negatieve reacties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cristel1986, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    is idd wel fijn om hier over even lekker te kunnen spuien

    :) :)
     
  2. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    ja, mijn aanstaannde zwager vraagt altijd aan mijn vriend, of hij het stomme spelletje ook kan.
    Ik vind dit toch erg bot voor hetzelfde geld kunnen we geen kinderen krijgen.
    en vroeger waren ze toch ook rond de 20 toen ze een kindje kregen wat zeuren ze toch zeg.
    Jong moeder zijn, dat wou ik altijd voor mijn 25ste 3 kinderen. maar goed dat is niet gelukt.
    Ik moet zeggen mijn oma zeg ook altijd jong moeder zijn is prettig kan je tenmiste nog met de tijd mee, ook als je in de toekomst kleinkinderen mag krijgen. ( zij had namelijk een oude moeder. voor die tijd dan )

    Gr.
     
  3. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Bij ons vond iedereen het eigenlijk hartstikke leuk!
    Alleen mn zusje wist dat we t aan t proberen waren... Zij heeft vorig jaar een zoontje gekregen... Ja ben blij dat we leuke reacties kregen.
    Hoop dat de negatieve reacties verder ook wegblijven.
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    mag ik er als "oude dame" er even tussen door :)

    Ik denk dat je vaak negatieve reacties krijg wanneer je situatie anders is dan de buitenwereld als 'normaal' beschouwd.

    Zo heb ik Multiple Sclerose en ik kreeg regelmatig de vraag of ik wel kinderen mocht krijgen toen ik nog niet zwanger was. Een pijnlijke vraag in ons geval want op 1 of andere manier werden we maar niet zwanger.

    Nu ik zwanger ben zijn er mensen die het onverantwoord vinden om als 'zieke' een kind op de wereld te brengen schijnbaar vinden hun dat wanneer je chronisch ziek bent je meteen niets meer kunt dus ook geen kind opvoeden. Ze vergeten voor het gemak dat mijn man 'gezond' is en ze vergeten ook even voor het gemak dat ze morgen zelf ter plekke er bij neer kunnen vallen en dat hun kinderen dan in de zelfde situatie zitten.
    Ze vergeten ook maar even dat het opvoeden van kinderen niet zit in het feit hoe mobiel je lichaam is en dat je ongeacht je levenssituatie heel veel liefde kunt geven, schijnbaar stopt dat wanneer je als 'niet normaal' wordt beschouwd.

    Zo had ik een collega die, toen ik de diagnose MS kreeg, glashard verklaarde dat dit Gods wil was.
    Nu is zij dus 1 van degene die mij onverantwoord vind. Ik heb haar het dus maar even terug gegeven en gezegd dat als dat toen Gods wil was dit het nu ook is.

    Ach in ons hele leven zullen we mensen tegenkomen die kritiek zullen hebben op onze manier van leven, ze moeten het maar doen, het maakt mij niet meer uit. Laat ze maar lekker lullen want als het puntje bij het paaltje komt is het lekker mijn leven!

    Groetjes
     
  5. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nou pluk ik vind het erg dapper van je en kan me voorstellen dat al die kortzichtige mensen het genieten er niet altijd even makkelijker op maken.
    een collega van mij heeft ook ms en is nu sinds kort moeder van 2 wondertjes,
    ik wens je heel veel succes met je zwangerschap en met je ziekte.
     
  6. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai was bij ons ook zo

    bij mij
    toen ik het vertelde .
    Viel mij op dat bijna iedereen tegen mij zei .

    Ik zal het voorzichtig vragen zijn jullie blij ?
    is het gepland ?
    met andere woorden laat je het weg halen? of houden jullie het?
    we zijn allebei 23 jaar.

    Dus maar ja dan beginnen ze weer over mijn opleiding die ik in Juni
    Diplomeer (als alles goed gaat) dan beval ik pas in Oktober.

    Oja das ander verhaal natuurlijk zeggen ze dan.

