen denken soms dat ze alles mogen zeggen. Ik heb na de geboorte van mijn zoon een pnd gekregen en ben er nog steeds voor in behandeling. 2 gesprekken per maand en medicatie. Maar het gaat ontzettend goed met mij. Nu ben ik onverwachts zwanger geraakt. Wat ons behoorlijk geshockeerd heeft. We hebben veel positieve reacties gehad. Maar gister kreeg ik een minder leuke reactie; ' nou dat was wel het laatste wat ik had verwacht. Gebruik je geen anticonceptie dan?'