negatieve reacties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cristel1986, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    dit plaats ik vooral voor jonge moeders zoals mijzelf...

    ik vroeg me af of jullie negatieve reacties van jullie omgeving hebben gehad toen je bekent maakte dat je zwanger was.... veel mensen krijgen daarmee te maken denk ik...

    ik heb niet echt negatieve reacties gehad wel mensen die geschikt waren.. omdat ze het niet verwachten.. alleen mn opa.. hij was wel blij enzo maar vond wel een beetje jong...


    groetjes cristel
     
  2. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Nee wel de enorm domme vraag of het gepland was :(
    Mn vriend en ik zijn al een tijd bij elkaar en ben 26 en hij 30....we zijn geen 13 meer!
    Maargoed dan even diep ademhalen en gewoon negeren die hap ;)
     
  3. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    das inderdaad well beetje vreemd om te vragen... maar veel mensen gaan er vanuit dat je zegt wanneer je bezig bent om een baby te gaan maken denk ik dan he...

    maar gefeliciteerd!!!
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ohh... genoeg van die reacties, helemaal toen ik nog 19 was..het interesseert me lekker niks... in het begin vond ik het heeeel erg, maar nu .. i couldn't care less

    het is bij mij vooral familie dat zich overal mee bemoeit...je bent te jong, je kan niet eens voor jezelf zorgen, laat staan voor een kind !

    maar die mensen hoeven dan ook niet te komen wanneer het kindje er is... zij hebben nu zo'n sterke mening... dan mogen zij die ook houden wanneer mijn lieverd er is !

    groetjes sarah :D
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ja hier dus van mijn opa en oma. Nou ja van oma eigenlijk. Die vind het maar niks en ze doet ook erg koeltjes. Mijn opa doet gewoon normaal en hij is ook gewoon getuige als ik ga trouwen.
    Ik weet ook niet precies wat mijn oma er nou zo erg aan vind dat ik nu zwanger ben. Ik zal wel te jong zijn. Of misschien is ze blijer als we getrouwd zijn ik weet het niet.
    Maar het goede contact zoals het vroeger was is nu wel verpest. :(
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier gelukkig geen vervelende reactie's!!
    Ik was 21 toen ik zwanger raakte, nu 22.
    Vader, moeder, oma, iedereen even blij!!
    Daar heb ik geluk mee, want ik weet inderdaad dat het ook anders kan!
     
  7. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb de eerste 16 weken aan moeten horen van de familie van mijn man incl. mijn schoonouders hoe erg mijn zwangerschap wel niet moest zijn voor mijn schoonzusje (had 3 mnd daarvoor een mk gehad) terwijl ik al wist dat zij ook weer zwanger was, maar ze wilde het stil houden tot de 12 weken.
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat meen je niet... Dat is dus echt vreselijk, maar ik denk niet dat je man en schoonouders zich realiseerde hoe jij je erbij voelde! Ik kan het me inderdaad wel voorstellen, mijn oma reageerde ook niet leuk op toen mijn moeder haar kwam vertellen dat ze weer zwanger was vroeger. Mijn moeder zei dat je dan echt geremd wordt in je eigen geluk, alsof je er niet blij mee mag zijn of zo....
     
  9. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    voor de goede orde, mijn man deed hier niet aan mee hoor die schreeuwde het alleen nog maar harder van de daken!!!!
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    O nee sorry, ik zie dat het de familie van je man was :oops: Leesfoutje!
     
  11. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    geeft niet.

    dat was idd niet leuk, maar ik heb er toch van genoten hoor en de geremdheid viel bij mij ook wel mee, ik wist tenslotte dat ze wel zwanger was.
    al vond ik het soms wel moeilijk om dat niet tegen die mensen te zeggen.
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja inderdaad, maar dat maakt het op dat moment nog moeilijker he... Dat al die 'ophef' voor niets is, maar dat niemand dat nog weet...
     
  13. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het meest lullige vind ik nu dat zij nu weer zwanger is 10 weken en ik een miskraam heb gehad 1,5 week geleden, en nu zeggen diezelfde mensen hetzelfde tegen haar (alleen mijn schoonouders niet) terwijl voor haar deze 10 weken ook echt geen pretje zijn geweest, 4 weken vloeien en wekelijks naar het ziekenhuis kijken of alles nog goed is.

    wat bestaan er toch rare mensen
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ahh wat erg voor je Neeltje...
    Het is inderdaad dubbel he, je weet nu ook hoe je schoonzus zich voelt, dus weet ook dat dit niet fijn voor haar is...
    Veel sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger!! :)
     
  15. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
  16. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ten eerste hop ik ook dat je snel zwanger bent... maar dat zal vast wel lukken..

    en mensen zeggen dan kan je het wel etc blablabla.. nopu als ze nu een mening hebben moeten ze die ook maar houden na de geboorte vind ik.. maar dan is het wel allemaal zo mooi maar ze steunen je dan niet wanneer je steun nodig hebt namelijk wanneer je zwanger bent...

    wat ik zelf irritant vind is dat mensen zich overal mee bemoeien omdat zij ervaring hebben en ze jouw als een jong iemand zien die niks weet.. maar als ik iets niet weet en heb hulp nodig zeg ik het echt wel.. anders laat me het zelf uitvinden weet je wel..

    ik hoop dat jullie sowieso iemand hebben die jullie steunt want dat heb je echt nodig wanneer je zwanger bent...
     
  17. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb al 2 kids en nu krijgen we de 3de en de vader en een van de broers van mijn man kunnen nog niet gewoon blij zijn.
    Of in elk geval iets in die strekking ze zijn beide van die negatievelingen die je een behoorlijke schop wilt verkopen.
     
  18. Niet meer actief

    nou ik was 20 (nu21) toen ik zwanger raakte, en de reacties waren best positief!!!
    tuurlijk iedereen schrok wel ff, maar ze waren er wel blij mee, en nu kennen ze nie meer wachten tot de kleine meid geboren word!!!

    er zullen altijd wel mensen zijn die niet leuk reageren maar die draaien vanzelf wel bij!!!

    ik word meestal ziek van de vraag van "gaan jullie nu trouwen"

    xxx
     
  19. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    en wat vind je van de standaard vraag: enne nummer twee al in de maak?
     
  20. Niet meer actief

    ohhhh ok zo iritant, ik snap echt nie waarom mensen da motten zeggen ik doe da namelijk ook nie...

    wel een leuk topic hahahahaha de meest domme opmerkingen hahaha

    xxx
     

Deel Deze Pagina