    Echt erg man.

    gr loesmari
     
  7. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Dat heb ik wel 2 x gehoord, maar niet van familie, op mn werk..
    Twee mensen vroegen idd heel voorzichtig of we blij waren...
    Natuurlijk, het is gepland!

    Onze situatie is ook niet echt wat de buitenwereld "normaal" vind hoor!
    Ik ben 23, mijn vriend is 22, we trouwen nog voor de zomer, zijn sinds eind september samen... :)
     
  8. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Nee, ik heb geen negatieve reacties gehad.
    Ben ook 6 jaar ouder dan jouw maar met 20 kan je ook al heel volwassen zijn.
    Leeftijd zegt eigenlijk helemaal niets dus.. :D
     
  9. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    wat ik even wilde zeggen over mensen die denken dat als je ziek bent geen kind kan opvoeden.. dat is niet waar en ik ben het levende bewijs... mijn vader zit namelijk al voor mijn geboorte in een rolstoel hij kan niet staan niet lopen, niks.. nou ja vanaf zijn heupen wel maar met zijn benen niks... mijn moeder ging weg toen ik 12 was en kwam niet terug.. en hij heeft mij vanaf die tij din zijn 1tje groot gebracht wat niet makkelijk was ik was een vervelende puber... het is niet alleen voor "gezonde" mensen.. en ja wat is gezond iedereen heeft iets toch??

    en idd.. leeftijd is een getal... sommige mensen van 20 leven nog zoals ik was toen ik 14 was en sommige zijn meer volwassen.. ik denk dat dat ook aan je omgevinge ligt en wat er gebeurd in je leven....
     
  10. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Heb zelf gelukkig niet 1 keer een nare reactie gehad
    Was 21 toen me dochter geboren werd en 25 toen me zoontje werd geboren.

    Het eenige wat ik wel had was dat mensen me vaak nakeken als ik m'n dochter na school kwam brengen samen met m'n zoontje.

    Echt van die vreemde blikken van "heeft ze er al 2?"
    Of..."zou ze de oppas zijn?"

    Nee mensen...zijn echt mijn kinderen!
    Heb die keuze bewust gemaakt en ben er ontzettend blij mee.
    Heb het natuurlijk wel is zwaar...aangezien m;n zoontje niet 1 van de makkelijkste is.
    Maar dat hangt niet af van een leeftijd.
    Iemand van 30 zal het net zo zwaar hebben.

    Ik zou het nooit anders willen doen!

    Liefs Linda
     
  11. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik be 26 en mijn vriend 29 en ik dacht dat is toch een mooie leeftijd, maar bij ons zijn er ook mensen die vragen of het wel gepland is!! Ik sta er echt van te kijken dat mensen dat sowieso durven te vragen..
     
  12. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Vind het wel raar hoor dat sommige mensen zo negatief kunnen reageren. Dit is toch het mooiste wat een mens kan overkomen.

    Elina
     
  13. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    wel een aantal vragen of het gepland was...

    Ik ben net 23 en mijn vriend 28.
     
  14. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik denk dat ooit vreemde reacties krijgt ongeacht de Leeftijd.

    Ik ben 33 jaar en mijn man 36 jaar. We zijn 17 jaar samen. En zijn door de jaren bezig geweest met eigen zaak etc etc zodat een kind er niet in pasten en moet zeggen, tot juli 2005 moest ik er nog niet aandenken, wij zouden nooit kinderen krijgen, wat ik dan allemaal wel niet moest missenin het leven. :rolleyes: Afijn is ineens omgedraaid en na 5 rondes zwanger, we zijn er heel blij mee en snappen nu niet dat we 17 jaar zo anders dachten. Wij beseffen zeker dat ons leventje gaat veranderen en zomaar onverwachts weekendje of weekje eruit niet zo maar kan.

    Omgeving denkt als we zeggen zwanger, hahaha ja grapje, sommige geloven het nog niet, maar als ze dadelijk een dikke buik zien zullen ze toch moeten gaan geloven.

    gr. cassandra
     

Deel Deze Pagina